magne1972 skrev:Med 8mm rør fra Biltema har jeg kvelet de rundt en klorestav til katt
Innerdiameter på kveilen er ca 7cm.
magne1972 skrev:Nei, har et t-stykke med vørter inn/ut og pt-100 på.Miguel skrev:Du måler utenpå kobberet?
Jeg kan ta ut kveilen og ta noen bilder iløpet av kvelden, så får du en bedre forståelse, enn hvis jeg prøver og forklareMiguel skrev:Og et siste spørsmål.
Hvordan har du tilkoblet kobberet til slangen? Til kjøleren min har jeg bare tredd på litt gjengeteip og slangen utenpå der med rørklemmer, men det funker vel dårlig når man skal sende vørter gjennom kobberet.
magne1972 skrev:Jeg kan ta ut kveilen og ta noen bilder iløpet av kvelden, så får du en bedre forståelse, enn hvis jeg prøver og forklareMiguel skrev:Og et siste spørsmål.
Hvordan har du tilkoblet kobberet til slangen? Til kjøleren min har jeg bare tredd på litt gjengeteip og slangen utenpå der med rørklemmer, men det funker vel dårlig når man skal sende vørter gjennom kobberet.
magne1972 skrev:
Slik er kobling for pt-100 og slange til hermscoilen.
Miguel skrev:magne1972 skrev:
Slik er kobling for pt-100 og slange til hermscoilen.
På det andre bildet. Er det hurtigkobling? Og klemringskoblimg fra Biltema? Jeg klarte aldri å finne 8mm klemringskibling på Biltema.
Og. Jeg tenkte etterhvert å skaffe meg en dedikert HLT, type labbdunk med vannkokerelementer. Der tenkte jeg kanskje å klemme inn en PID med føleren helt nede ved krana. Har du forslag til hvordan dette kan løses?
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 4
magne1972 skrev:Klemmringkoblingen er rustfri doubble ferule fra ebay
Ville valgt en pt-100 sensor med gjenger. De er enkle å montere tett, enten med loddet nippel, eller eventuelt mutter og pakning
magne1972 skrev:Klemmringkoblingen er rustfri doubble ferule fra ebay
Ville valgt en pt-100 sensor med gjenger. De er enkle å montere tett, enten med loddet nippel, eller eventuelt mutter og pakning
Pakning trenges kun på innsiden.Miguel skrev:magne1972 skrev:Klemmringkoblingen er rustfri doubble ferule fra ebay
Ah! Selvsagt. Visste ikke at det fantes engang. Threaded pt-100. Takk.
Blir to pakninger og to muttere så sitter den som støpt tror jeg.
Miguel skrev:magne1972 skrev:Klemmringkoblingen er rustfri doubble ferule fra ebay
Er de 8mm biltemarørerne 8mm ytre diameter?
KVS skrev:Miguel skrev:magne1972 skrev:Klemmringkoblingen er rustfri doubble ferule fra ebay
Er de 8mm biltemarørerne 8mm ytre diameter?
Jeg har kjøpt denne http://www.ebay.co.uk/itm/230982300118?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649 Har ikke montert den ennå, venter på mer utstyr, men ser bra ut