Skyllevannstank

Mulig det bare er meg, men er det byttet om på innløp og utløp i teksten på øverste bilde?
Tenker at utløp leder vann ut....
 
Sist redigert:
Vann ut fra pumpa er oppe i det bøyde røret. Innløp til pumpa er senterhullet i bunnen. Er ikke dette riktig?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
.... er det inn til pumpa eller inn til fatet?
Jeg navngir alt etter hva jeg har bilde av... Ut av fatet blir da utgang, og inn til pumpa blir inngang (men på pumpebildet) selv om det er en og samme ledning som kobler dem :)
... ikke viktig :) Meget bra oppsett
 
Hvordan gjør du oppmåling og bruk av skyllevann rent praktisk? Har du en av mengdemålerene mellom skylletanken og mesketanken? Eller fyller du skylletanken med riktig antall liter først og så overfører alt til mesketanken?
 
Mengdemåler mellom skyllevannstank og meskekar. Pls måler opp til mesking(kg malt x forholdet malt og vann). Deretter doserer den til skylling. Vannpåfylling til skyllevannstanken måler opp det jeg trenger til mesk/skylling/dødrom og det jeg vil ha til vaskevann. Har ikke innlagt varmtvann i garasjen.



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
De mengde-sensorene du bruker tåler med andre ord varmt vann. Ut fra bildene så ser de ut som de billige sensorene man får på bl.a. eBay?
 
Jeg bruker dem. Andre får vurdere hva de vil bruke.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Jeg er mer bekymret for abv i alt ølet jeg prøver å drikke opp :)
Dødrommet er under silbunnen, rør og pumper. Jeg taster inn kg malt, så får jeg riktig vannmengde. Dødvolum beregningen hjelper til å få nok vann. Det er jo ganske statisk. Det blir mer gjetting hvis man endret malt:vann forholdet når maltmengden varierer fra brygg til brygg.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Di nivå vaktene,funker di? Kjøpte 2 stk på ebay men fikk di ikke til å fungere..mulig eg kobla di feil..
 
Nivåvaktene er bare en reed kontakt. De tåler lite strøm. Jeg lar pls og releer gjøre jobben. NC/NO endres ved å endesnu flottøren.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Jeg bruker et konduktivt nivårele fra carlo gavazzi. Jeg har et med to nivåer og to releutganger. Bruker to rustfri gjengestenger som følere, en for hvert nivå. Samt tanken for referanse. Det laveste nivået bruker jeg for å hindre tørrkoking av elementene. Den øverste for å hindre overfylling. (Stopper magnetventilen).
 
347255652db8dbe7220cc05a4ff8c284.jpg

Noe slikt som dette?
Det ble enklere kabling mot pls med nivåbrytere. Uten pls er nok dette å foretrekke.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Tilbake
Topp