Snart tid for flasking !

Var på butikken igår og fikk kjøpt ølflasker, La dem oppi en stor balje og fylte opp med varmt vann og kaustisk soda. Lot dette stå seg over natten for og få det desinfisert, jeg har nå samlet opp alle flaskene og skylt dem med varmt vann. Har bestilt flasketred så det kommer vell neste uke :)
 

Vedlegg

  • 20131128_165650.jpg
    20131128_165650.jpg
    1,3 MB · Sett: 521
  • 20131128_165654.jpg
    20131128_165654.jpg
    1,1 MB · Sett: 518
  • 20131129_144845_LLS.jpg
    20131129_144845_LLS.jpg
    1,2 MB · Sett: 521
Supert  :skitbra:
Men eg bruker å passe på att alle flaskene "står" rett veg i vannet. for nå når dine er oppned, er der ikke noe vann i bunnen av flasker, der er d bare luft..
eg kjøpte med to kasser 16kr stk (eg har nå flere) setter flaskene i den ene kassen, setter den tomme på toppen, og trykker alle flaskene ned i en stamp med den væsken eg skal vaske med. 24 flasker vasket ganske fort da..eg vasker først i salo, så med oppvaskmiddel/kafferens så vider i klorin og til slutt star san rett før flasking
 
Per Marius skrev:
Supert  :skitbra:
Men eg bruker å passe på att alle flaskene "står" rett veg i vannet. for nå når dine er oppned, er der ikke noe vann i bunnen av flasker, der er d bare luft..
eg kjøpte med to kasser 16kr stk (eg har nå flere) setter flaskene i den ene kassen, setter den tomme på toppen, og trykker alle flaskene ned i en stamp med den væsken eg skal vaske med. 24 flasker vasket ganske fort da..eg vasker først i salo, så med oppvaskmiddel/kafferens så vider i klorin og til slutt star san rett før flasking

+1
I badekaret går tre kasser samtidig på denne måten. Bruker krystallsoda forresten.

--
 
Hans Einar skrev:
Per Marius skrev:
Supert  :skitbra:
Men eg bruker å passe på att alle flaskene "står" rett veg i vannet. for nå når dine er oppned, er der ikke noe vann i bunnen av flasker, der er d bare luft..
eg kjøpte med to kasser 16kr stk (eg har nå flere) setter flaskene i den ene kassen, setter den tomme på toppen, og trykker alle flaskene ned i en stamp med den væsken eg skal vaske med. 24 flasker vasket ganske fort da..eg vasker først i salo, så med oppvaskmiddel/kafferens så vider i klorin og til slutt star san rett før flasking

+1
I badekaret går tre kasser samtidig på denne måten. Bruker krystallsoda forresten.

--
rhildre skrev:
Okej  :) skal unansett kjørest gjennom vask når flasketredet kommer. satsa på det blir bra nok  :)

Krystallsode blir nåe eg går tomt for kafferens, dette er til industri/butikk bruk på espressomaskin. så denne gjør en god jobb :)

Bra blir det helt sikkert rhildre  :skitbra:
 
Er det lov å spørre?  ;D
rhildre kan høres sunnmørsk ut.  :)
Kan vi ønske en ny sunnmøring velkommen på forumet?
 
Per Arne skrev:
Er det lov å spørre?  ;D
rhildre kan høres sunnmørsk ut.  :)
Kan vi ønske en ny sunnmøring velkommen på forumet?

Det stemme  :) Ny i gamet, men man lærer så lenge man lever  ;)
 
Jo-Helge skrev:
Velkommen, eg er frå Ulstenvik / Dimna. id.NB



Sent from my HTC One X+ using Tapatalk

Takk for det, trur du jobbar ilag med far min Hans, Vi må komme innom bryggeriet dokka på visning for og plokke opp litt tips om det let seg gjere  ;D
 
rhildre skrev:
Jo-Helge skrev:
Velkommen, eg er frå Ulstenvik / Dimna. id.NB



Sent from my HTC One X+ using Tapatalk

Takk for det, trur du jobbar ilag med far min Hans, Vi må komme innom bryggeriet dokka på visning for og plokke opp litt tips om det let seg gjere  ;D

Jepp, eg jobber at med Hans.
Tips skal du få.
Me brygger omtrent 2 ganger i månden , so å besøke oss når me brygger skal nok gå fint .

Sent from my HTC One X+ using Tapatalk
 
Jo-Helge skrev:
rhildre skrev:
Jo-Helge skrev:
Velkommen, eg er frå Ulstenvik / Dimna. id.NB



Sent from my HTC One X+ using Tapatalk

Takk for det, trur du jobbar ilag med far min Hans, Vi må komme innom bryggeriet dokka på visning for og plokke opp litt tips om det let seg gjere  ;D

Jepp, eg jobber at med Hans.
Tips skal du få.
Me brygger omtrent 2 ganger i månden , so å besøke oss når me brygger skal nok gå fint .

Sent from my HTC One X+ using Tapatalk




:ilike:
 
Ser man det ja.. En av elevane mine frå den tida eg var vikarlærar på HVS, eller er det begge tvillingane som har slått seg på brygginga?

Du før gi beskjed neste gang du brygger så kanskje eg stikker innom å ser. Lurer litt på å kjøpe BB60 sjølv.

Bent
 
Hallais bent ! begge tvillingane so slo hauda i hop ja, Kan bli spennande me slik brygging om han fe det sjikkelig til  :) fikk Beer brewen idag å de ser ut som det e bra greie det  :ilike:
 
Tilbake
Topp