Oddvar Demmo
Norbrygg-medlem
Hadde jeg sett godt nok hadde jeg brukt pinner til dette, hvis det er kokekjel da.
Eller hvertfall ikke bedre en MIG. TIG er overkill for dette formålet.Hadde jeg sett godt nok hadde jeg brukt pinner til dette, hvis det er kokekjel da.
Eller hvertfall ikke bedre en MIG. TIG er overkill for dette formålet.
Vurdert å kjøpe deg en custom kjele fra Spike heller? De tar 400-450kr for hver TC port du legger til. Sende via jetcarrier.com til Norge f.eks.
Normalt så anbefales trebygg IKKE til sveising. Nok av låver som har brent med etter bilhobbyister har prøvd seg med sveis.Søk på "skjærbekk sveis og montasje" (i elverum). De har forøvrig laftet seg et sveiseverksted (kudos), i "trebyen elverum" der alt stort sett blir bygd i prefabrikkerte stålkasser ispedd litt lekter utvendig for å tilfredsstille politikerne.....
Sjekket priser nå, og det blir nok dyrere uansett. Bare kjelen med ferrulene blir 325 usd, og så * 1,25 i skatt til norge, og frakten oppå der igjen. *edit: 800kr i frakt (stikke fingeren i lufta mtp dimensjoner og vekt), så samlet blir det minst 4500 ca.Vurdert å kjøpe deg en custom kjele fra Spike heller? De tar 400-450kr for hver TC port du legger til. Sende via jetcarrier.com til Norge f.eks.
Prinsippet er det sammeFimen viser ikke slag/hardlodding med sølv, det er tinn med litt sølv som brukes og som smelter på litt over 400 grader.
Prinsippet er det samme
Lodding av ss er bare tull. Det kommer til å sprekke ved bevegelse over tid. Kjøp en brukt tig maskin og en gassflaske, det er relativt rimelig. Det som koster mest er gasflow regulator i god stand. Kjøp en stålplate og noen rør på biltema og se noen youtube videoer. Øv litt. Så har man lært seg noe nytt, noe garantert får nytte for senere. Det er lekende enkelt. Betale 3000 for å sveise noen rør inn i en kjele er sinnsvakt. Det koster mindre å kjøpe utstyret selv.
Lodding av ss er bare tull. Det kommer til å sprekke ved bevegelse over tid. Kjøp en brukt tig maskin og en gassflaske, det er relativt rimelig. Det som koster mest er gasflow regulator i god stand. Kjøp en stålplate og noen rør på biltema og se noen youtube videoer. Øv litt. Så har man lært seg noe nytt, noe garantert får nytte for senere. Det er lekende enkelt. Betale 3000 for å sveise noen rør inn i en kjele er sinnsvakt. Det koster mindre å kjøpe utstyret selv.
Spørre om de kan justere ned prisen i bytte mot øl?
Har du sagt hvor stor veggtykkelse kjelen din har?
Tipper at de ikke så ofte jobber med noe med så liten tykkelse.