To nye etiketter... :)

20160525_223428.jpg 20160525_200058.jpg Ikke så gode bilder. Laget i publisher og fikk ikke til å eksportere ut derifra.
Darth Vader er en mørk pils. Tili kveill er et sterkt øl med blåbærsmak. Skal få stå lenge før jeg drikker det..... Kanskje....

Jeg har to nye etiketter for en split batch, men viser bare den ene. Eneste forskjell mellom dem er ABV og batch-angivelse.

De som har yrke i samme retning som meg vil forstå hvordan ideen til navnet har oppstått.

Coalroad9_GNIRA_002R.png

2b500b56e71a7c45df55882baa2f3d03.jpg
Bilde fra Hellesøy

Sent from my iPhone using Tapatalk

Flasket i helga, nå starter jobben med å få på etikkettene. Har brukt Ekstra Lett Melk, men etikettene slipper. Leser andre bruker til og med Skummet melk og det holder? Må jeg temperer melken først eller er det noe med Ekstra Lettmelk som ødelegger?

Vedlegg

• Hefeweissen.jpg
    Hefeweissen.jpg
    398 KB · Sett: 71
Flasket i helga, nå starter jobben med å få på etikkettene. Har brukt Ekstra Lett Melk, men etikettene slipper. Leser andre bruker til og med Skummet melk og det holder? Må jeg temperer melken først eller er det noe med Ekstra Lettmelk som ødelegger?

Må vel være D-vitaminet da? ;)

All melk skal fungere, og det er ikke fettet som gjør det.
Kan det være noe med papiret?
Bruker du for mye melk? (Det skal bare være så vidt fuktig på baksiden)
Fester du ordentlig? Tørker du bort overflødig melk?

Jeg bruker eggehvite. Sitter godt. Ca ett egg pr. kasse øl

Må vel være D-vitaminet da? ;)

All melk skal fungere, og det er ikke fettet som gjør det.
Kan det være noe med papiret?
Bruker du for mye melk? (Det skal bare være så vidt fuktig på baksiden)
Fester du ordentlig? Tørker du bort overflødig melk?

Når jeg brukte H-melk hang det som bare f.... Og har ikke brukt mer/mindre melk nå.

Jeg bruker ekstra lett. Sitter som ei kule. Legger tørkepapir på en tallerken og heller melk så det blir skikkelig vått. Deretter væter jeg etikettene på det, slik man gjorde i gamle dager med en frimerkepute :) Funker veldig bra.

Jeg bruker ekstra lett. Sitter som ei kule. Legger tørkepapir på en tallerken og heller melk så det blir skikkelig vått. Deretter væter jeg etikettene på det, slik man gjorde i gamle dager med en frimerkepute :) Funker veldig bra.

Da skal jeg sannelig prøve det.

Jeg pleier for øvrig å printe med litt tykkere papir og skikkelig laserprinter. Etikettene blir finere, og tåler bedre å bli litt våte.

Tilbake
Topp