per-ulv
Norbrygg-medlem
Skal prøve meg på mitt første NEIPA-brygg. Har ikke fat, så regner med oksidering er et faktum, skal gjøre det jeg kan for å minimalisere oksidasjon. Karboneringsdrops, ikke stikke om. Bør jeg kjøpe en flaske med Co2 og purge flaskene før jeg fyller?
Det jeg egentlig lurer mest på er vannjustering. Har bestil pH-meter, men det kommer neppe før om en måneds tid, tviler på at jeg greier å vente så lenge. Har funnet vannanalyse av vannet i Stavanger. Så spørsmålet er som fråger, skal bare gønne på, og gå ut ifra tallene som jeg får fra EZWater-kalkulatoren?
Og hva bør jeg satse på, pH på 5,2 under mesking? Skylling, pH-behandler dere skyllevannet?
Nytt for meg med vannjusteringer, så beklager noob spørsmål.
Det jeg egentlig lurer mest på er vannjustering. Har bestil pH-meter, men det kommer neppe før om en måneds tid, tviler på at jeg greier å vente så lenge. Har funnet vannanalyse av vannet i Stavanger. Så spørsmålet er som fråger, skal bare gønne på, og gå ut ifra tallene som jeg får fra EZWater-kalkulatoren?
Og hva bør jeg satse på, pH på 5,2 under mesking? Skylling, pH-behandler dere skyllevannet?
Nytt for meg med vannjusteringer, så beklager noob spørsmål.