Spør Bryggselv

Status
Stengt for ytterligere svar.
Finnes det mulighet for rabatt på frakt ? For oss som bor grisegrendt så er 1655 i frakt for noen sekker med malt og 4 cornelius en stor demper på kjøpelysten..

Med engang en kjøper litt varer så dreper frakten all iver, hva med gratis frakt for handel over 1500,- ?

Hvor mye kan en kjøpe for 1655 i frakt ? Feks 8 sekker malt + 6 fat cornelius ?

Mvh
Easybrew
 
Hei,
Jeg la inn en ordre i sta hvor jeg benyttet gavekortet vi fikk på NM PF (Tusen takk forresten :) ) for å betale deler av ordren.
Men jeg fikk ingen mulighet til å betale resten, kom rett til "Din ordre er registrert, velkommen tilbake" eller noe slikt.

I ordrebekreftelsen står det bare "Evt. restbeløp skal betales før ordren blir pakket.".

Hvordan betaler jeg restbeløpet?
 
Hei folkens,

Vi har mye å gjøre i disse dager og forumet har blitt nedprioritert i det siste. Er det noe som haster er vi tilgjengelige på telefon og mail innenfor åpningstidene.

Hei,
Jeg la inn en ordre i sta hvor jeg benyttet gavekortet vi fikk på NM PF (Tusen takk forresten :) ) for å betale deler av ordren.
Men jeg fikk ingen mulighet til å betale resten, kom rett til "Din ordre er registrert, velkommen tilbake" eller noe slikt.

I ordrebekreftelsen står det bare "Evt. restbeløp skal betales før ordren blir pakket.".

Hvordan betaler jeg restbeløpet?

Jeg er ganske sikker på at du vil få en betalingslink tilsendt på mail. Har det ikke skjedd noe enda bør du ta kontakt med kundeservice på post@bryggselv.no

Hei Mr. Bryggselv!

Kan man koble til en Beerbug i orginal hullet på en Brew Bucket?
http://www.bryggselv.no/products/brew-bucket-fermenter-26-liter

Lyst på en slik, men litt bekymret for at hullet i lokket er litt for nærme veggen slik at loddet på beerbugen ikke får pendle fritt.
Har dere testet?

Hei Mr. Fredda!

Legitim bekymring. Prøvde selv på en tørr Brew Bucket, og det ser ut til at det går akkurat. Er litt redd for at det kan bli problematisk når karet blir fyllt opp med øl. Hva med å lage et hull i midten av lokket og tette det gamle?

Finnes det mulighet for rabatt på frakt ? For oss som bor grisegrendt så er 1655 i frakt for noen sekker med malt og 4 cornelius en stor demper på kjøpelysten..

Med engang en kjøper litt varer så dreper frakten all iver, hva med gratis frakt for handel over 1500,- ?

Hvor mye kan en kjøpe for 1655 i frakt ? Feks 8 sekker malt + 6 fat cornelius ?

Mvh
Easybrew

Vi tilbyr desverre ikke rabatt på frakt, da vi følger Postens satser. I ditt tilfelle ville jeg vurdert pallefrakt som ofte er billigere når man skal handle store og/eller tunge ting. Kanskje kan du spleise med andre glade hjemmebryggere i nærheten og fylle pallen med flere varer?


Dette salget deres neste uke. Holder det å kjøpe og betale innenfor salgsdagene, men å hente sekkene senere?

Det er jo for sent å svare på dette nå, men dette har vært helt ok tidligere.

Jeg har fått problemer med magnetrøreren deres. Den fungerte fint de første gangene jeg brukte den, men nå har den begynt å produsere varme. Jeg oppdaget at temperaturen i starteren var opp mot 26 grader, og apparatet var tydelig småvarmt. Da hadde den gått ca. 10 timer, på under halv fart. Starteren var på 3 liter. Dette burde vel egentlig fungert uten problemer?

Slik du beskriver det høres det ikke normalt ut. Kontakt oss på post@bryggselv.no så ser vi på saken.
 
Slik du beskriver det høres det ikke normalt ut. Kontakt oss på post@bryggselv.no så ser vi på saken.[/QUOTE]

Takk for svaret. Jeg prøver den litt mer først, for å se at det ikke var en tilfeldighet.

Noe annet: Kan dere legge inn Roasted Barley 600 i sortimentet? Mange oppskrifter baserer seg på det, og det er vel en viss forskjell på 600 og 1500?
 
Jeg lurte på om det finnes muligheter til å få kjøpt vacumposene dere bruker på 100 gr pakkene ?? Jeg har sjekket endel rundt etter lystette vacumposer men det er ikke så enkelt å finne.
 
Noe annet: Kan dere legge inn Roasted Barley 600 i sortimentet? Mange oppskrifter baserer seg på det, og det er vel en viss forskjell på 600 og 1500?

Tror desverre ikke vi kommer til å ta inn flere typer Roasted Barley. Kan det være 600 L(ovibond) du sikter til? I så fall kan du bruke den vi har allerede.

Jeg lurte på om det finnes muligheter til å få kjøpt vacumposene dere bruker på 100 gr pakkene ?? Jeg har sjekket endel rundt etter lystette vacumposer men det er ikke så enkelt å finne.

I utgangspunktet ikke, er du på jakt etter mange?
 
Tror desverre ikke vi kommer til å ta inn flere typer Roasted Barley. Kan det være 600 L(ovibond) du sikter til? I så fall kan du bruke den vi har allerede.



I utgangspunktet ikke, er du på jakt etter mange?

Kan dere evt si hvor dere kjøper dem?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Hei Bryggselv. Vi har en co2 diskusjon gående. Lurer på om dere har datablad på CO2`en dere selger og leverer som påfyll i butikkene deres.
Er den godkjent for bruk i flytende næringsmiddel?

Vh
Nils M Pols
 
Tror desverre ikke vi kommer til å ta inn flere typer Roasted Barley. Kan det være 600 L(ovibond) du sikter til? I så fall kan du bruke den vi har allerede.?

Nei, jeg mener ikke 600 L. RB kommer fra 250 L og oppover, så vidt jeg har kunnet finne ut. Dere merker deres med en EBC på 1500, altså det tredobbelte. Da jeg lette etter oppskrifter på Irish Red, var det typiske 300 L. For eksempel har "Brewing Classic Styles" det i sin. Den dere har, er vel standard i stout, men RB kan da brukes til en del annet, og da hadde det vært kjekt å kunne få tak i den lysere varianten.
Briess har begge variantene, og dere fører vel en del malt fra Briess. Kunne det eventuelt vært mulig å spesialbestille? Blir det dyrt?
 
I utgangspunktet ikke, er du på jakt etter mange?[/QUO
I utgangspunktet ikke, er du på jakt etter mange?

Jeg kommer sikkert langt med 25 stk. Skulle tro at det var flere som var interessert i kjøpe hume i litt større kvanta enn 100 gram for å kunne pakke det om det selv ? Jeg har forstått det slik at de posene krever en noe bedre vacummaskin enn de som er beregnet for hjemmebruk ?
 
Hei folkens,
Hei Mr. Fredda!

Legitim bekymring. Prøvde selv på en tørr Brew Bucket, og det ser ut til at det går akkurat. Er litt redd for at det kan bli problematisk når karet blir fyllt opp med øl. Hva med å lage et hull i midten av lokket og tette det gamle?

Var innom butikken på hasle i dag for å teste om Brew Bucketen fikk plass i min Brew Jacket. Og det skal nok gå helt fint!

IMAG0407.jpg

Hun jeg fikk hjelp av bekreftet at dere kunne lage 2 nye hull for meg, hun mente også at skulle klare så stort som 45mm hull i midten? Jeg skulle uansett ikke kjøpe den idag, så krevde ikke endelig avklaring da butikken var full av kunder. Så fint om dere kan bekrefte at så stort hull er mulig.
Og hvordan tenkte dere jeg skal tette gammelt hull, propp uten gjennomboring?

Bare disse problemene blir løst er jeg klar for å gå over til Speidel og gjæring med kone :D
 
Er det planer for en web løsning for butikken i Stavanger slik at en kan se hvilke ingredienser som er tilgjengelige i butikken før en reiser og handler? Og kankje litt bedre organisering av whitlabs gjær i kjøleskapet enn at de ligger i tilfeldig mix i uåpnede plastposer?
 
Pakke som blev bestillt etter stengetid i går, vil den rekke gå i postgangen i dag eller leveres allt fra dere helt i slutten på dagen etter postens frister?

(Gjær som førhåpentligvis skall brukes i brygging på lørdag) :)

edit: kom ingen sendningsbekreftelse på epost i dag så da blev den vel ikke sendt avgårde fra dere verken tidligt eller seint...
 
Sist redigert:
Har fått forståelsen av at dere har bytta ut de 0,5 l. flaskene dere hadde før med de samme som Nøgne Ø bruker - stemmer dette? Det er isåfall en gigantisk gladsak i mine øyne! :) Er det disse flaskene som koster 6/stk. i Stavanger?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Folkens,

Dette er en tråd for spørsmål til oss i Bryggselv. Vi gjør det vi kan for å svare på alle spørsmål dere måtte ha, og håper at dette er et tilbud dere setter pris på. For at denne tråden skal være oversiktlig for både oss og dere ber vi om at tråden ikke blir brukt til diskusjoner. Alle innleggene om kverning av malt har nå blitt flyttet til en egen tråd - der står dere fritt til å diskutere så mye dere vil. Heretter vil diskusjoner bli flyttet eller slettet.

Pristillegget for kverning av malt dekker flere ting:

- Tidsbruk, både kverningen og opprydning
- Slitasje på mølle og drill
- Støvmasker for de ansatte
- Tilrettelegging av plass


Så, over til svar:

Var innom butikken på hasle i dag for å teste om Brew Bucketen fikk plass i min Brew Jacket. Og det skal nok gå helt fint!

Vis vedlegget 18907

Hun jeg fikk hjelp av bekreftet at dere kunne lage 2 nye hull for meg, hun mente også at skulle klare så stort som 45mm hull i midten? Jeg skulle uansett ikke kjøpe den idag, så krevde ikke endelig avklaring da butikken var full av kunder. Så fint om dere kan bekrefte at så stort hull er mulig.
Og hvordan tenkte dere jeg skal tette gammelt hull, propp uten gjennomboring?

Bare disse problemene blir løst er jeg klar for å gå over til Speidel og gjæring med kone :D

Nå har vi undersøkt, og det viser seg at vi desverre ikke har muligheten til å bore et så stort hull.

Er det planer for en web løsning for butikken i Stavanger slik at en kan se hvilke ingredienser som er tilgjengelige i butikken før en reiser og handler? Og kankje litt bedre organisering av whitlabs gjær i kjøleskapet enn at de ligger i tilfeldig mix i uåpnede plastposer?

I nær fremtid vil det bli mulig å handle og betale på nettet i alle våre butikker, for så å hente det der når varene er pakket. Da vil vi også kunne vise lagerstatus for butikken du velger å handle i.


Pakke som blev bestillt etter stengetid i går, vil den rekke gå i postgangen i dag eller leveres allt fra dere helt i slutten på dagen etter postens frister?

(Gjær som førhåpentligvis skall brukes i brygging på lørdag) :)

edit: kom ingen sendningsbekreftelse på epost i dag så da blev den vel ikke sendt avgårde fra dere verken tidligt eller seint...

Hei, pakker som blir bestilt etter stengetid sendes normalt med posten dagen etter - gitt at alt er på lager. Posten henter all post på slutten av dagen. Du kan stort sett forvente å få varene dine to til tre dager etter bestilling, avhengig av postgangen.

Har fått forståelsen av at dere har bytta ut de 0,5 l. flaskene dere hadde før med de samme som Nøgne Ø bruker - stemmer dette? Det er isåfall en gigantisk gladsak i mine øyne! :) Er det disse flaskene som koster 6/stk. i Stavanger?

Her må vi nok skuffe deg. Vi hadde Nøgne Ø-flaskene en liten periode på vårparten i fjor, men de er altså ikke en del av sortimentet.
 
Sist redigert:
Status
Stengt for ytterligere svar.
Tilbake
Topp