Vis din kegerator / øleskap!

Endelig etter mange måneder er endelig keezeren/baren ferdig. Basert på en Senz FB2001W1 fryseboks med plass til 4 19l fat komfortabelt eller 5 med litt makt. 4 Intertap tappekraner med 3m UBS ølslange med individuelle co2 regulatorer.
Flyttet hengslene til siden for å slippe å dra baren vekk fra veggen for å åpne lokket, dette gjør at det blir en litt stygg kant på den ene siden, men for mitt bruk så er ikke det synlig grunnet plasseringen av baren.

Legger ved SketchUP filen hvis noen er interessert i å lage noe lignende eller ta utgangspunkt i designetVis vedlegget 41842Vis vedlegget 41842 Vis vedlegget 41843 Vis vedlegget 41844 Vis vedlegget 41845 Vis vedlegget 41846 Vis vedlegget 41847 Vis vedlegget 41848 Vis vedlegget 41849 Vis vedlegget 41850 Vis vedlegget 41851 Vis vedlegget 41852 Vis vedlegget 41853 Vis vedlegget 41854 Vis vedlegget 41856 Vis vedlegget 41844Vis vedlegget 41845Vis vedlegget 41846Vis vedlegget 41847Vis vedlegget 41848Vis vedlegget 41849Vis vedlegget 41850Vis vedlegget 41851Vis vedlegget 41852Vis vedlegget 41853Vis vedlegget 41854

Nice! Har samme HIWI 4-veis selv, men den satte jeg på fremsiden av kjøleskapet, fordi det ikke er et møbel. Godt jobbet. Men. Hvis jeg kan komme med et tips. Skru på "bøyler" på baksiden som stikker lengre ut enn regulatorene. Ser du har en kabel-opphengs-greie der som stikker lengre ut enn regulatorene. Men jeg ville satt på bøyler på hver sin side av kegeratoren slik at når det sier stopp når du dytter den inntil veggen så vet du at du er safe.
 
Jeg har laget «Farris» for en stund siden, litt vannjusteringer gjør susen i forhold til vanlig karbonert vann. Gjorde det kun i sodastream skala men med mulighet for både flasking og boksing så kanskje en skulle prøvd en litt større batch?
 
Kommer til å mekke en løsning for "Farris" selv, enten i "kegerator" eller med kran i kjøkkenbenk (har aggregat jeg kan montere som kan gi kjølt vann og kjølt vann med kullsyre)

Det jeg kunne tenkt var å få noe likt den gamle utgaven med hvit etikett. (Farris har hatt lavere kullsyrenivå siden 1988 enn orginalen)
 
Har bare brukt photoshop og printet ut på papir
Okay. da skal jeg prøve meg på det selv :) Jeg ser at det er noe svart rundt bildene dine, er det en pakning for å holde bildene på plass eller er det kun en svart kant på selve bildet? Hvis det er en pakning hvor har du fått tak i det og hva er evt str?
 
IMG_20191228_161023ss.jpg

Minste Marshall-kjøleskapet, med tappetårn fra en Escrowa vannkjøler. Får maks plass til 2x 12l Cornelius, men selve kjøleskapet tar ikke all verdens plass.

Har selve kabinettet og kompressor/kjøler/pumpe/co2+regulator igjen fra vannkjøleren tårnet er tatt fra, så spørs hva jeg kan bruke det til. Hvor fornuftig er det å kjøre allerede karbonert øl gjennom det? (Og la drivgass stå før kjøleren, ikke via denne)
 
Tilbake
Topp