Silikonslange

For endel år siden, kjøpte jeg en del silikonslange fra morebeer. Den er deilig og tykk, og "knekker" bare hvis du virkelig går inn for det. Denne var 1/2" innvendig, og 3/4" utvendig. Det skulle bli 1/4" differanse, som man deler på to, litt over 3 mm tykke vegger.

Nylig kjøpte jeg litt mer slange, denne fra Bryggselv. Den har veldig tynne vegger, og knekker altfor lett.

Etter å ha titta en runde i de tre-fire største norske bryggebutikkene jeg kjenner til, er det bare Brewshop som har oppgitt ytre diameter på tilsvarende slange, og den har 12mm ID og 17 mm OD, det skulle bli 2,5 mm tykke vegger. Da nærmer det seg Morebeer-slangen, men ikke helt.

Noen som har tips til hvor kjøpe god og tykk silikonslange i norske nettbutikker?
 
For endel år siden, kjøpte jeg en del silikonslange fra morebeer. Den er deilig og tykk, og "knekker" bare hvis du virkelig går inn for det. Denne var 1/2" innvendig, og 3/4" utvendig. Det skulle bli 1/4" differanse, som man deler på to, litt over 3 mm tykke vegger.

Nylig kjøpte jeg litt mer slange, denne fra Bryggselv. Den har veldig tynne vegger, og knekker altfor lett.

Etter å ha titta en runde i de tre-fire største norske bryggebutikkene jeg kjenner til, er det bare Brewshop som har oppgitt ytre diameter på tilsvarende slange, og den har 12mm ID og 17 mm OD, det skulle bli 2,5 mm tykke vegger. Da nærmer det seg Morebeer-slangen, men ikke helt.

Noen som har tips til hvor kjøpe god og tykk silikonslange i norske nettbutikker?

Faktisk bryggselv. Men det heter ikke silikonslange. Har av den typen og den er finfin. Jeg husker altså ikke hva det heter, men søk på slange kanskje
 
Hvordan er det med frakt og tollgrense på dette? Ikke gæli pris egentlig!
Frakten avhenger av hvor stor pakka blir og fraktmåte, større pakker kommer med fedex, legg inn postnummer så kommer frakten opp. Mener det er prisen uten tax som er gjeldende for oss. Hadde en bestilling på 163 euro for et par år siden, den fikk jeg toll på, bestilling under tusen kr. Har jeg ikke fått toll på, over grensa så litt snodig. De har ihvertfall kvalitetsvarer.
 
De er raske og hyggelige på brewpi er min erfaring.
Jeg kjøpte en god del deler til et HERMS oppsett og de tok faktisk kontakt og spurte om det var slik at jeg ville ha en av 10 deler med NPT når resten var bestilt med BSP, som selvfølgelig var feil av meg. Ellers benytter jeg masse slange fra dem, og den har som alt annet jeg har kjøpt der, god kvalitet. Fikk varene innen en uke mener jeg å huske. Kan anbefales.
 
Takk til @Vinnes Ølet for godt tips om Brewpi store. Har ikke handla her siden jeg kjøpte brewpi arduino shield i 2014, begynner å bli en stund siden!
Uansett, slangen er i hus, og helt topp, kan anbefales på det sterkeste.
Pris per meter havnet på 136,76 ved kjøp av 5 meter.
Dette er inkl frakt, mva og Fedex gebyr
 
Takk til @Vinnes Ølet for godt tips om Brewpi store. Har ikke handla her siden jeg kjøpte brewpi arduino shield i 2014, begynner å bli en stund siden!
Uansett, slangen er i hus, og helt topp, kan anbefales på det sterkeste.
Pris per meter havnet på 136,76 ved kjøp av 5 meter.
Dette er inkl frakt, mva og Fedex gebyr

Det var ikke så ille pris, men hvorfor gikk du for den og ikke slangen fra BS?
 
Tilbake
Topp