Tappepunkt på MLT av VVB

Tariq

Norbrygg-medlem
Noen som har en mening om det beste stedet å ha tappepunktet på en MLT laget av en VVB? Det er HERMS oppsett, så jeg tenker helt i bånn under falskbunnen. Alternativet er en diptube fra falskbunnen og opp til der tanken har rett vegg. Innspill mottas med takk:)
 
Holder sakte på med et lignende prosjekt. Jeg har satt en nederst og ut på siden så jeg får med meg alt som er i tanken. Har ikke kommet så langt i prosjektet så har ingen erfaring med denne enda.
 
Er vel best å ha utløp på laveste punkt. Fordel ved rengjøring også, da kan du spyle ut alt uten å måtte vippe tanken på siden.
 
Dette lurer jeg også på. Jeg vet det eg mange som bruker pickup tube, men om dette er i MLT og ikke bare i kokekaret vet jeg ikke.
 
Snur man VVB'en på hodet etter man har kappet bort stigerøret har man jo et hull i senter helt nede som kan brukes.

Kommer selv til å bruke dette, sammen med et kryss eller manifold etpar cm fra bunnen for å unngå å dra med det aller groverste grapset i bunn. Diptube styrer eg unna pga knoting med luftlommer som pumpene ikke liker.
 
Tilbake
Topp