Styreskapet begynner å ta form. Trenger innspill.

Bård

Norbrygg-medlem
Ja da har jeg omtrent alle delene på plass. Medisikskapet fra Ikea er topp, men jeg begynner å hate, enten hyllene, eller egen planleggingsevne. Festlig å ta ut hull til ei lampe, for så å oppdage at hylla på baksiden av døra er 5mm for høyt opp til å få skrudd fast lampa (har allerede kasta ett skap og begynt på nytt).

enedezed.jpg


Kjøleribba passer fint. Bare den kjøler like godt som den ser ut, så er jeg hæppy.

hybarygu.jpg


Hvis navnelappene er skjeve, fortvil ikke. De er bare midlertidig festet med bobbeltsidig tape.

da8are6a.jpg


Og ja. Alle skilt er freste plastskilt, inkludert logoskiltet.

Det eg lurer på er hvilke uttak for strøm til elementene jeg skal bruke.

8ate3y5a.jpg


Utenpåliggende stikkontakter? Innfellte? Eller

5azy8agy.jpg

tre sånne? (Tenkte å bare la den blå enden stikke ut av bunnen av skapet. Litt vrient å ta ut hull, men vil se tøft ut, eller?)


Og hva med pumpene? Er litt lite plass i bånn av skapet. Hva med noen xlrpropper, hvor mye strøm tåler de?

Håper på innspill gutter!
Edit: og jenter
 
Bård skrev:
Ja da har jeg omtrent alle delene på plass. Medisikskapet fra Ikea er topp, men jeg begynner å hate, enten hyllene, eller egen planleggingsevne. Festlig å ta ut hull til ei lampe, for så å oppdage at hylla på baksiden av døra er 5mm for høyt opp til å få skrudd fast lampa (har allerede kasta ett skap og begynt på nytt).

Vi bendte bare forsiktig på hyllene så løsnet de. (Hyllene i døra måtte vi klippe i to før vi knakk dem av...)
Fint skap foresten :skitbra: Vi kjøpte samme skilt etter litt inspirasjon fra deg :roedme:
 
Gull! De var nydelige. Hva med strøm inn? Har tenkt på å henge 3 vanlige skjøteledningstikk-hann ut av bunnen på skapet, men jeg får det liksom ikke til å stemme helt..
 
Jens K skrev:
Bård skrev:
Ja da har jeg omtrent alle delene på plass. Medisikskapet fra Ikea er topp, men jeg begynner å hate, enten hyllene, eller egen planleggingsevne. Festlig å ta ut hull til ei lampe, for så å oppdage at hylla på baksiden av døra er 5mm for høyt opp til å få skrudd fast lampa (har allerede kasta ett skap og begynt på nytt).

Vi bendte bare forsiktig på hyllene så løsnet de. (Hyllene i døra måtte vi klippe i to før vi knakk dem av...)
Fint skap forresten :skitbra: Vi kjøpte samme skilt etter litt inspirasjon fra deg :roedme:

Sier du det? Likte egentlig å ha de hyllene, for antar at de stiver av døra litt. Men om det bare er å bende dem av... hmm det må prøves..
 
Det hadde jo vært strålende, men jeg er nok bundet til å bruke 2-3 16a  kurser en stund til. 3fas-strøm er mangelvare i Gamlebyen..
 
Utrolig tøft utseende! Rett og slett imponerende!

Men er det en PID-kontroller du har tenkt å bruke til koking også?
 
Skapet ser bra ut! Siden jeg er i ferd med å sanke sammen deler til noe lignende lurer jeg på:

Hvor kommer kjøleribba fra?
Hvor har du kjøpt skiltene?

Frem til nå hadde jeg tenkt å bruke vanlige pc-kontakter til pumpene, men de neutrik-kontaktene som Dan Ove linker til var jo utrolig lekre!
 
Det som er fint med neutrik kontaktene er at de har utgaver for strøm inn i skapet og strøm ut til pumper og elementer. Disse kan ikke kobles feil. Og de tåler opptil 20A på 230VAC
 
Freddy skrev:
Utrolig tøft utseende! Rett og slett imponerende!

Men er det en PID-kontroller du har tenkt å bruke til koking også?

Ja tenkte what the heck liksom. Man vet jo aldri hva som kan skje. Dersom meske-piden streiker kan jeg feks kjapt bytte over til kokepiden.

Hovedgrunnen for PID på kokeelementet er nok bare muligheten for prosentstyring av effekt.
 
Tholthe skrev:
Skapet ser bra ut! Siden jeg er i ferd med å sanke sammen deler til noe lignende lurer jeg på:

Hvor kommer kjøleribba fra?
Hvor har du kjøpt skiltene?

Frem til nå hadde jeg tenkt å bruke vanlige pc-kontakter til pumpene, men de neutrik-kontaktene som Dan Ove linker til var jo utrolig lekre!

Link til ribba

Skiltene har jeg laget på www.skiltmax.no. Det er ikke den tjukke typen med dype freste spor slik det var i gamledager. Bittelitt mer jallapreget. men ikke verre enn at jeg vil anbefale dem til andre. Genialt at prisen for skiltet hele tiden oppdateres når man gjør endringer, og man har tross alt ganske stor frihet i designet.
 
Wow! Meget meget pent. :)

Ser at jeg må oppgradere planene for min egen. :) Dessverre for mange andre prosjekter som står foran i køen...

For min del så kommer jeg til å holde meg til potmeter + SSR for %styring av kokingen. Kjapt og nøyaktig. PID er for tungvindt å trykke på til at jeg bruker det for annet enn temp-styring.
 
EspenL skrev:
Wow! Meget meget pent. :)

Ser at jeg må oppgradere planene for min egen. :) Dessverre for mange andre prosjekter som står foran i køen...

For min del så kommer jeg til å holde meg til potmeter + SSR for %styring av kokingen. Kjapt og nøyaktig. PID er for tungvindt å trykke på til at jeg bruker det for annet enn temp-styring.

Som du ser har jeg begge deler.  ;)
 
Ja men det var veldig små kroner faktirk. Ca 20 kroner spart på hann-pluggene, og hun-pluggene ser ut til å bli billigere her på berget faktisk..
 
Tilbake
Topp