Slogen.

Kjøpte Fjord og  Pale ale fra Slogen /trollbryggeriet i går. Hva i alle dager er det slags bryggeri ?

Hva synes folk her på forum om slogen ?
 
Eg kjøper det ikkje lenger. Var litt ein inngang til craftbeer for meg. Men dei leverer ikkje det det eg liker no.

Sent from my HTC One X+ using Tapatalk
 
TerjeR skrev:
Det er vel bønder som driv med ølbrygging.....og det kjennes på smaken.

Tja... Assisterande rådmann i Stranda kommune er medeigar, medbryggar og styreleiar. Byråkratbryggeri? Nei! Det er bryggeriet er opptatt, for det har eg kapra  ;)

Men var ikkje du frå andre sida av fjorden, Terje R? Innbiller meg at eg las det i ein annan tråd.

Sjølv meiner eg at Trollbryggeriet som bryggar Slogenøla på sett og vis kombinerer tradisjonell sunnmørsk "kønnjøl"brygging og moderne industriell produksjon. Sjølv er eg ingen fan, men eg veit at dei har bra omsetnad her på Sunnmøre.
 
FrodeSy skrev:
TerjeR skrev:
Det er vel bønder som driv med ølbrygging.....og det kjennes på smaken.
Men var ikkje du frå andre sida av fjorden, Terje R? Innbiller meg at eg las det i ein annan tråd.

Sjølv meiner eg at Trollbryggeriet som bryggar Slogenøla på sett og vis kombinerer tradisjonell sunnmørsk "kønnjøl"brygging og moderne industriell produksjon. Sjølv er eg ingen fan, men eg veit at dei har bra omsetnad her på Sunnmøre.

Det skal være sagt at eg ikkje kjenner bryggarane. Bondeantagelsen kjem frå vår venn oppe på Matkroken som skulle bestille øl derfrå, men han måtte ringe på seinare fordi han han skulle snakke med var ute og køyrde traktor :)

Eg er einig med Jo-Helge. Slogenølet var noko nytt i hyllene på Stranda. Pale ale var det første dei kom med (trur eg) og den syntes eg den gongen var god. Har endra litt meining etter kvart. Eg fekk sjokk då eg smakte Fjord. Den har ein stram smak av fjøs. Eg har lenge sakna ein IPA frå Trollbryggeriet og no har visst den kome, men den også får lunken mottakelse. Eg har personleg ikkje smakt den.
Eg las at Trollbryggeriet skal utvide og ansette meir folk, så noko må dei gjere riktig ;)

Eg er oppvaksen med "kønnjøl", men det er noko heilt anna enn det mikrobryggeria leverer. Trur ikkje kønnjøl ville vore ein stor slager om det kom i butikkhyllene, men det er godt som "siktevatn" i ein hesteskokamp på sætra :)
 
Har smakt et par av dem, og synes slettes ikke det var så ille. Det er noe urnorsk over ølene deres og jeg synes det var fine bekjentskaper:
http://kjempetorsken.com/?s=slogen
 
Ille er dei vel ikkje. Men ikkje noke eg vil bruke penge på , då velg eg heller Lervig eller nøgne

Sent from my HTC One X+ using Tapatalk
 
TerjeR skrev:
Eg er oppvaksen med "kønnjøl", men det er noko heilt anna enn det mikrobryggeria leverer. Trur ikkje kønnjøl ville vore ein stor slager om det kom i butikkhyllene, men det er godt som "siktevatn" i ein hesteskokamp på sætra :)

Ja den kombinasjonen må vere schlager  :laugh:
Det var som ein kompis av meg sa under ei "oppeskøkje" (då ølet nettopp har gjæra ut, men enno ikkje er tappa på flasker eller kar) i fjor: "kønnjøl er godt heilt til du smakar eit anna øl..."

Jo-Helge skrev:
Ille er dei vel ikkje. Men ikkje noke eg vil bruke penge på , då velg eg heller Lervig eller nøgne
Sent from my HTC One X+ using Tapatalk

Annan kar under same "oppeskøkje": "det er merkeleg med desse nye øltypane - dei er øydelagt av altfor mykje humle, men likevel synes folk dei er gode. Hm!!"

Sjølv heller eg til det aller viktigaste med øl er at det smaker og lukter godt. (Ingen bombe det!) Om det er ein IPA, engelsk porter, amerikansk stout, bokkøl eller eit kønnjøl varierer med årstid og type ver. Men bitter og mild kan ein drikke til alle anledningar  :biersmile:
 
TerjeR skrev:
Det er vel bønder som driv med ølbrygging.....og det kjennes på smaken.

Nei bønder er jo idioter med IQ på under 70. Det vet jo alle.  Dette med brygging blir jo for vanskelig for dem, stakkar. Og de bor på landsbygda, der idiotene er samlet. Og de snakker rart også. Kler seg som... ja nettopp bønder. Hva kan man forvente av slike, i forhold til intelligente urbane fjortisser fra Groruddalen, som leker seg med  sine bryggeri på kjøkkenet. I sine ferdigslitte bukser til flere tusen, et tegn på høyt utviklet kultur. Og har lært seg mange amerikanske ord.  Intelligente folk mao. Som også behersker orddeling til det fullkomne.  Slike som dominerer dette nettstedet. (Med en del hederlige unntak, selvsagt)  Det er jo slik det er.....  Jeg er imidlertid så velvillig, at jeg gjerne ønsker disse en rekreasjon på et sted der det er kjent for å være jævlig varmt. God tur!

Jeg prøvde meg på dette forumet for et par år sider. Møtte hånlige kommentarer på et, sikkert,  uintelligent spørsmål, og holdt meg siden borte.  I rettferdighetens navn skal det imidlertid sies at jeg fikk noen gode tips da jeg nylig prøvde meg igjen. Og det ølet ble godt. Synes iallfall jeg, bonde som jeg , iallfall var, en gang. For 30 år siden.

Men saklige innlegg må man jo uansett bestrebe seg på å lage, ikke sant?

Til slutt: jeg liker heller ikke Slogen.  Det er ikke det som er mitt anliggende.
 
OlaH skrev:
TerjeR skrev:
Det er vel bønder som driv med ølbrygging.....og det kjennes på smaken.

Nei bønder er jo idioter med IQ på under 70. Det vet jo alle.  Dette med brygging blir jo for vanskelig for dem, stakkar. Og de bor på landsbygda, der idiotene er samlet. Og de snakker rart også. Kler seg som... ja nettopp bønder. Hva kan man forvente av slike, i forhold til intelligente urbane fjortisser fra Groruddalen, som leker seg med  sine bryggeri på kjøkkenet. I sine ferdigslitte bukser til flere tusen, et tegn på høyt utviklet kultur. Og har lært seg mange amerikanske ord.  Intelligente folk mao. Som også behersker orddeling til det fullkomne.  Slike som dominerer dette nettstedet. (Med en del hederlige unntak, selvsagt)  Det er jo slik det er.....  Jeg er imidlertid så velvillig, at jeg gjerne ønsker disse en rekreasjon på et sted der det er kjent for å være jævlig varmt. God tur!

Jeg prøvde meg på dette forumet for et par år sider. Møtte hånlige kommentarer på et, sikkert,  uintelligent spørsmål, og holdt meg siden borte.  I rettferdighetens navn skal det imidlertid sies at jeg fikk noen gode tips da jeg nylig prøvde meg igjen. Og det ølet ble godt. Synes iallfall jeg, bonde som jeg , iallfall var, en gang. For 30 år siden.

Men saklige innlegg må man jo uansett bestrebe seg på å lage, ikke sant?

Til slutt: jeg liker heller ikke Slogen.  Det er ikke det som er mitt anliggende.

Føler at eg bør svare på denne...
Eg har ingenting imot bønder. Halve slekta mi er bønder. Min henvisning til bønder gikk på smaken av ølet "Fjord" som har ( etter min gane) eit sterkt preg av fjøs. Og etter det eg har fått opplyst så er bryggeriet på ein gård. Rett meg om eg tar feil.

Er tittelen "bonde" blitt så belasta at vi må gå over til agronom e.l.?
 
OlaH skrev:
TerjeR skrev:
Det er vel bønder som driv med ølbrygging.....og det kjennes på smaken.

Nei bønder er jo idioter med IQ på under 70. Det vet jo alle.  Dette med brygging blir jo for vanskelig for dem, stakkar. Og de bor på landsbygda, der idiotene er samlet. Og de snakker rart også. Kler seg som... ja nettopp bønder. Hva kan man forvente av slike, i forhold til intelligente urbane fjortisser fra Groruddalen, som leker seg med  sine bryggeri på kjøkkenet. I sine ferdigslitte bukser til flere tusen, et tegn på høyt utviklet kultur. Og har lært seg mange amerikanske ord.  Intelligente folk mao. Som også behersker orddeling til det fullkomne.  Slike som dominerer dette nettstedet. (Med en del hederlige unntak, selvsagt)  Det er jo slik det er.....  Jeg er imidlertid så velvillig, at jeg gjerne ønsker disse en rekreasjon på et sted der det er kjent for å være jævlig varmt. God tur!

Jeg prøvde meg på dette forumet for et par år sider. Møtte hånlige kommentarer på et, sikkert,  uintelligent spørsmål, og holdt meg siden borte.  I rettferdighetens navn skal det imidlertid sies at jeg fikk noen gode tips da jeg nylig prøvde meg igjen. Og det ølet ble godt. Synes iallfall jeg, bonde som jeg , iallfall var, en gang. For 30 år siden.

Men saklige innlegg må man jo uansett bestrebe seg på å lage, ikke sant?

Til slutt: jeg liker heller ikke Slogen.  Det er ikke det som er mitt anliggende.

Weeeel, det var vel kanske ikke HELT slik TerjeR mente kommentaren sin.;) Dumt du har hatt negative opplevelser med forumet, for vanligvis er det en usedvanlig hyggelig tone her inne.
 
Hehe...  Litt "overkill" kanskje. (Se, jeg kan litt utenlandsk jeg også ;-)  )  Men jeg skrev ikke  i fylla kl. 04.27, men sto opp fordi jeg ikke fikk sove. Så jeg viste jo hva jeg skrev, selv om jeg var kraftig irritert.  Men dette med "bonde" som skjellsord og som nedlatende karakteristikk, er det nok flere fra "Utmarka"  enn jeg som kjenner til..., Og har møtt en del ganger gjennom livet. OK. Jeg trekker meg litt tilbake.  Og Terje kan vente litt  med den turen.  Og når Gahr taler, lytter jeg.  (Jeg het IPA på Ølportalen i "gamle dager", Gahr.)

Og jeg heter for øvrig
Ola Haarstad
 
ygaqu9yg.jpg


Då fekk eg lyst til å gjere ein Slogen test.

Sent from my HTC One X+ using Tapatalk
 
Jo-Helge skrev:
ygaqu9yg.jpg


Då fekk eg lyst til å gjere ein Slogen test.

Sent from my HTC One X+ using Tapatalk

Det medfører at du blir nødt til å kome med saklig tilbakemelding utan å rakke ned på bønder eller andre meir sentraliserte folkeslag
 
Smakte brown ale'n i sommer, mener å huske at jeg syns den smakte godt. Heldigvis liker man forskjellige ting.
 
Har aldri vore på Trollbryggeriet, men har blitt fortald at dette ligg i eit nedlagt fabrikk-lokale. Møbelfabrikk sjølvsagt (sidan oss er på Sunnmøre).
 
Lys Ale. Prod 02.04.13
Snev av fjøslukt. Engelsk lukt ? Er det høg gjærings temperatur som lager denne lukta ?
ymeruhub.jpg


var på islay Ale i slutten av september, var litt av samme lukta i den øla .
Er det noke feil med denne ?
Vert ikkje kjøpt igjen med det første


Sent from my HTC One V using Tapatalk
 
Tilbake
Topp