Spør Bryggselv

Status
Stengt for ytterligere svar.
Kan dere ikke få skikk på nettsidene deres snart? Det er fryktelig irriterende at det mangler pris på en god del av maltet, f.eks. - og det kan det da ikke være vanskelig å få ordnet? Og så mangler det rett som det er produktbeskrivelser.
Det er alltid veldig hyggelig å besøke butikken - men nettsidene er en mer tvilsom opplevelse.
 
Fant akkurat noe på nettsiden deres som må være feil: Dere averterer "Heidelberg hvetemalt" fra BestMalz - men det er da vitterlig pilsnermalt? Sjekk BestMalz' brosjyre: http://www.bestmalz.de/en/malt/BESTMALZ-malt-brochure.pdf

OOOPS! My bad. Dette er så nytt at det ikke er tatt inn i brosjyren ennå - det var derfor jeg trodde det var feil. Men det ligger under "spesialmalt", og det er vel basismalt? (BM sier det kan brukes opp til 75% av det, men de bare angir 60% for den vanlige hvetemalten sin.)

Mer om malt: "German Tradition Malt", hva er det? Dere sier ikke noe om hva det er, dere har bare en lenke til BestMalz, og der finnes det ikke. Et søk på nettet ga heller ikke noe resultat.
 
Sist redigert:
hehe - du rakk å få inn den mens jeg redigerte:). Så den først nå.

Bryggselv har gått vekk fra å ha produktomtaler, ser det ut til, i alle fall på gjær og malt. De bare legger ut lenke til produsentens sider. Det gjør det veldig mye mer tungvint å gå seg en hyggelig liten shoppingtur på nettsidene deres. Dette var en skikkelig nedtur for meg, og jeg håper virkelig det bare er en midlertidig løsning. Nå er Bryggselvs sider bare marginalt bedre enn de stusselige greiene til Bryggeland, som ikke har lenkene en gang.

Og det kan skape forvirring. Når du kommer til BestMalz' førsteside kan du klikke på dette:
NEW BROCHURE: BEST Base- and Specialty Malts
og da er det jo rimelig å tro at det du finner der, er oppdatert informasjon om produktene. Men der lå altså ikke Heidelberg Wheat Malt, bare pilsnermalten med samme navn. Kjipt.
 
Sist redigert:
Hei,

Tekster på flere produkter kommer, det er en del av de stadige forbedringene vi jobber med på nettsiden vår.
 
Jeg skjønner at ting skjer - men skjønner ikke helt at det behøver å skje så langsomt.

Litt mer jamring, siden jeg er så godt i gang:):
Jeg likte bedre maltprisingen slik den var før: Sett inn kiloprisen i stedet for "Fra kr 3" som det står nå. Jeg har skjønt at jeg kan finne kiloprisen ved å først klikke meg videre til bestillingsruta, for så åfelle ned "prisgardinen". Men det er tungvint:(.
 
Jeg har lagt igjen en stor haug kroner hos Bryggselv i Oslo og betjeningen er vennligheten selv osv osv.

Men (de nye) nettsidene er dessverre fortsatt en katastrofe. De feiler kapitalt på det mest sentrale, nemlig å enkelt kunne finne varer og sette sammen en bestilling. De fleste som skal handle gjær, humle og malt - unnskyld uttrykket - driter nok tynt i hvordan malt ser ut, hvordan emballasjen på gjærpakkene ser ut og hvordan en humlekongle ser ut. Slik som det er i dag er nesten all "real estate" brukt på produktbilder som har null informasjonsverdi og gjør det hele til en heller lite trivelig opplevelse.

Produktbilder av utstyr er greit nok, der har det en reell informasjonsverdi, men å bestille et utvalg malt, humle og gjær på disse sidene er et lite mareritt sammenlignet med hvordan det burde være.

At det ikke er mulig å åpne produkter i ny fane har vært nevnt og jeg kan bare slutte meg til det. Se på hvordan Bakke Brygg har laget bestillingssiden for malt. Enkelt, oversiktelig og null dilldall, hvilket er hva man faktisk er ute etter når slikt skal bestilles.

Om det er brukt et eksternt web-byrå for design og UI så bør dere kreve pengene deres tilbake fra de.
 
Største problemet jeg ser varelager logistikken
Står ofte at det f.eks er 19 stk. igjen av en gitt vare i Oslo
Så kommer jeg og det er tomt
Eller omvent, at jeg forventer at det er tomt, men så viser det seg at det flust
 
Største problemet jeg ser varelager logistikken
Står ofte at det f.eks er 19 stk. igjen av en gitt vare i Oslo
Så kommer jeg og det er tomt
Eller omvent, at jeg forventer at det er tomt, men så viser det seg at det flust

Vanskelig å ha track på svinn og tyveri.... Om man er så anlagt trenger man ikke være en mesterkriminell for å stjele med seg noen småting på butikken. Om lagerbeholdningen sier få og så er det null av slike varer er nok fort dette en del av forklaringen. Andre veien går det nok mer på selve varelogistikken.
 
Hei,

Vi setter stor pris på engasjementet dere viser her på Norbrygg-forumet (og ellers). Fortsett med det!

Hver eneste dag gjør vi forbedringer, fikser feil eller lignende. Så er det også slik at noen ting tar lengre tid enn andre, og da spesielt arbeid som må gjennom flere ledd før det kan ferdigstilles. Vi tar med oss alle tilbakemeldinger.

Høyreklikking på bilder er tatt videre - i mellomtiden vil jeg tipse dere om listevisningen av produkter. Har lagt ved et bilde som illustrerer dette. Her kan du høyreklikke på bilder og tekst. Unntaket er på produkter som har flere størrelser, da må du først klikke på produktbilder for å få opp de respektive størrelsene, så kan du deretter høyreklikke på bildene og åpne de i ny fane/nytt vindu.
 
Dere ha gått temmelig amatørmessig fram for å få til noe såpass klønete som det dere har, og det bør dere som organisasjon lære noe av. For øyeblikket har dere faktisk ikke reelle konkurrenter, sånn som jeg ser det. Men hadde dere hatt det, hadde dette vært ille for dere.

En annen ting er at dere åpenbart kommuniserer dårlig med de ansatte ute i butikkene - som faktisk ofte må bli gjort oppmerksomme på forhold på nettsidene av kundene. Det må være ganske ille for dem. Og de er den største ressursen dere har, så sørg for at de får optimale forhold!
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Tilbake
Topp