To nye etiketter... :)

Hmmm, i følge andre som har brygget denne oppskriften skal det være nok til å få frem aprikos/ferskensmaken fra 1664 Blanc. Vi får se!


Sent from my iPhone using Tapatalk
I følge oppskriften jeg fant på brewersfriend skulle det ca. 300g aprikos oppi. Handla inn drøye 400g tørkede aprikoser som skal kokes opp før de purees med stavmikseren og går i karet. Håper det holder?
 
I følge oppskriften jeg fant på brewersfriend skulle det ca. 300g aprikos oppi. Handla inn drøye 400g tørkede aprikoser som skal kokes opp før de purees med stavmikseren og går i karet. Håper det holder?
Å koke frukten er ikke lurt mht. smak og aroma samt pektin i ølet
Skulle jeg først lage et frukt øl ville jeg brukt en god aprikospuré ferdig kjøpt som kan helles rett i ølet

Denne dialogen burde vel flyttes over til den store 1664 blanc tråden og ikke fortsette i to etiketter tråden...
 
Sist redigert:
Å koke frukten er ikke lurt mht. smak og aroma samt pektin i ølet
Skulle jeg først lage et frukt øl ville jeg brukt en god aprikospuré ferdig kjøpt som kan helles rett i ølet

Denne dialogen burde vel flyttes over til den store 1664 blanc tråden og ikke fortsette i to etiketter tråden...

Ja, enig. Det er en egen lang og interessant tråd på 1664 blanc. Her er det etiketter som gjelder.

Sjekk den tråden, synes det høres ut som lite aprikos. Sjekk også denne bloggen: https://bryggkompaniet.wordpress.com/2015/10/05/kronenbourg1664blanc-del1/


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
888066a4c97752f61e37282f6889621c.jpg




Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Jeg har laget min første øl og må selvsagt ha etikett.
Har kommet meg ned på to etiketter, men tar gjerne mot innspill på om dere liker de(og evt hvem som er penest).

grandtourskravert_-1-jpg.25720


grandtourfast_4-jpg.25719
 

Vedlegg

  • GrandTourFast_4.jpg
    GrandTourFast_4.jpg
    102 KB · Sett: 300
  • GrandTourSkravert_#1.jpg
    GrandTourSkravert_#1.jpg
    114 KB · Sett: 304
Jeg liker begge. De har hvert sitt uttrykk. Den med skravert logo gir på en måte et litt løsere, eldre, mer håndverksaktig preg, mens den med solide bokstaver er strammere, mer industriaktig.

Skal jeg pirke på noe så må det være at den nederste linjen med batch nr, ABV og dato er for tung og prangende i forhold til resten. Firkantede solide bokser med så sterke bakgrunnsfarger bryter etter min mening med resten av etiketten. Det er mulig at den blir litt bedre når den kommer på mørk flaske. Hvis du ønsker den fargestripen nederst, så er det etiketten med solid farge som fungerer best som helhet. Den skraverte logoen blir for svak i møtet med den kraftige fargestripen.
 
Takk for innspill.
De tre fargene er valgt siden de representerer de 3 fargene på ledertrøyene i de 3 største tourene i sykkelverden. Og jeg syntes den ble litt kjedelig uten farger.
Men ser akkurat hva du mener
 
Takk for innspill.
De tre fargene er valgt siden de representerer de 3 fargene på ledertrøyene i de 3 største tourene i sykkelverden. Og jeg syntes den ble litt kjedelig uten farger.
Men ser akkurat hva du mener
Det er som sagt mulig at jeg tar feil fordi flasken rundt etiketten har sin egen farge og tyngde og skaper en solid ramme rundt etiketten. I så fall tror jeg den med den kraftige, solide logoen vil fungere best.

En annen sak: Liten skrift blir ofte veldig liten når man trykker etiketten. Prøv å zoome ut på PC-skjermen til etiketten har samme størrelse som den vil ha ferdig trykket. Det gir ofte et par aha-opplevelser.
 
Takk for innspill.
De tre fargene er valgt siden de representerer de 3 fargene på ledertrøyene i de 3 største tourene i sykkelverden. Og jeg syntes den ble litt kjedelig uten farger.
Men ser akkurat hva du mener
Den siste er best. Dersom du korker med kork som er rød eller gul (rosa?), så vil fargene fungere perfekt og danne en helhet. Jeg designer (fargelegger) alltid etikettene ut fra farge på korken (eller omvendt).
 
Den siste er best. Dersom du korker med kork som er rød eller gul (rosa?), så vil fargene fungere perfekt og danne en helhet. Jeg designer (fargelegger) alltid etikettene ut fra farge på korken (eller omvendt).

Ja tanken er og matche farge på kork med den stripen som går midt i etiketten.
Så jeg prøver den siste jeg, så håper vi det blir pent! :)
Takk for innspill
 
Jeg tror også den siste vil fungere best, men vil pirke litt i rettskrivning. Det skal vel være 'karamellmalt' og 'aromafylt'. :)
 
Tilbake
Topp