Sterkrens/Desinfisering

Hei. Hvor lenge kan utblandet Sterkrens stå? Lite lurt å kaste om man kan flaske. Tenker da på det som er brukt for å desinfisere flaskene og korkene. Jeg bruker flaskerengjører Avina.
 
Skaff deg ph papir og mål før bruk om du er i tvil. Jeg har sterkt blandet sterkrens (fosforsyre 75%) blandet med vann i sprutekanne, denne står på månedsvis uten at noe galt skjer. Sterkt = 3-5ml i 0.5L vann. Ingen ph papir u say? Smak en dråpe på tunga, er det uber surt er det uber funskjonellt!
 
Skaff deg ph papir og mål før bruk om du er i tvil. Jeg har sterkt blandet sterkrens (fosforsyre 75%) blandet med vann i sprutekanne, denne står på månedsvis uten at noe galt skjer. Sterkt = 3-5ml i 0.5L vann. Ingen ph papir u say? Smak en dråpe på tunga, er det uber surt er det uber funskjonellt!


Hvor mye skal ph være når desinfiseringsmiddel er ok/ikke ok? Jeg bruker saniclean. Tenkte å ha en sprayflaske stående med ferdigblandet til div småspruting
 
Hvor mye skal ph være når desinfiseringsmiddel er ok/ikke ok? Jeg bruker saniclean. Tenkte å ha en sprayflaske stående med ferdigblandet til div småspruting

Står på fosforsyreflaskene, kjenner ikke saniclean, les på flaska / sjekk produkt datablad dersom det finnes hos leverandør på hjemmeside e.l.

Flasken min står annen plass for tiden, så får ikke til å hjelpe i dag iallefall, men hvem som helst som har ei flaske stående kan svare deg. :)

Skyter etter hva jeg gjetter på at jeg husker: ph 2 - 3.5 ett sted. ;)
 
Burde tenkt på det selv og googlet det men fant databladet på google.

Sitat: "If kept at a pH of 3 or below SANICLEAN will remain effective for a week at a time and not require sweetening to eliminate spotting and remove odors."
 
Der var den og! :) 5ml løst i 5 - 10 - 20 ltr gir altså ph 2 - 2.5 - 3

Klandrer ingen for å ikke komme på å lete i denne info tiden vi lever i, men tipser når jeg ikke kan annet med sikkerhet rundt noe av det viktigste i brygginga ^^ nemlig renhold.
 

Vedlegg

  • 14485395703061855904369.jpg
    14485395703061855904369.jpg
    77,4 KB · Sett: 27
Tilbake
Topp