Spike Brewing

For holde øynene åpne og se om det dukker opp noen på forumet som har erfaring med noe som virker.
Trenger egentlig bare en som brukes de siste dagene av gjæringen. Altså etter overføring fra gjæringskar til corny fat.
 
Hvordan kobler man den til et Cornelius fat?
Må være noe galt med synet mitt ... Synes så tydelig at det stod 2000 kr!
Den er på Triclamp. Så du må lage en overgang til Triclamp, med f.eks en slange. En god spundingventil koster gjerne det. Min kostet ca 1500, brukt/halv pris.
 
Den er på Triclamp. Så du må lage en overgang til Triclamp, med f.eks en slange. En god spundingventil koster gjerne det. Min kostet ca 1500, brukt/halv pris.
Ok.
Ser for meg at det lett kommer gugge inn i ventilen viss gjæringen blir for heftig.
Går det greit å rengjøre den?
 
Ok.
Ser for meg at det lett kommer gugge inn i ventilen viss gjæringen blir for heftig.
Går det greit å rengjøre den?

Alle skikkelige ventiler er lette å rengjøre, men det er ikke optimalt at det kommer gunk inn i den, da det kan påvirke membranet på akkurat den batchen..Man bør vite hvor godt man kan fylle gjæringskaret sitt ut ifra hvilken gjær man bruker. Ellers så kan du lage et slags oppsamlingsreservoir hvis du bruker slange, før selve ventilen.
 
  • Like
Reaksjoner: Mc.
Dersom du kobler på et Corny fat og spunding på fatet, vil du både slippe gjær i ventilen, og samtidig få flushet fatet til neste tapping.
 
Dersom du kobler på et Corny fat og spunding på fatet, vil du både slippe gjær i ventilen, og samtidig få flushet fatet til neste tapping.
Ja det er jo riktig. Men da er jeg avhengig av å ha 2 fat. Og så kan jo gjær bli presset over til neste fat.
Ja ja, ikke enkelt å være en hjemmebrygger. Uansett er det et problem jeg ikke vil komme borti siden den spundingventilen nok er for dyr for meg.
 
Fikk min Spike CF15 Unitank i dag, og må si meg meget fornøyd med kvaliteten!
Bestilte også Racking Arm, Pressure Kit, Carb Kit, CIP Ball, og et par ekstra tri-clamps og pakninger.
Det hele kom på ca. 14.400,- ferdig fraktet (Jetcarrier) og momset. Ser frem til første brygg i denne rett over nyttår! :cool:

Hvor mye av disse 14.400 var frakt og moms @Rune Kallhovd ? Vurderer sterkt en custom kjele fra spike
 
Er det ny versjon av Spike tankene nå? Kan ikke huske å ha sett dette før.

Image-4_Specific-Product-Web-Images_Spike-Brewing_1024x1024.png
 
$750 for Tank
$85 for isolasjonskappe
$85 for coil
$85 for varmepad
$44 for slanger
$15 for JG vinkeler
Funker sikkert med pumpe fra biltema og en ITC har jeg allerede.

Total $1064 (11800 NOK) pluss frakt og moms på frakt. Får vel bare begynne å spare.
 
Skal man ha fullt utbytte av kjølespiral og kappe - for å kunne coldcrushe - må man jo legge ut ca. 10.000,- til for en glykolkjøler ......
 
Tilbake
Topp