Old Era
Norbrygg-medlem
Etter to år med andre prosjekter er «Brewpuben» endelig blitt realisert. <klipp>
Den fortjener et bedre bildeBygget av teak og 140 liter fryser
Jeg bruker 2m 3/16 i kegeratoren. Det holder hos meg. Men hvordan blir det med kjøling av øl i den delen av slangen som ikke holdes kjøling?
Blir ølet varmt der og gir skumdannelse?
Lækkert!Etter 2 år med planlegging og litt av/påbygging i sommerferiene så er endelig dette øleskapet ferdig. 8 kraner med aktiv kjøling på kranene. 20cm lange shanks som er plassert i en isolert kjølekasse med avløp til kondens. Kassen er delt i to og fungerer som en vindtunnel der kald luft fra kjøleskapet blåses over shankene for å kjøle dem. Laserkuttet frontplate i speilakryl samt CNC-frest Eikeplate til å dekke fronten.
Frontplaten kan tas av uten å demontere hele kjølekassen, det holder med å skru av håndtakene på kranene. På den måten kan man åpne lokket til kassen fra toppen for eventuelt vedlikehold. Rhino Pitcher Rinser - 600mm koblet til vann og avløp som dryppbrett med glasskylling. Nå mangler kun nye håndtak og tavleskilt
Er det noen som har tips til noen fine håndtak?
Vis vedlegget 64066
Helt rått!!!Etter 2 år med planlegging og litt av-og-på bygging i sommerferiene så er endelig dette øleskapet ferdig. 8 kraner med aktiv kjøling på kranene. 20cm lange shanks som er plassert i en isolert kjølekasse med avløp til kondens. Kassen er delt i to og fungerer som en vindtunnel der kald luft fra kjøleskapet blåses over shankene for å kjøle dem. Laserkuttet frontplate i speilakryl samt CNC-frest Eikeplate til å dekke fronten.
Frontplaten kan tas av uten å demontere hele kjølekassen, det holder med å skru av håndtakene på kranene. På den måten kan man åpne lokket til kassen fra toppen for eventuelt vedlikehold. Rhino Pitcher Rinser - 600mm koblet til vann og avløp som dryppbrett med glasskylling. Nå mangler kun nye håndtak og tavleskilt
Vis vedlegget 64066
Hvite pub-håndtak hadde nok vært lekker ja, men sliter å finne noen som er små nok. Alle jeg finner er ca 30cm :-(Lækkert!
Siden kranene står forholdsvis tett, bør ikke håndtakene være for store. Kanskje pub-stylehåndtak i hvit porselen, rundt 15cm hvis det er mulig å finne? (Eller spesialbestille?
Hvis du er god til å male:Hvite pub-håndtak hadde nok vært lekker ja, men sliter å finne noen som er små nok. Alle jeg finner er ca 30cm :-(
Ser proft ut!Fikk en kompis til å dreie de her for meg. Malt med tavlemaling
Denne er utrolig fin! Du har ikke tilfeldigvis en tegning/skisse av denne?Etter 2 år med planlegging og litt av-og-på bygging i sommerferiene så er endelig dette øleskapet ferdig. 8 kraner med aktiv kjøling på kranene. 20cm lange shanks som er plassert i en isolert kjølekasse med avløp til kondens. Kassen er delt i to og fungerer som en vindtunnel der kald luft fra kjøleskapet blåses over shankene for å kjøle dem. Laserkuttet frontplate i speilakryl samt CNC-frest Eikeplate til å dekke fronten.
Vis vedlegget 64066