Speidel's Braumeister

FredT skrev:
Gratulerer - du har mye å glede deg til fremover.
Har du selv byttet (eller bestilt) spesialkran, eller er det slik de leveres standard nå om dagen?
Kranen på din ser noe bedre ut enn rukkelet som har vært levert tidlige .......

mvh

FredT

Den ble bestillt extra etter jeg såg bildene til "Supertørst"  :ilike:
ble veldig posetivt overasket over kvaliteten på vidunderet :)

vannet står på varming så nå blir det brygging :)
 
Etter bryggedag i går ser eg at investeringen i Speidelen var absolut verdt det :) maskinen er jo magisk :) kan knapt vente til neste brygging :)


---
I am here: http://tapatalk.com/map.php?nbjqtt
 
Hei

Har lyst å teste ut dobbel mesking på min speidel 20l.
Er det noen som kan forklare hvordan det skal gjøres.

Brygge skal inneholde ca 12kg malt.
 
Det er da enkelt. Kjør først en vanlig mesking med minimum av vann og ikke skyll så mye. Følg med på væskenivået under skyllingen slik at det er passelig til neste runde. Ta ut og tøm meskerøret. Avbryt programmet. Sett nedi kjøleren og kjøl ned til innmesketemperatur. Start ny mesking og kjør som vanlig. Du får kanskje litt mye vørter slik at du kanskje må koke litt lengre.
 
John Helge skrev:
;D Da var Speidelen i hus å første brygging går av stabelen i kveld :)   :biersmile:

Muligens et teit amatørspørsmål, men det 90 graders plastbendet som står på den nye kranen, er det noe som bestilles separat fra Petit også?  :roedme:
 
Dere gjør jo Speidel rike på å kjøpe en ny krane fra dem fordi de ikke har klart å lage en tilstrekkelig god i utgangspunktet! :bank2:

Jeg foreslår heller at alle sender hver sin e-post om den dårlige kranen og sildukene som kutter opp fingre, og heller kjøpe krane et annet sted ;D
 
Jeg har jo ikke handlet en dritt - enda  ;D

Planlegger bare fremtidig innkjøp, og det er vel med Speidel-eiere som med Audi-eiere, det skal stå Audi på alle delene :roedme:  :skitbra:
 
Pål Otto Sørensen skrev:
Jeg har jo ikke handlet en dritt - enda  ;D
Bra du kan være trendsetter ;D

Planlegger bare fremtidig innkjøp, og det er vel med Speidel-eiere som med Audi-eiere, det skal stå Audi på alle delene :roedme:  :skitbra:
Neida. Ikke her i huset, og ikke blandt mange andre Speideleiere :)
 
Hvliken som helst kulekran med 3/4 " bsp gjenger passer speidelen. Utvendige gjenger. Evt 1/2 " ventil med  ansatsovergang 1/2 " til 3/4 " utvendig utvendig.

Kenneth
 
3/4" BSP og 3/4" NPT er vel såpass like at det ikke er noe problem å bruke NPT heller. Det florerer med kuleventiler, butterfly valve++ som passer. Spesielt hvis man bruker en slik:
henttbilde.asp

http://www.bryggmaker.no/100_varer.asp?d=27&k=11
 
Tilbake
Topp