Vinbua på Moa

Jo-Helge

Norbrygg-medlem
Var inn om vinbua på moa for litt sidan såg dei hadde litt maltsekker ( muntons ) Er det det dei har ? skaffer dei noke av andre merker ? Korleis er prisane der ?

Har kjøpt det meste frå bryggselv til no. Har fått folk til å plukke opp. Då er det ok pris på frakt ( nokre flaske øl )


Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using Tapatalk 2
 
Vet de venter på en ladning fra muntos, skal vel komme rundt disse dager. Kjøpte en sekk pilsmalt  denne uka og betalte 300,- så det er greit.
Viss de skal ta inn andre merker blir det dyrt.Importerer direkte fra muntos. Tror de skal ta inn spesialmalt også.
 
De har/hadde pale, pils, munich, crystal 150 og chocolate i alle fall.

Samt et skralt utvalg i humle og tørrgjær.

Gode priser på malten, så ingen grunn til å sponse posten.


HansKr
 
Trodde de Petit-Agentur som leverte til Vinbua på Moa?
Mulig han har sluttet med det, men han gjor det før. Petit leverer i alle fall til Sivertsen Fargerike/Fargehandel på Vestnes.
Om du skal gjøre en storbestilling så bringer han varene dit eller du møter han på veien.
Jeg bor selv i Geiranger og petit har kjørt helt inn hit for å levere stort lass med malt. Snakk om kundeserive!
Vet også at Stein Langlo på Stranda selger malt og gjær på vegne av Brygging.no (han har også kværn)
 
Vist dei kan skaffe det meste frå Petit , kan det være aktuelt
Det er klart at skal vi får store  transport kostnader på 3-4 maltsekker Oslo eller trønderlagen vist vi ikkje har folk som er på veien når vi treng noken sekker

Men eg liker ikkje konseptet med lausnase , sex artikler , aktivt kull og malt/humle
Hadde vore fint vist der var ein brygge butikk i Ålesund området  :ilike:
 
Du får sende Ola (petit agentur) en mail og høre om hvor mye du må kjøpe for før han gidder å ta turen til distriket. Om han leverer på Vestnes så er det ikke lange veien ut dit for han. Eller du kan møte han på veien. Jeg bruker å plukke opp malt på strynefjellet når han kjører retning Stryn.
 
Det er Petit som har agentur på Muntons i Norge så det går nok gjennom de, men de importerer selv rett fra England. Vinbua har ventet på ny leveranse en stund, siden i seinvinter faktisk. Jeg var innom fredag og da var det sagt i slutten av juni venter de inn nye varer, uten jeg stoler helt på det. Som sagt over her, Ola på Petit kjører av og til rundt å leverer.
Om det kan være en løsning med en fellesbestilling kan jeg være interisert i å være med.
 
Da har jeg sendt mail til Ola om at det begynner å melde seg interesse for storbestilling på Sunnmøre/romsdal.
Kommer tilbake med mere info.
 
Skal me lage ein eigen trå for ein slik felles bestilling her på sunnmøre ?

Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using Tapatalk 2
 
Svaret jeg fikk fra OlaB er følgende:
Hvis dere setter sammen en bestilling på noen hundre kilo malt (gjerne også andre varer) så kan vi ta oss en tur.
Hvis vi får litt tid på oss så kan vi også legge ut en tur på nettet for å fylle opp bilen.

Hilsen OlaB.
 
Karl Johan skrev:
Det er Petit som har agentur på Muntons i Norge så det går nok gjennom de, men de importerer selv rett fra England. Vinbua har ventet på ny leveranse en stund, siden i seinvinter faktisk. Jeg var innom fredag og da var det sagt i slutten av juni venter de inn nye varer, uten jeg stoler helt på det. Som sagt over her, Ola på Petit kjører av og til rundt å leverer.
Om det kan være en løsning med en fellesbestilling kan jeg være interisert i å være med.


I fjor høst sa innehaveren av Vinbua at de skulle ta inn direkte fra England, og sa vel rett ut at det var utenom Petit denne gangen.

Og for de som etterlyser lokal bryggebutikk: For å få bedre utvalg lokalt, så må nok det være et resultat av etterspørselen. Og da bør en kanskje medvirke til det ved å handle lokalt om mulig? 300,- for en sekk malt er vel ingen upris akkurat, selv for Sunnmøringer :)



HansKr
 
Heilt einig at det hadde vore greit å handle lokalt. Det eg saknar er ein plass å sjå kva type malt dei har.
Og leveringstid som er akseptabel.


Sent from my HTC One V using Tapatalk 2
 
GeirangerØL skrev:
Svaret jeg fikk fra OlaB er følgende:
Hvis dere setter sammen en bestilling på noen hundre kilo malt (gjerne også andre varer) så kan vi ta oss en tur.
Hvis vi får litt tid på oss så kan vi også legge ut en tur på nettet for å fylle opp bilen.

Hilsen OlaB.

Det beste er vel å få petit til å legge ut ein tur på netter. Slik kvar enkelt legg bestilling inn ?

Sent from my HTC One V using Tapatalk 2
 
Jeg har til nå støttet Vinbua, men når de ikke får inn nytt og de sier par uker hele tiden er det vanskelig å støtte de. Jeg kommer helt klart til å handle der når de får inn nye varer, men det er vel litt vanskelig å kjøpe varer de faktisk ikke har. Håpet må være at de klarer å ha fullt sortiment hele tiden, men det har de ikke. Munich malt var de utsolgt i vinter og har ikke fått inn nytt siden.
 
Karl Johan skrev:
Jeg har til nå støttet Vinbua, men når de ikke får inn nytt og de sier par uker hele tiden er det vanskelig å støtte de. Jeg kommer helt klart til å handle der når de får inn nye varer, men det er vel litt vanskelig å kjøpe varer de faktisk ikke har. Håpet må være at de klarer å ha fullt sortiment hele tiden, men det har de ikke. Munich malt var de utsolgt i vinter og har ikke fått inn nytt siden.

Eg hadde håp om at Vinbua kunne dukke opp som eit godt lokalt alternativ.

Er desvere litt slik eg trudde.
Skal me handle ein plass må det vere noke seriøsitet.

Å sei at ein får om eit par veke, veke etter veke er ikkje det.



Sent from my HTC One V using Tapatalk 2
 
hanskr skrev:
I fjor høst sa innehaveren av Vinbua at de skulle ta inn direkte fra England, og sa vel rett ut at det var utenom Petit denne gangen.

Og for de som etterlyser lokal bryggebutikk: For å få bedre utvalg lokalt, så må nok det være et resultat av etterspørselen. Og da bør en kanskje medvirke til det ved å handle lokalt om mulig? 300,- for en sekk malt er vel ingen upris akkurat, selv for Sunnmøringer :)



HansKr

Jeg synes vel ikke at 300 kr for 25 kg sekk med malt er billig når en tenker volum i slengen på 10-20 sekker.
Men nå er jo jeg sunnmøring...

Det er relevant å se på hvilke priser dette tilbys til i eksempelvis Danmark, og ikke minst ved egenimport av 50 kg sekker fra eksempelvis Litauen.
Jeg tipper det kun er et tidsspørsmål før prisene på malt blir lavere også i Norge.
 
Tilbake
Topp