Oddvar Demmo skrev:Er redd alt innhold i flaska spretter ut når du kobler den fra.
SkumpartyGammel tråd, men ubesvart og like aktuell.
Hvorfor kan man ikke få til en "instant" karbonering av ølflasker på en slik sodastream maskin slik man gjør med brus og mineralvan?
Jeg har forstått det, men jeg skjønner ikke hvorfor?Skumparty
Jeg har hørt det går helt fint...Jeg har forstått det, men jeg skjønner ikke hvorfor?
Proteiner og andre partikler.Jeg har forstått det, men jeg skjønner ikke hvorfor?
Snakker vi da om for å teste ølet tidlig eller å faktisk karbonere et brygg? For jeg har inntrykk av at det ikke lar seg gjøre, med mindre det er for øl som skal drikkes umiddelbart.Jeg har hørt det går helt fint...
Med litt øvelse
Er nok mest for å teste ja, anbefales ikke i nærheten av dyrt hifianlegg men i dusjen første gangProteiner og andre partikler.
Snakker vi da om for å teste ølet tidlig eller å faktisk karbonere et brygg? For jeg har inntrykk av at det ikke lar seg gjøre, med mindre det er for øl som skal drikkes umiddelbart.
Ødelegger jo all spenningenHvorfor ikke bare bruke en PET Carbonation CAP. Rist inn CO2, og la den stå kjølig i en time. Billig og null stress.
Vis vedlegget 63791
Forsøkte karbonering av hjemmelaga kirsebærvin (ikke spør) med en SodaStream på 80-tallet en gang ..... ble full nedvasking av kjøkkenet (tak, vegger, skap, benker og gulv).Er nok mest for å teste ja, anbefales ikke i nærheten av dyrt hifianlegg men i dusjen første gang
Er sikker på at karbonert kirsebærvin hadde blitt en hit på 80-tallet, hvis du hadde øvd litt merForsøkte karbonering av hjemmelaga kirsebærvin (ikke spør) med en SodaStream på 80-tallet en gang ..... ble full nedvasking av kjøkkenet (tak, vegger, skap, benker og gulv).
Ja, temperaturen har mye å si for løseligheten!Hvorfor ikke bare bruke en PET Carbonation CAP. Rist inn CO2, og la den stå kjølig i en time. Billig og null stress.
Vis vedlegget 63791