Da er det veldig enkelt :skitbra: ville du ha litt info om denne? kan maile deg noe i morgen viss det skulle interessant.magnumhansen skrev:Ja, 4-20mA
Da er det veldig enkelt :skitbra: ville du ha litt info om denne? kan maile deg noe i morgen viss det skulle interessant.magnumhansen skrev:Ja, 4-20mA
magnumhansen skrev:Transmittere har jeg så det er ikkeno problem.
magnumhansen skrev:Tilhører vel ikke denne tråden, men kunne ikke dy meg
helst med styring fra pc og logg
Er det mulig å programmere no sånt selv?
Espen Unnvik skrev:magnumhansen skrev:Transmittere har jeg så det er ikkeno problem.
Hvor du har kjøpt disse transmitterne ?
Espen Unnvik skrev:magnumhansen skrev:Transmittere har jeg så det er ikkeno problem.
Hvor du har kjøpt disse transmitterne ?
gustavf skrev:magnumhansen skrev:Tilhører vel ikke denne tråden, men kunne ikke dy meg
helst med styring fra pc og logg
Er det mulig å programmere no sånt selv?
Har du sett på BrewTroller?
http://www.brewtroller.com/
En kombinasjon av gjør-det-selv og ferdig, med ganske mye fokus på gjør-det-selv.
magnumhansen skrev:Er det non datakyndige som kan fortelle om det er mulig å separere
tre USB innganger og kjøre samme program på PC en for hver av de
tre inngangene samtidig.
gustavf skrev:magnumhansen skrev:Er det non datakyndige som kan fortelle om det er mulig å separere
tre inngangene samtidig.
Jeg er litt usikker på om jeg skjønte helt hva du lurte på, men dersom du har tre like USB-enheter så er det mulig å få tilgang til alle tre samtidig fra samme PC. Hvorvidt det er mulig å kjøre samme program tre ganger for å kontrollere tre enheter, kommer mer an på programmet enn begrensninger i USB-protokollen.
Heisann! En enkel løsning er og lage seg virtuell pc. Du kan ha mange av de, og hver enkelt kan bruke hver sin usb. Deretter kan du kjøre tre versjoner av programmet i hver sin"pc" Sjekk ut wmware lykke til! Ps: Ble det for drøyt med pls?magnumhansen skrev:De transmitterene jeg har har USB kontakt og kan styres og og logges på pc.
Men jeg trenger minst tre dobble med hver sin USB kabel.
Er det non datakyndige som kan fortelle om det er mulig å separere
tre inngangene samtidig. Eller om det fins en USB switch som kan styres fra pc-en.
Hvis jeg får det til å funke kan jeg sitte i Timbuktu og styre gjæringsforløpet
og temperaturer i bryggeriet mitt med remote desktop
Og uten pls...
Ja det går fint og definere opp utgangene i devicemanager i windows. Sett inn en usb-hub av anerkjent kvalitet med skikkelige drivere(der hvor du kan definere com - porter etc.).NilsOF skrev:Må bare skyte inn:
Det er mulig i enkelte operativ-systemer å navne/binder usb-donglene til fysisk usb-port. Om dette kan gjøres i Windoze vet jeg ikke (tviler).
Vmware er en mulighet, da man kan binde en fysisk USB-port til en virtuell maskin.
Men; virker dette med Windoze som bunn-system?
magnumhansen skrev:Er det non datakyndige som kan fortelle om det er mulig å separere
tre inngangene samtidig. Eller om det fins en USB switch som kan styres fra pc-en.
magnumhansen skrev:Det blir nok pls etter hvert. Men det er litt jobb bare å bygge
om det elektriske så jeg kjører transmitterene først.
De kan vel kalles minipls-er, se vedlegg
The M300 Transmitter Configuration Tool (TCT) is a simple to use software program that allows for rapid parameter configuration of single or multiple M300 transmitters.
NOTE:
Low power USB ports are not supported, such as the USB port on your keyboard or monitor.
Jeg forstårmagnumhansen skrev:Det blir nok pls etter hvert. Men det er litt jobb bare å bygge
om det elektriske så jeg kjører transmitterene først.
De kan vel kalles minipls-er, se vedlegg
NOTE:
Low power USB ports are not supported, such as the USB port on your keyboard or monitor.