og samboeren ser vel helst at bryggerommet kommer etter kjøkken og stue
HeiJeg har en ITC 310T som Bryggselv selger.
Enn så lenge har jeg bare et lite kjøleskap som tar ett gjeringskar.
Men vil 15W holde? Tenker kanskje 25W blir for mye varme, så det blir unødvendige svingninger i temp.
Hei
Skal ikke svare deg på denne tråden, men heller spørre...hvordan får du lagt inn parametrene på aktuell tid (dato/dag/klokkeslett) på ITC-310T
Har nettopp anskaffet en slik selv, og får til de andre innstillingene....bare ikke dato/tid.
Følger oppsettet i flytskjemaet nøye.
OK. Takk for rask tilbakemelding. Det er muligheter for dette, men ved nærmere ettertanke, er dette kanskje ikke nødvendig. Brygger på hytta, så denne overvåker gjæringsprosessens 5 trinn mens jeg er hjemme . Genialt !Har ikke lagt inn noe dato, så vidt jeg husker uten å ha manualen forran meg så tror jeg ikke det er mulig. Jeg har bare satt opp tempen gjæringsbøtta skal ha, og at differansen ikke skal være mer enn 0,5 grader +/-
Bruksanvisning og enhet beskriver hvordan du setter tid og dato, men i dagens versjon så er visstnok ikke dette mulig allikevel....OK. Takk for rask tilbakemelding. Det er muligheter for dette, men ved nærmere ettertanke, er dette kanskje ikke nødvendig. Brygger på hytta, så denne overvåker gjæringsprosessens 5 trinn mens jeg er hjemme . Genialt !
Bruksanvisningen til ITC'en beskriver at den holder rede på hvor lenge strømmen var borte, og starter på steg/tid som om strømmen ikke skulle ha vært borte, setting AT=auto.Om jeg husker rett, har de første (lavest nr) ikke mulighet til å legge flere gjæringssteg. ITC-310T har dette.
Man legger ikke inn klokke og dato på noen av disse, eller på STC-1000, kun lengde (minutter) på de forskjellige stegene.
Jeg kjenner best til STC'en og den lagrer temp/tid i minnet hver time. Dersom strømmen går, starter den derfor ikke forfra, men på siste timesmerke. Trolig det samme på ITC'en
Vi bygget om kjøkkenet, så hyllen er en gammel kjøkkenhylle. Den tåler langt mer enn hva jeg trenger
Skapet er langt fra fancy, men gir meg den kontrollen jeg trenger.
STC'en kjører temperaturen, så har jeg en gjæringslogger som logger luft + 2 * gjæringskar. bb.sevland.no
Vis vedlegget 21584