Uhyre teit spørsmål...

Sorry, men må bare spørre. Korkemaskinen falt i "biter", og jeg har jo like mye teknisk kompetanse som en gelatinplate. Eller to. Får jeg satt sammen dette? Og hvordan?
upload_2014-11-18_20-30-11.png
 
Så lenge ikke noe er knekt skal det vel gå fint.
Omtrent det samme skjedde med meg. Satte den sammen igjen, men for at den ikke skulle sprette av igjen under korking måtte jeg superlime den. Dette var for et års tid siden. Har korket over 15 batcher siden da uten problemer.

Edit: Vanskelig å forklare hvordan du skal sette det sammen igjen, men det er vel omtrent motsatt rekkefølge av slik du har lagt det frem(den blanke nederst og den med fjæra øverst).
 
Vi lånte en sånn en gang. Den gjorde det samme. Vi fikk den ikke sammen igjen så den virket skikkelig. Og vi er en snekker og en ingeniør.
Nå har vi en som er laget av ett drillstativ i støpegods og stål. Den detter ikke fra hverandre.
 
Sånn skal det sammen. Den øverste delen med fjæren få setter du nedi ovenfra presser nes litt og skrur de to delene inn under.
 

Vedlegg

  • DSC_0148.JPG
    DSC_0148.JPG
    84,1 KB · Sett: 189
Vi lånte en sånn en gang. Den gjorde det samme. Vi fikk den ikke sammen igjen så den virket skikkelig. Og vi er en snekker og en ingeniør.
Nå har vi en som er laget av ett drillstativ i støpegods og stål. Den detter ikke fra hverandre.
Ingentingjør hjelp ikkje så mykje.

frå min HTC "smart-tellefon "
 
På min ble gjengene på "hatten" (dvs den delen man setter over korken) ødelagte. Da var det ikke så mye å gjøre - var faktisk heller ikke å få som reservedel for 26mm korker... så fikk en ny maskin fra Bryggselv i Oslo. Kudos for god service - den hadde for øvrig kun korket ca 10 batcher da den røk.
 
Tusen takk for all hjelp og bilder.

Det som har skjedd, er det samme som med bobkaare. Hele greia har brukket i gjengene, og den ville ikke la seg lime. Jeg har heller ikke korket mer enn 10+ batcher, så kanskje våre kommer fra samme parti? Jeg kjøpte min hos gutta på Borrebrygg. Takk igjen!
 
Takk kjetilG, jeg sender dem en mail, eller stikker opp. Det er ikke lange biten fra Stavern:) Det var forresten bildet ditt som fikk meg til å skjønne hva som hadde gått galt. Noe som fører til et spørsmål til, som også handler om flasking:

Jeg hadde vasket/sterilisert flasker og hadde en sukkerbit i hver flaske. Flaskene var fylt da korkemaskinen tok kvelden. Dermed måtte jeg lete etter "vinglepetter", eller sommerfuglvarianten, om dere vil. Den fant jeg ikke før i dag. Ølet var dekket med alufolie, men har altså stått over natten uten kork.

* Er ølet ødelagt da, eller er det bare å prøve?
* Jeg synes vinglepetter korker dårligere enn den andre. Noen som har erfaring?

Igjen takk til alle. Jeg har aldri opplevd et forum med så mange hjelpsomme og dyktige folk. Det skal dere alle ha! Ta det med dere for det det er verdt:)
 
Det løste seg fort!

Butterfly-korkeren tok også kvelden. Og den ene kassen som er "korket" kan jeg bare se litt stygt på, litt olmt liksom - så popper korkene og blander seg med flaskehalsene som ligger forsmedelig knust på gulvet i baderommet:/

Note to self: Ny korker snabbast råd er. Og den er bestilt:)

Note to self II: Legg litt penger i den.

Takk for svar!
 
Tilbake
Topp