Bjarte H
Dommer
tobiasjk skrev:Bjarte H skrev:Halve poenget med vakumpakker er jo at man kan bruke den til å pakke humle! ;D Og så er det jo veldig greit å kunne kjøpe inn masse god mat på tilbud og vakumpakke før frysing Her er forresten min nye hverdagssousvidemaskin Til større kjøttstykker bruker jeg PIDen sammen med en dyppvarmer på 1000W og det karet som måtte passe best.
Snedig maskin! Hva har du brukt her?
Har brukt en Slow Cooker / Crock Pot kjøpt for nesten ingen ting på netthandelen.no, en sestos PID med PT100 sensor, et 25Amp SSR, en aluboks, en kraftig 230V bryter et skjøtestykke type hunnkjønn (til slow cookeren) og en hannkjønn som går i stikkontakten.
Iom. at det meste kommer fra Kina er prislappen lav . Hvis jeg skulle lage en ny hadde jeg kanskje brukt en riskoker, eller kun dyppvarmer og den kjelen som skulle passe best, eller aller helst laget noe selv med flere kar (til kjøtt/fisk og grønnsaker). Den opprinnelige tanken bak Slow Cookeren var at den ser bra ut på kjøkkenbenken og er konstruert for å stå på lenge, så å sove med den på føles OK selv om noe skulle klikke og sende full spenning til den hele tiden. Den er bare på 200W eller noe i den duren.