Hvordan kobler man den til et Cornelius fat?
Den er på Triclamp. Så du må lage en overgang til Triclamp, med f.eks en slange. En god spundingventil koster gjerne det. Min kostet ca 1500, brukt/halv pris.Hvordan kobler man den til et Cornelius fat?
Må være noe galt med synet mitt ... Synes så tydelig at det stod 2000 kr!
Ok.Den er på Triclamp. Så du må lage en overgang til Triclamp, med f.eks en slange. En god spundingventil koster gjerne det. Min kostet ca 1500, brukt/halv pris.
Ok.
Ser for meg at det lett kommer gugge inn i ventilen viss gjæringen blir for heftig.
Går det greit å rengjøre den?
Ja det er jo riktig. Men da er jeg avhengig av å ha 2 fat. Og så kan jo gjær bli presset over til neste fat.Dersom du kobler på et Corny fat og spunding på fatet, vil du både slippe gjær i ventilen, og samtidig få flushet fatet til neste tapping.
Fikk min Spike CF15 Unitank i dag, og må si meg meget fornøyd med kvaliteten!
Bestilte også Racking Arm, Pressure Kit, Carb Kit, CIP Ball, og et par ekstra tri-clamps og pakninger.
Det hele kom på ca. 14.400,- ferdig fraktet (Jetcarrier) og momset. Ser frem til første brygg i denne rett over nyttår!
Ca. 4.600,- var frakt og moms - rimelig jevnt fordelt.Hvor mye av disse 14.400 var frakt og moms @Rune Kallhovd ? Vurderer sterkt en custom kjele fra spike
Godt poeng. Dobler man spenningen så blir vel effekten firedoblet.Varmepaden er for 115V, så vet ikke helt om det blir nok fort varmt med 230V.
Tja, frostvæske i en 25L gjæringsbøtte med dreneringspumpe i bånn, i en liten fryser skulle vel teoretisk klart å kjøle greit?Skal man ha fullt utbytte av kjølespiral og kappe - for å kunne coldcrushe - må man jo legge ut ca. 10.000,- til for en glykolkjøler ......