Tromsø: Bryggerkurs 7. april

Jeg skal være med for å vise hvordan øl kan brygges heime med enkle midler.
Den praktiske bryggingen vil bli gjort på to bryggerier.
Mack sitt eget microbryggeri og mitt hjemmelagede bryggeri.
Hjemmebryggeriet blir rigget opp ved siden av microbryggeriet.
Så brygger vi samme resept på begge bryggeriene.
Dette blir vanvittig morro.
Egil B.
 
Ja moro blir det!
Kurset er fulltegnet, og hvis alle 12 deltagere starter opp egne gårdsbryggerier eller mikrobryggerier i Troms ser framtida lys ut!
Harald
 
Kurset er fullt, men jeg klarte å tigge  til meg en plass i dag allikevel. Men jeg måtte så takke nei pga jobb, så om noen hiver inn en påmelding i dag er kanskje ikke ALT håp ute...
 
Da blir vi to hjemmebryggere som stiller med eget bryggeri på kurset.
Jeg tar med mitt 100% heimesnekra bryggeri.
Jonny stillel på vegne av Nolsk speidelfolbund.
Han tar med en nyervervet 20 liters Speidel.
Det blir brygget tre like brygg på tre ulike bryggerier.
Mack sitt microbryggeri, en speidel og mitt varmtvannstankbryggeri.
http://norbrygg.no/forum/index.php/topic,326.0/all.html Dæven, det her blir artig.
Egil B.
 
Det ble en trivelig og lærerik dag på Mack. All honnør til både Rune på Mack og Annbjørg og Spindelfisk for fint opplegg. Og jeg gleder meg til smakingen. At hjemmebryggerversjonene kommer til å bli de mest smaksrike er det vel ingen tvil om. Typisk nok var det bare Mack som hadde råd til å tilsette vann nok for å få sukkerinnholdet på vørteren ned til nivået i oppskriften...

Jeg gleder meg forresten til å bli med på påbyggingskurset "flasketapping og korking og ettikettering" etter påske.
Harald
 
Harald skrev:
Det ble en trivelig og lærerik dag på Mack. All honnør til både Rune på Mack og Annbjørg og Spindelfisk for fint opplegg.
Og Egil B og Johnny gjorde en kjempeinnsats for å promotere hjemmebrygger-hobbyen. Egil ser dere i full aksjon på videoen, men enkelheten til speidelen som Johnny demonstrerte fikk også mange til å vurdere en snarlig inntreden i adelen.
Harald
 
Tilbake
Topp