Sommerfest i Oslo 11. juni

Det oppstår noe magisk når ivrige hjemmebryggere stimer. Gjorde godt å treffe andre nerder igjen!

En stor takk til dere som bidro med dugnaden som gjorde denne kvelden mulig! Fantastisk godt jobba! 20250611_181510.jpg

Av drikke sto høydepunktene i kø! Det var skyhøy kvalitet på det meste. Et par stouts fra To Brødre og en herlig humlesak fra Uglebrygg utmerket seg i min gane.

Vordende svigersønn var også strålende fornøyd med kvelden. Der har jeg nok noe på gang...

Håper å få klemt inn flere slike arrangement i en trang kalender!20250611_183535.jpg

Kommer vel litt ann på hva slags pizza vi snakker. Grandiosa skorpe eller romersk pizza..
Ikke all pizza er krydra med tørka oregano eller basilikum

Jeg tenker egentlig ikke på krydder eller oregano når jeg tenker pizza, men kombinasjonen av en eller annen pizzabunn, tomatsaus og fyll som kan være alt mulig. Derfor litt rart å assosiere med pizza syntes jeg, men folk har forskjellig "knagger"

brunost/ karamell og umami er jeg veldig med på

Nå har Bygland laget en ny batch av "middelalderølet" Torkjel Austad snakket om i vinter. Kanskje det finnes i et pol nær deg? Det er en opplevelse. Løp og kjøp.
Vis vedlegget 73897
Ja, denne må jeg prøve å hanke inn et eksemplar eller to av.
Og liker jeg den ikke, så skal i det minste boksen få pynte opp hytten vår som ligger på Vasstrondi

For meg er det smaken av ferskt korn som er framtredende. Slik umodent korn smaker og lukter en tidlig augustmorgen med tåke over åkeren.

Og så er det et stort hint av fjøs der også.

Tilbake
Topp