Spike Brewing

Jeg bestilte CF5 med ekstrautstyret jeg beskriver i tråden under, #48:

https://forum.norbrygg.no/threads/hjelp-til-innkjop-av-konisk-gjaeringstank.39052/page-3

Det kom på tilsammen kr. 7 465 fra Spike. Fikk nettopp faktura for Jetcarrier og der betalte jeg kr. 3 248 for flyfrakt med forsikring, samt mva. Toll kommer vel i tillegg når jeg henter ut varen, men der snakker vi vel et mindre beløp.

EDIT: Det er en del å spare på frakten om man velger sjøfrakt, men da må man jo vente lenger, og det er jo ikke noe gøy :D

Su har jo betalt mva, frakt og tollbehandling til jetcarrier. Det er ikke toll på slike varer. Så da har du jo allerede total beløpet..

Så totalt 10713,-
 
Su har jo betalt mva, frakt og tollbehandling til jetcarrier. Det er ikke toll på slike varer. Så da har du jo allerede total beløpet..

Så totalt 10713,-

Trodde man betalte toll på alt man handlet i utlandet over kr. 350? Jetcarrier har ikke fakturert for toll, så bare antok den biten kom etterpå.
 
Har du opplevd at pakkingen til lokket deter av når du skal legge lokket på.Jeg har sett flere tester på youtube som har plages med det

Jeg tror det hadde med at den del satte pakningen feil vei. Den har en flat ende og en "spiss", og en del opplevde at den falt lett ut (naturligvis) når man satte inn pakningen med den spisse enden ned.
 
Om noen har planer om å blåse en feriepeng eller to hos Spike Brewing, vær så snill å si i fra! Jeg ønsker meg noe derfra, men gnien som jeg er synes jeg det er for lite for en egen bestilling. Og sist jeg bestilte noe lite som ble sendt via jetpack betalte jeg mer for frakt enn dingsen!

Det jeg er ute etter er denne https://spikebrewing.com/products/gas-manifold i bundle format. Ser for meg at denne er egnet til å lage skikkelig konisk spunding ut av.
 
Sist redigert:
Jeg vil også ha 2stk. av den. Si ifra om du tenker sambestilling for å spare frakt!
Om noen har planer om å blåse en feriepeng eller to hos Spike Brewing, vær så snill å si i fra! Jeg ønsker meg noe derfra, men gnien som jeg er synes jeg det er for lite for en egen bestilling. Og sist jeg bestilte noe lite som ble sendt via jetpack betalte jeg mer for frakt enn dingsen!

Det jeg er ute etter er denne https://spikebrewing.com/products/gas-manifold i bundle format. Ser for meg at denne er egnet til å lage skikkelig konisk spunding ut av.

Sent from my E5823 using Tapatalk
 
Har lekt litt med tanken på å bestille en 10 gallon kjele med falsk bunn og diptube.
Med Jetcarrier så kommer det hele på ca kr. 3.235 levert nærmeste postkontor og ellers alt av fortolling, mva og frakt inkludert.

Med tanke på at man får skreddersydd falsk bunn / center diptube inkludert i den prisen så synes jeg kanskje at dette var innenfor eller hva ?

Når jeg la inn dette hos spike kom det på 270 dollar, ca 2200 norske. Så hvis frakt,MVA osv ikke kommer på mer en 1000 er det jo en grei pris syntes jeg. Eller har jeg misforstått deg og de 3235,- bare er for frakt, MVA osv? @Knut A. Ausland
 
Sist redigert:
Fikk min Spike CF15 Unitank i dag, og må si meg meget fornøyd med kvaliteten!
Bestilte også Racking Arm, Pressure Kit, Carb Kit, CIP Ball, og et par ekstra tri-clamps og pakninger.
Det hele kom på ca. 14.400,- ferdig fraktet (Jetcarrier) og momset. Ser frem til første brygg i denne rett over nyttår! :cool:
 
Sist redigert:
Pressure Release Valve'n i det kittet er låst på 15psi (sikkerhetsventil), så den må du nok bytte ut med en regulerbar ventil om du skal ha full kontroll.
Denne vil fungere i stedet for PRV'n: https://www.ebay.com/itm/Control-Devices-1-4-Brass-Variable-Pressure-Relief-Valve-0-100-psi-Adjustable/132273629322?ssPageName=STRK:MEBIDX:IT&_trksid=p2060353.m2749.l2648&fbclid=IwAR3oMTuUr9uBA3aW2hHEWbOuFfv19sqg6czriujc0O930gLFh6yjlhX1EiA
Det vil vel være mulig å koble en slik på et Cornelius fat? Vet ikke hva slags gjenger det er PÅ PRF'en på fatet, men skulle vel være greit å få i en overgang.
Liker tanken på å karbonere naturlig i fatet.
 
Det vil vel være mulig å koble en slik på et Cornelius fat? Vet ikke hva slags gjenger det er PÅ PRF'en på fatet, men skulle vel være greit å få i en overgang.
Liker tanken på å karbonere naturlig i fatet.
Mener å ha sett flere bryggeributikker som selger ferdig spunding valve kit som bruker gass-inn ballock for kobling på corny kegs.
 
Mener å ha sett flere bryggeributikker som selger ferdig spunding valve kit som bruker gass-inn ballock for kobling på corny kegs.

De duger egentlig kun til overføring. De er så unøykatige at man kan ikke bruke de til fermentering iallefall. Eller man kan, man man må justere de konstant.
 
De duger egentlig kun til overføring. De er så unøykatige at man kan ikke bruke de til fermentering iallefall. Eller man kan, man man må justere de konstant.
Jeg har et gavekort hos brewshop liggende.
Kanskje jeg finner noe som er dugandes der?
 
Jeg har et gavekort hos brewshop liggende.
Kanskje jeg finner noe som er dugandes der?

Jeg tror de har samme greia, iallefall som jeg har sett. Jeg antar at du egentlig må utenlands for å finne en spundventil som er god nok til "set and forget". Jeg har iallefall ikke sett det her i norge, men jeg har heller sikkert ikke sett alt butikkene har.
 
Tilbake
Topp