Det er nok Bitburger og de litt skarpere nordtyske som passer best innenfor definisjonen. Det er mer å velge i over svenskegrensen. Lederer er min favritt på polet, men den er mer sørtysk i stilen.Noen som vet hva polet har av tysk pils som samsvarer med typedefinisjonen til Norbrygg?
Kikket litt selv, men er usikker på om alle de tyske pilstypene der er innenfor stilen.
Det er nok Bitburger og de litt skarpere nordtyske som passer best innenfor definisjonen. Det er mer å velge i over svenskegrensen. Lederer er min favritt på polet, men den er mer sørtysk i stilen.
Sammenlign med en Bitburger. Ganske annerledesLederer er min favoritt, også, men jeg har alltid oppfatta den som "nordtysk", sjøl om den er fra Nürnberg.
Sammenlign med en Bitburger. Ganske annerledes
Lederer bruker faktisk modifisert Spalt (står på flaskene eller hjemmesidene), så det skal ikke være noe skunking. Jeg synes det er et nydelig øl.Jeg har smakt Lederer én gang, og måtte hatt et ganske alvorlig tilfelle av kattepissresistens for å ikke sidestille denne med de andre grønnflaskene slik som Heineken et.al. Mulig den er typeriktig fra fat, men grønne flasker på pils (eller øl i det hele tatt) er fullstendig diskvalifiserende i min bok.
Jeg har smakt Lederer én gang, og måtte hatt et ganske alvorlig tilfelle av kattepissresistens for å ikke sidestille denne med de andre grønnflaskene slik som Heineken et.al. Mulig den er typeriktig fra fat, men grønne flasker på pils (eller øl i det hele tatt) er fullstendig diskvalifiserende i min bok.
Måtte ta en kikk på polets sider, og det er et begredelig utvalg. Mengder av weissbier, men lite lyse lagere. Flensburger er vel den mest typiske nordtyske, vil jeg tro. Jever kan jeg ikke huske å ha smakt, men setter den på ønskelista. Det er noen gode Helles å få på Meny. En ølsmakekveld med bare tyske lyse lagere hadde vært en perfekt kveld, men vanskelig å få til uten å dra utenlands på shopping, dessverre.