Tysk Pils

Jeg bestilte også et par poser, og de lå i postkassa et døgn etterpå. (Den ene humleposen hadde riktignok sluppet inn litt luft, men jeg pakket den om før jeg la den i fryseren. Humlen luktet fremdeles bra.)

Blir spennende å prøve denne humla! Det må riktignok vente litt, for jeg har nylig brygget pils og må både få det over fra gjæringskar til fat og en god del øl fra fat til mage først...
Det du mangler, er en skikkelig ølmage:p!
 
Det du mangler, er en skikkelig ølmage:p!
Jeg forsøker å bli kvitt den lille ølmagen jeg alltid har hatt i håp om å se om resultatet av mye trening tilsier at det faktisk kanskje er et lite vaskebrett der under vaskeballen et sted... Men så er det jo ikke nødvendigvis lettere å få til når jeg er i ferd med å bli en godt middelaldrende mann. ;)
 
Da ble min tyske pils inspirert av Lederer heldigvis ferdig til jul. Spalter Spalt fra @Vladimir gjør seg meget godt i dette ølet. Superfornøyd! Nå må jeg ned på polet og kjøpe en flaske eller to av originalen for å sammenligne. 5,2 % ABV og Lallemand Diamond.

Vis vedlegget 54861
Jeg tenkte også å brygge en pils med spalt til jul, men da en helles okkuperte gjæringskaret for lenge ble det en NEIPA istedet som er på cold crush nå. Så da er gjæringklart snart igjen. Hvilken oppskrift brukte du? hvis du vil dele den. @Finn Berger du brygget vel en med spalt også som er ferdig i disse dager, hvordan ble den?
 
Jeg tenkte også å brygge en pils med spalt til jul, men da en helles okkuperte gjæringskaret for lenge ble det en NEIPA istedet som er på cold crush nå. Så da er gjæringklart snart igjen. Hvilken oppskrift brukte du? hvis du vil dele den. @Finn Berger du brygget vel en med spalt også som er ferdig i disse dager, hvordan ble den?
Den er ferdig karbonert, og jeg er rimelig greit fornøyd med den. Godt øl etter min standard. Men jeg brukte ikke en vanlig lagergjær, jeg brukte california common-gjæren (Imperial's Cablecar), og den gir noe litt annet enn vanlig pilskarakter. Humla preger ikke ølet veldig, men det er mulig humlepreget blir tydeligere når ølet får litt tid i kjøleskap.
 
Den er ferdig karbonert, og jeg er rimelig greit fornøyd med den. Godt øl etter min standard. Men jeg brukte ikke en vanlig lagergjær, jeg brukte california common-gjæren (Imperial's Cablecar), og den gir noe litt annet enn vanlig pilskarakter. Humla preger ikke ølet veldig, men det er mulig humlepreget blir tydeligere når ølet får litt tid i kjøleskap.
Toppers :) Også jeg har opplevd at "humle pils" lukta har kommet etterhvert :)
 
Tilbake
Topp