Her er mitt og en kompis sitt forsøk på å lage ett tappetårn.. Testes til helgen
Dette ser flott ut. Kan jeg spørre om hva du har brukt på veggene og døra?
Spennende festemetodikk! Har du noen DIY tips for en som synes magnetfesting av plater av ymse slag på en fryser/keezer høres knallsmart ut? (Kanskje et lite langskudd mtp når dette ble postet!)Har kledd den i kryssfiner som igjen er kled i vatt og skai som benyttes på båt seter.
Valgte å feste alle fire platene til fryseren med neodymium magneter. På denne måten kan jeg ekstremt lett ta dem av for vask, flytting, service.. osv..Toppen er kjøkkenplate fra Corian for å få den rene lounge stilen.
Magneter kan brukes til veldig myeSpennende festemetodikk! Har du noen DIY tips for en som synes magnetfesting av plater av ymse slag på en fryser/keezer høres knallsmart ut? (Kanskje et lite langskudd mtp når dette ble postet!)
Problemet jeg har nå er at det bare skummer. Fikk hjelp av min lokale forhandler som anbefalte 1.5m 3/16 line. Det funker tydeligvis ikke. Til og med når kranen er strupet helt igjen kommer det nesten ingen flow, men det som kommer ut er barberskum. Noen idèer? Øke til 3m line? Er 20cm høydeforskjell mellom topp fat og kranene. Har forskjellig karboneringstrykk på ølene. Alt fra 1 bar til 2 bar.
1.5m / 2m 3/16" skal fungere ved iallefall 4 grader. Har du to bar på ett av ølene så ser jeg for meg at det vil skumme med de lengdene. Men 1.5M @1Bar @4C skal ikke være kjempeproblem. Selv ville jeg heller gått for 2m så har du litt å gå på, og skummet får du kvele kranen mot slutten.
Det var hveteølen som er karbonert på ca 2 bar. Og der var det bare skum. Blødde av trykket på fatet og satte 1 bar på, men det hjalp lite.
2 m 3/16" funker i alle falll fint med Intertap uten kompensator. Mistenker at du har en kombinasjon av uheldige elementer. Litt for lite trykktap i slange. Overkarbonert øl (den med 2 bar, hvis du ikke har karbonert veldig varmt). Bend kan lage litt turbulens. Mulig du har større borring på gjennomføringene enn indre diameter på slangen, det lager litt turbulens. Kraner med kompensator lager betydelig turbulens, særlig når du struper dem. Og turbulens gir skumproblem.Problemet jeg har nå er at det bare skummer. Fikk hjelp av min lokale forhandler som anbefalte 1.5m 3/16 line. Det funker tydeligvis ikke. Til og med når kranen er strupet helt igjen kommer det nesten ingen flow, men det som kommer ut er barberskum. Noen idèer? Øke til 3m line? Er 20cm høydeforskjell mellom topp fat og kranene. Har forskjellig karboneringstrykk på ølene. Alt fra 1 bar til 2 bar.
2 m 3/16" funker i alle falll fint med Intertap uten kompensator. Mistenker at du har en kombinasjon av uheldige elementer. Litt for lite trykktap i slange. Overkarbonert øl (den med 2 bar, hvis du ikke har karbonert veldig varmt). Bend kan lage litt turbulens. Mulig du har større borring på gjennomføringene enn indre diameter på slangen, det lager litt turbulens. Kraner med kompensator lager betydelig turbulens, særlig når du struper dem. Og turbulens gir skumproblem.
Da er ølet ok. Prøv om du får lånt en tilsvarende kran uten kompensator for å teste. Tipper på at det løser problemet.Men funket fint med picnic krane. Den var jo mye kortere... Blir ikke klok på dette, hehe.
Isolert sett tror jeg ikke hverken bend eller variasjon av ID er kritisk - har bend rett i gjennomføringene selv - men kombinasjon av flere småting som trekker i feil retning kan bli for mye.Jeg har intertap sin gjennomføring. Denne har nok litt større ID kanskje. Har også JG albue kobling direkte på gjennomføringen. Kan det også være en årsak?
Start med 3 meter og kutt til du får akseptabel flow med kompensatoren åpen. Gjetter på at du havner ned mot 2 meter.Det skal jo funke med FC og, er iallefall mange fornøyde brukere der ute. Kjipt å måtte bytte ut 4x splitter nye Intertaps. Prøver med lengre slange i første omgang. 2.5m eller 3m kanskje?