Fått meg et gammelt tappetårn jeg tenkte jeg skulle prøve å få istand . Lage bar og koble til corneliusfat. Noen som kjenner dette og har tips til hvordan fikse opp dette?
Ser ut som standard kraner. Ville nok byttet disse med nye. Perlick 525ss er gull. Har disse selv. Så er det bare å sette på nye slanger å skru den i et bord/kjøleskap e.l. Kose jobb
Litt polering og nye slanger, så er du godt på vei.
Du kan sikkert plukke i fra hverandre kranene og rengjøre de.
Men ville vel også spandert på noen nye kraner her ja. Perlick 525ss støttes.
Ikke bytt kranene bare for å få BLING!! om så..bare gi de til meg :laugh:
De kranene du har der er heelt fine de. Du har en egen skrue på siden for å kunne regulere Co2 :jaha: De som kjenner de bedre en meg kan forklare bedre. Men det er ike noe galt med de..
Det du har er 4 stk slanger til 2 stk kraner. 2 slanger er til øl inn. De andre 2 er til kjøling av selve tårnet. Når du demonterer for rengjøring så vil du se hvilken som er til hva.
Det kan være en fordel å bytte slangen til øl med noen myye tynnere. Mye om det hær på forumet
.
Takk for svar! Tårnet blir knallfint nå som det er pusset og fikset. Har byttet slanger og fått på corny-koblinger.
Kraner er plukket helt fra hverandre og renset. Er Perlick-kraner forresten. Ser ut som 307.
Men.....
Kranene får eg ikke til å funke skikkelig, i den forstand at de lekker ut av pakninger. Dvs fra skrukobling og skum-regulator.
1: Trykk for høyt? Noen som vet hva trykk fra fat skal være?
2: Bytte pakninger? Noen som vet hvor dette kan skaffes?
Ang pakninger: send en mail til Perlick og hør med dem. I mellomtiden kan du ta dem ut og smøre godt med hanefett. Skal se det er en ok midlertidig løsning..
Dersom du har skrudd på skumregulatoren før du monterte på igjenn krana, så får du ikke teita krana skikkeli. Skru skumregulatoren
litt tilbake og teit krana, dette kan kanskje hjelpe deg. Har selv en slik krane og har opplevd dette. Ang. trykk på fat, bruker 1 bar til karbonering og tapping. Skal det karboneres litt fort bruker jeg 3 bar i et døgn. Lykke til.
Hjertelig takk for gode råd!
Har nå skjønt mekanikken, og bestiller pakningsett.
Skal smøre opp for å teste det også, før nye pakninger ankommer.
Deretter mangler bare å bygge baren :skitbra:
Hiver meg på her jeg også.
Har ett lignende tappetårn, med samme kran.
Noen som vet om denne kranen kan skaffes noen steder.
Den har en mye større tilkobling enn standard kraner.
Har prøvd å overhale min, men den fusker fremdeles.
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.