Speidel's Braumeister

Nyoppstartede Bryggmaker.no har feks. følgende kraner som passer i rustfritt stål, samt slangenippel:

henttbilde.asp

henttbilde.asp


Enda rimeligere kan man få det på ebay, men da blir det uten garanti og litt mer innsats :)
 
Det selvpålagte presset ble for stort. Valget falt på en 20L med kobberhette. Må også få bestilt meg en standsmessig kran.
Nå tre lange uker med venting.
 
Rolv H skrev:
Det selvpålagte presset ble for stort. Valget falt på en 20L med kobberhette. Må også få bestilt meg en standsmessig kran.
Nå tre lange uker med venting.

Du kjem ikkje til å angra. Har hatt min i litt øve eitt år og har til no 53 brygg, eine betre enn da andre. Einaste rådet eg kan gi til deg er å ha nok fat og få ordna deg ein avtale med ein lokal pub/resturant om henting av tomflasker. Kan aldri få nok.
Kos deg med Braumeisteren
 
53 brygg på 1 år. Wow.
Ja, meg må nok ha noen flere fat da gitt. Heldigvis får vi flasker fra Cardinal og Melkebaren.
 
Rolv H skrev:
Det selvpålagte presset ble for stort. Valget falt på en 20L med kobberhette. Må også få bestilt meg en standsmessig kran.
Nå tre lange uker med venting.

Jeg måtte også gi opp for presset denne uka, og bestilte en 20L med full pakke. Nå blir det noen laaaaaange dager å vente :D
 
Hei.

Er det noen som har en Speidel 20Liter tilgjengelig, og som kan måle dybden på "footprint" fra forkant av fremre bein og til bakkant av bakerste bein?

Det jeg er ute etter er hvor dypt bord jeg må sette Speidelen på for at den skal stå stødig under brygging. Jeg har funnet et "bryggebord" som jeg tror er egnet til formålet, men dybden på bordet er bare 39 cm  :)

Høyden på dette bordet er forøvrig 50 cm, og det antar jeg er tilstrekkelig til at tappekrana kommer over toppen på et Speidel 30L gjæringskar?
 
Beina går ikke så mye lenger ut enn resten av kroppen. Kjelediameteren er 40cm og siden de to første beina ikke starter helt i framkant går nok 39cm dypt bord akkurat :)
 
Kobberhetta gir bedre kok og gjør det enklere å føre bort dampen.

Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk 2
 
Rolv H skrev:
Det selvpålagte presset ble for stort. Valget falt på en 20L med kobberhette. Må også få bestilt meg en standsmessig kran.
Nå tre lange uker med venting.

Statusrapport: Er halvveis ute i ventetiden nå. Den lystige følelsen etter bestillingen er nå avløst av lite-barn-synes-det-er-ALTFOR-lenge-til-Jul-følelsen. Det kan bli noen lange dager.....Arrrgghhhhhhhhh..............
 
Bestilte en for litt over en uke siden gjennom Petit. Sender speidel sporingsnummer på mail, eller må man be om dette. Spent brygger på Lambertseter...
 
Jeg bestilte speidel for snart to uker siden( blir to uker i morgen). I forbindelse med et par avklaringer med Ola i etterkant, skrev han at han kunne etterspørre sporingsnummer når det hadde gått en liten stund. Jeg tenkte at jeg spør Ola imorgen :).  Gleder så mye at jeg klarer ikke å bestemme meg for hva jeg skal brygge.
 
Spør definitivt etter sporingsnummer! Jeg ventet en måned ekstra fordi den ble liggende på Tollpost. Burde være en selvfølge å sende sporingsnummeret..
 
Etter ca 2 uker ringte jeg Tollpost. De fant pakkene basert på mottager og avsender.
Det hadde blitt krøll med utleveringa for meg også.

\Øyvind
 
Jeg bestilte Speidelen 14. juni. 28. juni fikk jeg en SMS fra Tollpost om at varene var ankommet, og de ba meg om å ta kontakt for å avtale leveringstidspunkt  :skitbra:

Problemet mitt var at jeg da befant meg i Finland, og kom ikke hjem før i ettermiddag. Klokka 17 i ettermiddag ringte de på døra  :)

I SMSen fra Tollpost stod det dessuten sporingsnummer.

Nå driver jeg og pakker ut to SVÆRE kasser!  :eek:
 
POSO skrev:
Jeg bestilte Speidelen 14. juni. 28. juni fikk jeg en SMS fra Tollpost om at varene var ankommet, og de ba meg om å ta kontakt for å avtale leveringstidspunkt  :skitbra:

Problemet mitt var at jeg da befant meg i Finland, og kom ikke hjem før i ettermiddag. Klokka 17 i ettermiddag ringte de på døra  :)

I SMSen fra Tollpost stod det dessuten sporingsnummer.

Nå driver jeg og pakker ut to SVÆRE kasser!  :eek:

Da burde ikke min, som ble bestilt 18. juni, være langt borte, men jeg har ikke mottatt noe fra Tollpost ennå.
 
Tilbake
Topp