STC 1000

Paal J skrev:
Jeg fant STC 1000 på eBay, men bare 110 V utgave. Hvordan får man tak i strømforsyning til disse??

Her er en 230V utgave:
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=250671457720

Mange av selgerne (som egentlig virker som om er samme firma) sender ut 220 V og 110 V etter hvor du bestiller fra. Søk etter Mini Digital Temperature Controller Thermostat Aquarium.

Ja, hvis dere kjøper fra kina så får dere riktig volt på de.

MEN, det er minst to typer, skillet er temperturområdet, nå husker jeg ikke spesfikt, men sjekk linken jeg la inn lengre opp, vi har hatt en lang, lang tråd på denne..

(På tide folk lærer å søke på dette forumet.. (og med det kastet jeg min stein i glasshuset..))

En vakker dag skal jeg legge inn alt jeg har lært fra forumet i Bryggewiki :) Det mest irriterende i verden er å huske at du har lest noe om det du lurer på, men ikke klarer å finne det igjen. Mye bra info som burde akkumuleres i en wiki, vi skulle tatt en dugnad.

Slik ble min STC 1000.
Takker for hjelp. Den fungerer perfekt.

Vedlegg

• STC 1000 -4.JPG
    STC 1000 -4.JPG
    202 KB · Sett: 690
  • STC 1000 - 1.JPG
    STC 1000 - 1.JPG
    174,6 KB · Sett: 695
Grunnen til at du ikke finner det kan være at du har lest det i et evne som er sporet av (noe jeg kan være skyld i)
fx. et evne om gjæringstemp fortsetter med hvor du fåer tak i termostater.

Oddvar Demmo skrev:
Grunnen til at du ikke finner det kan være at du har lest det i et evne som er sporet av (noe jeg kan være skyld i)
fx. et evne om gjæringstemp fortsetter med hvor du fåer tak i termostater.

Avsporinger er vi mestre i,men det er jo også greit, bare man kunne redigere ting, putte det i en wiki f.eks.
Nå er jo også denne wikien tilgjengelig for alle for redigering da, så det var dette med steinen og glasshuset igjen :)

STC'en ble diskutert i tråden om Petits varmebrett, så helt avsporing var det vel ikke.

jeg tror jeg var den første til å kjøpe en stc, og jeg angrer ihvertfall ikke, den har nå fungert perfekt i ca et år, og den har vært brukt nesten kontinuerlig.
meget enkel å montere, og enkel å justere etter behov.
ikke så nøyaktig som pid, men jeg ser det som uvesentlig.
hjemmebrygging er tros alt ikke romforskning  ;D
fint oppsett på den på bildet foresten....
jeg skal nå montere stc nr.2 på meskedunken med min nye pumpe på vannoverføring, så da er vel snart jaget etter utstyr over?

Kjekt å ha en stc1000 liggende når du kommer til øleskapet med def termostat og 17 grader i ølet, ti timer etterpå var det drikketemperatur.

Vedlegg

• stc1000.jpg
    stc1000.jpg
    409,6 KB · Sett: 611
Oddvar Demmo skrev:
Peiset opp noen glassrack når jeg først var igang,

Ser at du har og at jeg har et stykke igjen, fine kraner, men det får jeg komme tilbake til. Nå nermer det seg våren og litt utpå skal vi ha en stor dugnad her i bygda.
Ølet har dermed prioritet, maskineriet må ha smøring.
Jeg er imponert over STC en,  150,- for den levert hjem, ei lita postpakke innenlands koster jo den prisen?
Så atter en gang, takker for greie og hyggelige svar, jeg er jo bare i startgropa og da er det godt å ha et sted man kan henvende seg.
Men er det et godt forslag til sommer øl? Noe som er sånn allround?

Monterte min i en Clas Ohlson koblingsboks i dag. Den virker. Nå sitter jeg og slapper av med en juleporter, som er meget god. Jeg har også omtrent to uker langt skjegg. Neste brygg kommer til å bli fantastisk.

Mitt første brygg med nøyaktig gjæringstemperatur ved hjelp av STC-1000 ble fatet i går. Veldig kjekt å ha god kontroll på temperaturen under gjæring. Bruker koblingsboks fra Biltema og en dobbel utvendig støpsel på toppen. 200w varmeelement fra ebay som varmekilde. Funka veldig bra! :D

Jeg kunne godt tenke meg en stc på øleskapet, men forsatt ha det sånn at lyset skrur seg på når jeg åpner døra. Er det noen som har en sånn løsning? Har jo satt opp en til gjæringskapet, men der er det ikke så viktig med det lyset.

leander skrev:
Jeg kunne godt tenke meg en stc på øleskapet, men forsatt ha det sånn at lyset skrur seg på når jeg åpner døra. Er det noen som har en sånn løsning? Har jo satt opp en til gjæringskapet, men der er det ikke så viktig med det lyset.
Jeg har gjort det.
Du kobler enkelt og greit ut originaltermostaten, og tar de lederene inn på releutgangen på stc-1000.

Vil dette funke? Forutsatt at jeg har setter kjøleskapet på bånn pinne.

Vedlegg

• stc1000oleskap.jpg
    stc1000oleskap.jpg
    61,8 KB · Sett: 403
Tilbake
Topp