Spør Bryggselv

Status
Stengt for ytterligere svar.
Jeg bestilte en pakke i går rett etter klokka 9, med "hent i Stavanger" som fraktalternativ. Et par kg. malt, en pakke humle og to rør med gjær. Alt var på lager. 7 rør med gjær sto oppført som lagerbeholdning i Stavanger.

Fikk en mail med beskjed om at jeg ville få ny mail når pakken var klar for henting.

Jeg regnet selvsagt med at den mailen ville komme i løpet av dagen i går - spesielt siden dere har åpningstid til 19 på onsdager.

I kveldingen posta jeg en melding på Bryggselv Stavanger sine FB-sider, der jeg spurte om dere hadde mye å gjøre, fordi jeg klødde litt etter å sette meg i bilen for å hente pakken. En helt kurant melding, med koselig tone, og tilogmed et lite smilefjes ;)

Uansett - kl. 23 fikk jeg en mail. Emne for denne mailen er "Leveringsendring" og det eneste den inneholder er en ny kopi av ordreseddelen, hvor det står "Ubekreftet levering 2/7 (Plukkliste)" på gjæren.

Hva betyr dette?

Er dette den mailen jeg har ventet på? Isåfall litt knotete formulert - står ingenting som kan minne om "Hei! Din ordre er klar - kom og hent!". Jeg tolket den umiddelbart som om dere plutselig ikke hadde denne gjæren inne likevel, eller hadde solgt den i løpet av dagen. Hvis det sistnevnte er tilfelle, så er dette slett ikke bra nok, da jeg bestilte før åpningstid, og lagerbeholdning var 7. Dvs. at etter min bestilling så burde lagerbeholdning være 5.

Kan jeg få en oppklaring på dette?

(Sendte en mail og, men min erfaring med å sende dere mail gjør at jeg tar det her også. Sist venta jeg to måneder på svar på mail)
 
Jeg bestilte en pakke i går rett etter klokka 9, med "hent i Stavanger" som fraktalternativ. Et par kg. malt, en pakke humle og to rør med gjær. Alt var på lager. 7 rør med gjær sto oppført som lagerbeholdning i Stavanger.

Fikk en mail med beskjed om at jeg ville få ny mail når pakken var klar for henting.

Jeg regnet selvsagt med at den mailen ville komme i løpet av dagen i går - spesielt siden dere har åpningstid til 19 på onsdager.

I kveldingen posta jeg en melding på Bryggselv Stavanger sine FB-sider, der jeg spurte om dere hadde mye å gjøre, fordi jeg klødde litt etter å sette meg i bilen for å hente pakken. En helt kurant melding, med koselig tone, og tilogmed et lite smilefjes ;)

Uansett - kl. 23 fikk jeg en mail. Emne for denne mailen er "Leveringsendring" og det eneste den inneholder er en ny kopi av ordreseddelen, hvor det står "Ubekreftet levering 2/7 (Plukkliste)" på gjæren.

Hva betyr dette?

Er dette den mailen jeg har ventet på? Isåfall litt knotete formulert - står ingenting som kan minne om "Hei! Din ordre er klar - kom og hent!". Jeg tolket den umiddelbart som om dere plutselig ikke hadde denne gjæren inne likevel, eller hadde solgt den i løpet av dagen. Hvis det sistnevnte er tilfelle, så er dette slett ikke bra nok, da jeg bestilte før åpningstid, og lagerbeholdning var 7. Dvs. at etter min bestilling så burde lagerbeholdning være 5.

Kan jeg få en oppklaring på dette?

(Sendte en mail og, men min erfaring med å sende dere mail gjør at jeg tar det her også. Sist venta jeg to måneder på svar på mail)

Hei,

Vi kan ikke svare på hendvendelser som gjelder spesifikke ordre her. Har registrert at saken din har kommet inn i vårt supportsystem på mail, og den vil bli besvart så raskt det lar seg gjøre. Vår kundeservice er forøvrig åpen fra 08-16 hverdager. Du kan eventuelt ta direkte kontakt med Bryggselv Stavanger på stavanger@bryggselv.no
 
Var innom Bryggselv Hasle igår, der var det veldig stille, eneste kunde var meg. Spurte om det var usedvanlig rolig og fikk bekreftende svar, veldig lite å gjøre. Kanskje ansatte i butikkene i rolige perioder kunne gløtte litt på denne tråden også i tillegg til epost ?
 
Ok. Da venter jeg heller bare på svar på den opprinnelige mailen. Sist tok det, som sagt, 2 måneder å få svar på Stavanger-adressen.

Men la meg spørre om noe annet i samme slengen: Hva er poenget med å ha lassevis med varer med Lagerstatus: 0 på webshopen? Jeg kunne sett vitsen med det dersom det sto en "Forventet dato: XXX" i tillegg, men når både Stavanger og Nett har 0 på lager, så ser jeg ikke helt hvorfor varen skal være synlig for besøkende før den er på plass igjen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Hvordan ser forresten disse "varene er klar til henting"-mailene ut? Og hvor lang tid må jeg regne med det går fra bestilling til man kan hente? Sist jeg bestilte fra Ølbrygging.no så kom pakken i posten to dager etter, så denne tjenesten burde jo kunne konkurrere med det hvis det skal være noe poeng i det.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Men la meg spørre om noe annet i samme slengen: Hva er poenget med å ha lassevis med varer med Lagerstatus: 0 på webshopen? Jeg kunne sett vitsen med det dersom det sto en "Forventet dato: XXX" i tillegg, men når både Stavanger og Nett har 0 på lager, så ser jeg ikke helt hvorfor varen skal være synlig for besøkende før den er på plass igjen.

Det henger vel sammen med at funksjonalitet for forventet dato er på trappene, men ikke på plass ennå, ref. dette svaret i en annen tråd:

Hei. Når vi nå etterhvert får alle innkjøp inn i det nye systemet så vil det stå forventet dato for ankomst av produkter som er utsolgt.
 
Ah, akkurat. Da er jo den saken grei :)

Jeg fikk logget meg inn og sjekket ordren min nå nettopp. Alt er grønt bortsett fra gjæren, som er på rødt med ubekreftet dato. Dette syns jeg er ytterst spesielt, og vanvittig irriterende, da det var 7 stk. igjen da jeg bestilte - før åpningstid i går morges. Ikke noe svar her i tråden om hva som skjer, ingen svar på mail, og heller ingen som svarer på telefonnummeret som står på ordreseddelen. Dette er ikke bra nok, Bryggselv! Og hvis det er sånn at gjæren jeg bestilte ble solgt i går, etter at jeg bestilte og betalte for den, og at det er derfor dere nå er tomme, så har dere visse rutiner som må gjennomgås fikses. :mad:
 
Ah, akkurat. Da er jo den saken grei :)

Jeg fikk logget meg inn og sjekket ordren min nå nettopp. Alt er grønt bortsett fra gjæren, som er på rødt med ubekreftet dato. Dette syns jeg er ytterst spesielt, og vanvittig irriterende, da det var 7 stk. igjen da jeg bestilte - før åpningstid i går morges. Ikke noe svar her i tråden om hva som skjer, ingen svar på mail, og heller ingen som svarer på telefonnummeret som står på ordreseddelen. Dette er ikke bra nok, Bryggselv! Og hvis det er sånn at gjæren jeg bestilte ble solgt i går, etter at jeg bestilte og betalte for den, og at det er derfor dere nå er tomme, så har dere visse rutiner som må gjennomgås fikses. :mad:

Jeg gikk på samme smellen for en uke siden. Forklaringen var da at de slet med uriktig lagerbeholdning etter overgangen til det nye systemet. I tillegg hadde jeg klikket av "samlet levering" noe som gjorde at pakkeseddelen ikke en gang kom ut hos de som skulle pakke ordren. Tidligere var det jo sånn at de ringte for å informere om at noe var tomt, slik at man kunne velge å hente noe, få annen gjær osv.
 
Men tidligere hadde de jo ingen lagerbeholdning på nettsidene. Da må de ha lagt inn feil antall da de fikk det nye systemet, da? Uansett - det bør være mulig å svare - enten i denne tråden, på en av de to-tre mailene jeg har sendt, eller på FB-meldingen, istedenfor å slette den. Eller at de tar telefonen når jeg ringer. Nå har jeg jo bare lyst til å slette hele jævla ordren og få pengene på konto igjen. Hele bryggingen blir jo utsatt fordi jeg ikke hører noe. Og gjæren jeg valgte plukket jeg fordi de var tomme for den jeg i utgangspunktet ville ha uansett. Hadde vært bedre om de bare ringte og ga beskjed om at de var tomme, så kunne jeg sagt "drit i" og henta resten av sakene, og handla gjær hos konkurrenten istedenfor, for dette blir rett og slett for dumt. Ikke kryssa jeg på "samlet levering" heller, bare så det er sagt.

Jeg har inntrykk av at "alle" andre har bra erfaringer med Bryggselv, men hver gang jeg skal ha noe, så er det et eller annet problem med et eller annet. Fair enough, men kommunikasjon med kunder kan fikse det meste i så måte.
 
Snakket nettopp med Bryggselv Stavanger, og forstod det slik at de er i kontakt med deg. De finner en løsning på problemet. Bare så det er sagt, så ligger feilen hos oss og vi beklager at dette har skjedd.
 
Synes det er håpløst at dere lanserer nye nettsider som er så til de grader lite tilpasset mobil. Må si at den nye løsningen har gjort at kosen med surfing på sortiment og bygging av ordre er blitt borte for min del...

Hjelper lite at det er fænsi hvis funksjonaliteten er ille.

Håper det løser seg raskt!
 
Synes det er håpløst at dere lanserer nye nettsider som er så til de grader lite tilpasset mobil. Må si at den nye løsningen har gjort at kosen med surfing på sortiment og bygging av ordre er blitt borte for min del...

Hjelper lite at det er fænsi hvis funksjonaliteten er ille.

Håper det løser seg raskt!
No veit eg at alle tider når nye data system vert lansert er det problemer uansett kor mykje ein tester i forkant. BRYGGSELV har så lenge oss har handla med dei levert det me forventa (siden 2011). Har det vore noke me har hatt spørsmål om er det aldri problemer med å få kontakt og svar :)

Sent fra min SM-A300FU via Tapatalk
 
Er par enkle og konkrete forslag til forbedringer på nettsiden:

En forklaringstekst rundt hva det innebærer å krysse av for pakkseddel hadde vært på sin plass.

Samlet levering også. Jeg forstår at sistnevnte betyr at ordren ikke blir synlig for de som plukker i butikken om det er tomt for én av varene, men det kan også tolkes som at ja, selvsagt vil jeg ha all malten jeg har bestilt i samme pose.
 
Vi har en del småproblemer i oppstartfasen dessverre. Vi jobber så raskt som mulig med å få løst alle sammen, men det er ferieavvikling akkurat nå og dette gjør at ting tar litt lenger tid enn normalt.

Mulighet for å handle på nett i hver enkelt av våre butikker er nytt og det tar litt tid før butikkene får justert seg. Vi gjør dette fordi vi tror det vil gi våre kunder en bedre handleopplevelse. Dessverre er det en del problemer knyttet til dette i begynnelsen da det er nytt, men det vil fort bli veldig bra.

- Mobilshop er ikke oppe å går enda. Det dere ser på mobil akkurat nå er ikke sånn det skal være. Det er ikke lenge til mobilsiden er oppe å går.
- Alle butikkene våre krever en egen konto ved pålogging. Man kan ikke logge på med samme konto over alt.
- Vi kommer til å gjøre mange forbedringer på nettsidene fremover, det vil bli en veldig bra løsning når alt er ferdig.

Beklager igjen om dere opplever feil eller problemer, vi setter stor pris på tilbakemeldingene og tålmodigheten.
 
Er par enkle og konkrete forslag til forbedringer på nettsiden:

En forklaringstekst rundt hva det innebærer å krysse av for pakkseddel hadde vært på sin plass.

Samlet levering også. Jeg forstår at sistnevnte betyr at ordren ikke blir synlig for de som plukker i butikken om det er tomt for én av varene, men det kan også tolkes som at ja, selvsagt vil jeg ha all malten jeg har bestilt i samme pose.
Takk for gode forslag, dette skal vi absolutt gjøre.
 
Hva er vitsen med å lage det så tungvindt? Dette vil garantert bli ett stort irritasjonsmoment.
Har vel sikkert med det å gjøre at hver butikk er egen juridisk enhet.

Og så lenge man er klar over at det er forskjellige brukere for nettbutikk og "lokasjonsbutikkene" så går det vel seg til. Uvant å huske på nå i starten, men seter utrolig hva vi klarer å venne oss til. Og når de får på plass du muligheten til å flytte handlekurv mellom butikker så er bruk før PC på stell igjen for min del i alle fall.

peram


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Handlekurven følger med på tvers allerede. Jeg handlet først i nettbutikken av gammel vane, men da jeg opprettet bruker og logget inn på Oslo-butikken var varene på plass i handlekurven.
 
Hadde en ordre for etpar uker siden jeg også som bare ble surr. Mesteparten av ordren gikk inn i en evig loop med klar til pakking/plukkliste og ingen tilbakemelding kom. Det var litt irriterende.
Men pratet med bryggselv etter endel mailer og da kansellerer de orderen. Bra det at de ordna opp, men bryggedagen gikk fløyten.
Er bortskjemt med Bryggselv fra sånn de var før omleggingen da det meste gikk på skinner. Satser på at dette er et raskt forbigående problem i forbindelse med flyttinga.
 
Bestilte varer på søndag med et spørsmål om gjæren var på lager, da dette ikke kom fram på nettsidene når jeg hadde satt Oslo som butikk. Ikke hørt noe annet fra Dere unntatt ordrebekreftelsen, og nå er snart tirsdagen gått.
Drar ned på Bryggeland og kjøper det jeg trenger der, de hadde varene ser jeg. Jeg blir også kastet tilbake til nettbutikken av og til, selv om jeg er innlogget i Oslo butikken. Dette må være en software bug, veldig irriterende.

Nå står det Oslo 0 og nettbutikken 0, 45 dager
Betyr vel at dette ikke på lager og ikke er ventet inn før om 45 dager??
Skal ringe og kansellere ordren

Adjø

Edit: det var visst noe rot med leveransen fra whitelabs, så når gjæren kom inn var ikke sikkert. Avklaring om et par dager muligens.
 
Sist redigert:
Status
Stengt for ytterligere svar.
Tilbake
Topp