Vinbua på moa

Jeg var innom Vinbua for å se hva de førte av bryggevarer. Hva synes dere om disse prisene ?
 

Vedlegg

  • WP_20150217_003.jpg
    WP_20150217_003.jpg
    79,6 KB · Sett: 366
Dyrere enn hva det koster hos bryggselv, men malt er uansett billig om man ser litt stort på det. og det blir dyr porto om det skal bestilles fra et annet sted. Er jo kun pale og pils det er vits å kjøpe så mye som 25 kilo av med mindre man brygger veldig mye eller veldig store batcher.
 
Ble ganske overrasket over hvordan de behandler humla. Pakkene lå bare strødd i en haug på gulvet, i romtemperatur. De var riktignok vakuumpakket, men det fristet ikke akkurat å handle der.

Sorry, offtopic.
 
Har gått sammen fleire å bestilt frå bryggselv. Får då ein Palle til ca 1000- 1300 kr. Er ein nokre og kjøper ein del er det ok pris. Frakten på ein sekk i posten er ca 320 kr. .....

frå min HTC "smart-tellefon "
 
Ja, da er det penger å spare. en sekk med Pale/Pils koster 30 mindre hos Bryggselv. Vel, man kan jo bestille alt fra dem, og da slipper man å tenke på den lokale butikken, helt til man må ha noen småsaker, og de ikke er der lengre...
 
Jeg er helt fersk brygger, så jeg bare spør i vei. Er det helt ok produkter de selger ? En lokal butikk er jo greit å støtte så man kan handle litt på impuls når tid og anledning byr seg. 30 kroner pr sekk er lite å spare for en liten hobbybrygger tenker nå jeg
 
Vinbua har hatt gode priser på malt, tidligere (2013/14) kostet det 300,- for en sekk med pale, økte så til 325, og da tydeligvis 350,. Ikke så ille det.

Litt mer skeptisk til hvordan de behandler humle og gjær. Og de som jobber der har ikke peiling.
 
Jeg kjøpte sist hel pilsmalt, og det er malt fra Muntons så kvaliteten er god. 14 kr kg for hel malt er vel ganske ok.

Humle har det best i frysen og gjæra i kjøleskap ja.:D
 
Ja, da er det penger å spare. en sekk med Pale/Pils koster 30 mindre hos Bryggselv. Vel, man kan jo bestille alt fra dem, og da slipper man å tenke på den lokale butikken, helt til man må ha noen småsaker, og de ikke er der lengre...
Vist ein planlegger godt er det ingen problemer å bestille på nett.

Og Sexleketøy og bryggeutstyr høre ikkje sammen. Meine no eg då.

frå min HTC "smart-tellefon "
 
Sist redigert:
Det er vanlig å fryse humla og ha gjæren i kjøleskap.

-Vet ikke det Jo-Helge.
Hvis kona ikke liker det vi driver på med og noen leketøy kan snu på dette så kan det kanskje være verdt pengene :p
Men når det brygges, da konsentrerer vi oss om det og ikke noe annet :)
 
Jeg syns det er bra initiativ. Jeg dro innom for noen dager siden da jeg måtte kaste en vørter med pils, og de hadde fått fryser til humle og kjøl til gjær. Spesielt på malt er det billigere enn å kjøpe på nett (med frakt). Humle og gjør er en del dyrere, men trenger du litt i små kvanta er det bedre med 'der og da'.

Jeg snakket litt pris med henne, hun kjøper jo fra Petit som ikke akkurat er billigst i gata, og ikke imponerende rabatt. Så vidt jeg skjønte så skal hun prøve handle direkte fra leverandør, og ha som målsetning og ha 'alt' (dvs alle basemalt+ en del spesialmalt, en god del humle og wyest). Utrolig praktisk for oss som ikke brygger i 'gjeng' å kunne stikke innom.

Koster å leie lokale til 60.000 i måneden også, så skjønner jo det må være en viss avanse for å få det til å gå rundt. Håper hun finner en bra balanse mellom pris og utvalg, selv kommer jeg til å handle der inemellom. 2kg posene koster 49, så det er jo en del dyrere.
 
Ingenting er bedre for oss enkeltmannsbryggere :) Jeg må innom der å støtte dem litt tror jeg.
Noen som så om de har maltmølle?
 
Meld dere inn i Møre & Romsdal Heimebryggarlaug, så har dere superpriser på Vinbua frå slutten av april.
Då får medlemmane bl.a tørrgjær ned i 30 kr posen.


Det må jeg gjøre da ja. Forresten ikke alle på vinbua som er like inne i brygging hehe. "Har dere forresten noe hveteøl gjær ?"

Diskusjonen begynte da bak kassa

"Uhm. Lalleman er amerikansk pale ale, men det er mange som blander pale ale og annen til hvete"
"Men den der muntons gold, den passer til alt, du kan ta den"
"Men hva er pale ale da ? Hvete ?"
"Skal du ha en slik gull da ???"

-mmm. nei takk, jeg tror jeg har det jeg trenger for i dag.
 
Tilbake
Topp