Spør Bryggselv

Status
Stengt for ytterligere svar.
Vi har fått flere hendvendelser angående dette, men vi må undersøke med produsenten. Ønsket er sendt videre til innkjøpsavdelingen.

Et relatert innspill: Den snurpeposen som fulgte med min 36l kjele er for liten. Jeg kjøpte den for 2 år siden, så usikker på om dere bruker samme enda, men jeg bytta den ut med en pose for 50l-kjeler, og den fyller 36l-kjelen min helt perfekt. Mistenker at hele størrelses-segmentet er "overmerket", heh. Bare et innspill.
 
Heisann, lurte på hvor mye det koster (ca) å fylle en 2kg co2 flaske som er helt tom hos dere i Kristiansand?
 
Hei Bryggselv. Kan dere opplyse om (gjerne på interenttsiden deres) om hvordan dere oppbevarer råvarene? Gjerne også med info om hvordan de er blitt pakket og oppbevart før de ankommer deres varehus.

Annen informasjon som hadde vært kjekt å vite er hvor humlen kommer fra foruten hvilket land den er dyrket i. Til eksempel er det stor forskjell på samme humlevariant dyrket på øst- og vestkysten i USA.

Hei,

Alle våre råvarer kjøpes inn fra anerkjente produsenter. Vi oppbevarer malt tørt i enten sekker eller bakker og knuser kun på bestilling. Det vil si at du alltid får så gode råvarer som mulig.

Humle og gjær oppbevares i kjølerom/kjøleskap hos oss. Vi får humle i pakker á 5 kg, de er enten vakumert eller flushet med nitrogen. Humlen ligger på kjølelager i Europa før den kommer hit. Vi pakker de om til mindre forpakninger selv, og vakumerer disse.

Gjær sendes med ekspresspost på fly fra USA pakket i isolerte esker med isposer. Gjæren holder som regel mellom 0 og 7 grader når den ankommer.

De fleste amerikanske humletypene kommer fra Yakima Valley i Washington.
 
Et relatert innspill: Den snurpeposen som fulgte med min 36l kjele er for liten. Jeg kjøpte den for 2 år siden, så usikker på om dere bruker samme enda, men jeg bytta den ut med en pose for 50l-kjeler, og den fyller 36l-kjelen min helt perfekt. Mistenker at hele størrelses-segmentet er "overmerket", heh. Bare et innspill.

Jeg er temmelig sikker på at vi har byttet poser siden den gang. Posene vi har i dag passer, men sitter veldig stramt.

Heisann, lurte på hvor mye det koster (ca) å fylle en 2kg co2 flaske som er helt tom hos dere i Kristiansand?

Det koster 275,-
 
Jeg er temmelig sikker på at vi har byttet poser siden den gang. Posene vi har i dag passer, men sitter veldig stramt

Posen jeg fikk passa også rundt kanten, men er ikke romslig nok til å ligge langs kjelen hele veien. Resultatet er at man får dødrom langs sidene og i bunnen av kjelen, noe som gir tettere mesk, og i min erfaring dårligere effektivitet.

Ikke lenge siden jeg kjøpte ny 50l pose, og den passer så akkurat til min 36l kjele at den garantert er for liten for full effekt i en 50l kjele.
 
Et par småting om nettsida:

Det er litt irriterende å måtte scrolle ned for å kunne klikke på den produktkategorien jeg er interessert i. Avgjort ingen stor sak, men likevel verdt å nevne.

Kunne dere har en "nyheter"-kategori? Og kanskje en "igjen på lager"-kategori, også - for ting det har vært tomt for lenge, i alle fall.
 
Et par småting om nettsida:

Det er litt irriterende å måtte scrolle ned for å kunne klikke på den produktkategorien jeg er interessert i. Avgjort ingen stor sak, men likevel verdt å nevne.

Kunne dere har en "nyheter"-kategori? Og kanskje en "igjen på lager"-kategori, også - for ting det har vært tomt for lenge, i alle fall.

Hei og takk for innspill. Nyheter har vi på forsiden allerede, man må bare scrolle et stykke for å se de. Dette er ikke helt optimalt i dag, men vi jobber for tiden med nye nettsider og bruker da lite energi på å rette opp den gamle. De nye sidene vil bli mer oversiktlige og vil bla. ha kategorier på toppen.

Det er bare å glede seg!
 
Ikke noe kritikk (eller et spørsmål for den delen), men et forslag. Dere burde vurdere at bruke litt mer tid på produktbeskrivelser. Er ganske mye som er tomt, inneholder minimalt med informasjon eller er på engelsk :)
 
Ikke noe kritikk (eller et spørsmål for den delen), men et forslag. Dere burde vurdere at bruke litt mer tid på produktbeskrivelser. Er ganske mye som er tomt, inneholder minimalt med informasjon eller er på engelsk :)

Dette er vi smertelig klar over, og vi jobber stadig med å forbedre oss. Her vil det skje mye i tiden fremover, men det tar enormt mye tid å skrive en fornuftig produktbeskrivelse på godt over 1000 produkter.
 
  • Like
Reaksjoner: C@O
I forbindelse med bryggekonkurransen deres, leser jeg 'Ølet tappes på tre flasker og merkes med WLP6788'.
Dersom alle flasker merkes likt, blir det trolig vanskelig å skille vinner fra taper... :)
Kan man ha egen etikett i tillegg til wlp6788 merkingen, eller får man utdelt egne id merker ved innlevering?
Er det flaskekrav (bjørnunger), eller står man fritt i flaskevalg (0,33 vs. 0,5)?
Kan man levere inn oppskrift, meske- og gjæringslogg som utfyllende info, eller skal bedømmingen skje ' blindt og uhildet' ?
 
I forbindelse med bryggekonkurransen deres, leser jeg 'Ølet tappes på tre flasker og merkes med WLP6788'.
Dersom alle flasker merkes likt, blir det trolig vanskelig å skille vinner fra taper... :)
Kan man ha egen etikett i tillegg til wlp6788 merkingen, eller får man utdelt egne id merker ved innlevering?
Er det flaskekrav (bjørnunger), eller står man fritt i flaskevalg (0,33 vs. 0,5)?
Kan man levere inn oppskrift, meske- og gjæringslogg som utfyllende info, eller skal bedømmingen skje ' blindt og uhildet' ?

Fint om du også merker flaskene med navn, adresse og telefonnummer. Heng det gjerne i en lapp rundt halsen. Vi vil gjerne presentere helt nøytrale flasker til dommerne.

Det er ingen krav til flaske.

Jeg er temmelig sikker på at bryggelogg ikke vil være en del av bedømmingen, så det blir nok få plusspoeng å hente der.


Har @BRYGGSELV AS planer om å ta inn Blichmann BoilCoil (fortrinnsvis 30 gallon) i nærmeste framtid? Eller må jeg få den over dammen sjæl? :)

Det er desverre ikke opp til oss. Når de først kommer over dammen så vil vi mest sannsynlig ta de inn, men vi er avhengige av at vår leverandør tar de inn først. Med andre ord bør du ta den inn selv om du ønsker å få den i nær fremtid.
 
Bestillte en pakke fra dere sist onsdag pga at dere hade alt jag trengte nå til helgen på lager. Men ringte for at sjekke nå og det viste seg at lagerstatus ikke stemte og at delen ikke var ventet inn før i sluttet av denne uken, alltså over en uke etter jag bestillte. Det hade jo ikke gjort noe hvis kunden får beskjed om sånne ting.
 
Bestillte en pakke fra dere sist onsdag pga at dere hade alt jag trengte nå til helgen på lager. Men ringte for at sjekke nå og det viste seg at lagerstatus ikke stemte og at delen ikke var ventet inn før i sluttet av denne uken, alltså over en uke etter jag bestillte. Det hade jo ikke gjort noe hvis kunden får beskjed om sånne ting.

Hei Strandberg,

Takk for tilbakemelding.

Vi forstår det er frustrerende når lagerstatus ikke stemmer. Vi er for tiden i full gang med å gå over til et nytt logistikk og lager-system som forhåpentligvis vil løse endel av disse problemene.

Ser du la inn ordren på kvelden før Kristi Himmelfartsdag; og som det var opplyst på forsiden hadde vi stengt fra torsdag 14.mai frem til førstkommende mandag.
Så det er grunnen til sen behandling av ordren din og hvorfor du ikke fikk tilbakemelding før du ringte.

Oppdager vi at vi er tomme for et produkt når vi behandler ordren tar vi kontakt umiddelbart med kunden for å finne en løsning.

Som nevnt tidligere håper vi at det nye systemet vil løse endel av utfordringene knyttet til lagerstatus og skulle det være noe som er uklart eller lignende så ta kontakt.


Vennlig hilsen

Eskild A. Bergan
Supportansvarlig/Support Manager
Tlf.+47 99292310
Sofiemyrveien 4
1412 Sofiemyr
 
Sist redigert:
Vil det bli mulighet å få kjøpt løse dekkringer til krangjennomføringer? Har tre stk som er sprukket, og s at bryggekompisen min også hadde samme problemet.

Den svarte på dette bildet.
54749_FT_Gjennomf_ring_10cm_med_nippel_1.jpg
 
Kunne dere tenke dere å ha et utvalg av det vanlige bryggere trenger av O-ringer i silikon til kraner/gjenomføringer etc.?

Det er en god idé, innkjøpsavdelingen skal se på det.

Når får dere inn art..400240 falskbunn 30 cm .?

Vi bestiller disse til uken fra USA, det vil ta ca. 6-7 uker før de er hos oss.

Vil det bli mulighet å få kjøpt løse dekkringer til krangjennomføringer? Har tre stk som er sprukket, og s at bryggekompisen min også hadde samme problemet.

Har sendt forespørselen videre til innkjøpsavdelingen.
 
Jeg har fått problemer med magnetrøreren deres. Den fungerte fint de første gangene jeg brukte den, men nå har den begynt å produsere varme. Jeg oppdaget at temperaturen i starteren var opp mot 26 grader, og apparatet var tydelig småvarmt. Da hadde den gått ca. 10 timer, på under halv fart. Starteren var på 3 liter. Dette burde vel egentlig fungert uten problemer?
 
Dette salget deres neste uke. Holder det å kjøpe og betale innenfor salgsdagene, men å hente sekkene senere?
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Tilbake
Topp