Torvald`s Bryggeri

Eg bruker 2kw til meskekar og HLT, og 3,5kw caso til koking(induksjon alt sammen), men har brukt 2kw til koking på 20-25 liters batcher før og det har funger veldig bra det(med lokk halvegs på).
 
Et flott anlegg du har bygd deg. Hvor fornøyd er du med silplaten din? Jeg er på utkikk etter den optimale silplate. Jeg mener ganske bestemt at en silplate med slisser er bedre enn en med hull. Det vil alltid være en prosent andel av hullene som tetter seg med malt. Ser at de fleste leverandører som leverer ferdige påkostede bryggeranlegg benytter andre løsninger på silplatene enn hull -det må vær en grunn til dette.
 
Torvald skrev:
809 stemmer! Men grunna eit brist i min hjernefuksjon har eg humlegården si pumpe med oppgradert skovlhjul fra more beer (det skovhjulet er eit must! Den fungere vanvittig mykje betre etter den blei installert). Tips fra meg når det gjeld å bestille pumpe fra more beer, Kjøp 230v versjonen bakerst i lista deira. Standard modellen deira er litt dårleg merka slik at man kan ta feil.........  :roedme:

Hum, lese godt beskrivelsar før ein bestiller.... Ny flott March 815 PL pumpe er komen i hus... Med 115 V / 50/60Hz. Du skulle vel ikkje tilfeldigvis ha ein godt tips på korleis kome seg ut av dem klemma :)

Mvh
Oskar
 
Jupp, ikkje alltid ein får med seg alt :)

Blei ein liten bestilling på ein trafo ja. No får ein håpe det blir brygging til helja
 
Tilbake
Topp