To nye etiketter... :)

Har forsøkt de der. ble for mye styr med å fjærne igjen. Både melk og limstift er mye enklere å ha med å gjøre når etiketter skal av igjen.
Akkurat de der Removable's sitter jo bare litt bedre enn Post-It lapper, så jeg skjønner ikke hvordan du har problemer med å fjerne de igjen? o_O

Har også prøvd de Herma Movables, og kan bekrefte at de er VELDIG enkle å fjerne og det blir ingen limrester. Bare å rive de av.

Har forsøkt de der. ble for mye styr med å fjærne igjen. Både melk og limstift er mye enklere å ha med å gjøre når etiketter skal av igjen.

Da kan det ikke være samme etikett. Disse er svært enkel å fjerne.
Eneste negative er at de kan bukle litt når flasken blir fuktig (står i kjøleskap).

0c7d2ea45329be392900ac4d3a4a27b0.jpg

Siste batch, en 1664 Blanc-klone. Foreløpig lukter den ganske mye promp, men jeg satser på at et par ukers lagring vil ta seg av det :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Har også en sånn stående til gjæring med WLP400 nå. Aprikospureen skal dumpes oppi på søndag.

Min er ferdiggjæret på flaske i morgen, og smaker overhodet ikke aprikos. Satser på at smaksbildet går seg til, 1.1 kilo aprikospuré må jo sette spor :)

Min er ferdiggjæret på flaske i morgen, og smaker overhodet ikke aprikos. Satser på at smaksbildet går seg til, 1.1 kilo aprikospuré må jo sette spor :)

Hvilken aprikospuré brukte du?
Sildret akkurat 24 liter øl oppå 1 kilo aprikos pure fra select, tror det blir bra, flasker neste onsdag.
SG var 1.015 ned fra 1.052, estimert FG er 1.012'ish

Tipper det vil sette minimalt med spor, brukte en liter pasjonsfruktpure på 20 liter en gang, og det ble omtrent ikke merkbart.

Hvilken aprikospuré brukte du?
Sildret akkurat 24 liter øl oppå 1 kilo aprikos pure fra select, tror det blir bra, flasker neste onsdag.
SG var 1.015 ned fra 1.052, estimert FG er 1.012'ish

Kjøpte hermetiske aprikoser som jeg moste. Min jobbet seg ned fra 1.052 til 1.010 slik den skulle, måtte piske i gang wlp400 flere ganger da den la seg til å sove uten å ha gjort ferdig jobben. Spesiell gjær :) Har lest en del andre tråder her på forumet om blancen, så tror den vil bli kanon om noen uker når svovelen har drevet bort og fruktsmakene trer frem.

Tipper det vil sette minimalt med spor, brukte en liter pasjonsfruktpure på 20 liter en gang, og det ble omtrent ikke merkbart.

Hmmm, i følge andre som har brygget denne oppskriften skal det være nok til å få frem aprikos/ferskensmaken fra 1664 Blanc. Vi får se!

Tilbake
Topp