Spørsmål rundt vasking av utstyr

Hei,

Fikk utstyr i posten idag, så imorgen kveld går første brygg i gryta. Jeg lurte på å vaske utstyret i kveld, og så desinfisere imorgen, for å spare litt tid. Regner med det går greit? Evnt bakterier som skulle komme til frem til imorgen kveld vil jo forsvinne i desinfiseringen.
Jeg bestilte også noen humleposer. Må disse vaskes på 95 grader før bruk, eller kan jeg bruke dem rett fra butikk?

Så lurte jeg på hvordan dere vasker hevert? Er det nok å skylle gjennom med litt vaskevann (krystallsoda) og deretter sirkulere klorløsning?

Stian01 skrev:
Jeg bestilte også noen humleposer. Må disse vaskes på 95 grader før bruk, eller kan jeg bruke dem rett fra butikk?

Vet ikke om det er nødvendig siden du trolig skal koke humla i vørtern allikevel, men jeg kokte posen i en kjele med vann noen minutter før jeg brukte den.

Stian01 skrev:
Så lurte jeg på hvordan dere vasker hevert? Er det nok å skylle gjennom med litt vaskevann (krystallsoda) og deretter sirkulere klorløsning?

Heverter er lange og vanskelige, vanskelig å senke de i et kar for å vaske skikkelig.. jeg skyller min skikkelig, stappern i ei bøtte med starsan, og pumper igjennom, håper det er en ok måte å gjøre det på :)

Tilbake
Topp