Sorachi ale

Hei, kan endelig begynne og smake på mitt første brygg, fra BS. Vet ikke helt hva jeg skal kjenne med denne humlen da jeg egentlig har hørt en del sprikende tilbakemeldinger ang. typen. Er det noen som fra si Drammen-Gardermoen har brygget Sorachi ale som ville vært villig til å bytte en flaske for å smake? Synes fargen er mørkere enn EBC 12, som i oppskriften, synes den er et sted mellom 15-20. Noen som har peiling på hvorfor det skjer?? Fulgte oppskriften som jeg skulle. Sto ute da det var veldig varmt den perioden så tok litt tid før jeg fikk full kok bl.a.
Merker lite sitrussmak egentlig men kanskje litt ettersmak av dill med litt godvilje. Er dette en ganske nøytral humle iom at det er en japansk type?
 
Har brukt sorachi ace endel og i mitt smaksbilde vil jeg si den er en ganske forsiktig humle, gir en frisk men forsiktig/svak smak av sitrus/gress/dill smak. Passer veldig godt i lyser brygg som am. Blonde, cream ale, common ale type øl.
 
Prøvde en til i går kveld og mente at jeg kjenner dill/fennikel, vet ikke om jeg skal bruke den igjen . Litt sånn sjømathumle.

Sent fra min E6853 via Tapatalk
 
Tilbake
Topp