Vis din kegerator / øleskap!

Endelig er det min tur etter å blitt inspirert :D

Laget en Kegerator med litt "lounge" preg, fin å ha ute, eller inne når behovet måtte by seg.

Har kledd den i kryssfiner som igjen er kled i vatt og skai som benyttes på båt seter.
Valgte å feste alle fire platene til fryseren med neodymium magneter. På denne måten kan jeg ekstremt lett ta dem av for vask, flytting, service.. osv..Toppen er kjøkkenplate fra Corian for å få den rene lounge stilen.

Tårnet er av typen cobra som er pensjonert fra en bar i Ukraina, av alle steder :D
Det er to "retur-rør" som for meg ser ut til å være ment for glycol kjøling. Da jeg ikke hadde dette tenkte jeg med en gang "PC-vannkjøling", som ikke fungerer, hehe. Så her må jeg supplere med vifte. Blir nok kanskje en del kondens, men det kan jo bli lekkert :)

Logo i tårnet jobbes det med :)

22 - DPEfiKI.jpg07 - iOLnnfx.jpg 11 - sMQdOqU.jpg


Link til alle bildene: http://imgur.com/a/7mgAD
 
Provisorisk løsning på innsiden av kjøleskapsdøren. Mest fornøyd med at gassflasken fikk plass også, så er det rom til 4 fat i bunn. Mangel på driptray er dog noe som må fikses ASAP
ImageUploadedByTapatalk1449006362.928335.jpg


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Her er min. Forhøyet lokket med 15cm, styres av STC-1000 som er koblet inn slik jeg kan velge og bruke den eller orginaltermostat.
Går akkurat 5 kornelius oppi, samt et rom for oppbevaring av flasker eller 2 x 10 liters fat.
Borret bull for CO2 slange slik at flaske kan stå på utsiden. Har plan og bytte regulator til dobbel slik jeg kan ha 2forskjellige trykk :).
IMG_5315.jpgIMG_5316.jpg IMG_5317.jpgIMG_5318.jpgIMG_5319.jpg
 
20151229_081541[1].jpg interiør.jpg

Min løsning som ble akseptert av "sjefen". Kledd et lite kjøleskap med lakkerte hobbyplater av eik, Skiftet ut kjølekapsdøren med eikeplate isolert med 20 mm. styrofoamplate. Remonterte dørpakkningene slik at det blir tett. Planen er å lage en liten barløsning i kroken bak TVn etter hvert.
 
Min løsning under trappa i kjellern. :) Mangler ei tappekran som skal kjøpes ASAP. Bak veggen er det en bod med kjøleskap med plass til 3x19L cornelius.

Nå gjenstår det bare å få på plass belysning, og få tatt hull i kjøleskap og dratt gjennom ølslange, så er jeg klar for overgang fra picnickraner. :)

ImageUploadedByTapatalk1452638754.156519.jpg
 
Dæven, her var det utrolig mange bra løsninger! Jeg blir skikkelig inspirert, samtidig som min viten om at jeg har manglende fantasti samt 10 tommeltotter gjør at jeg blir überfrustrert! Kudos til alle do'erne, tho' :)
 
Nu sier jeg meg ferdig,til jeg får meg en 6kg co2flaske+Reglator+ et fat til
 

Vedlegg

  • 008845.jpg
    008845.jpg
    195,7 KB · Sett: 387
  • 008846.jpg
    008846.jpg
    273,9 KB · Sett: 393
Endelig ferdig etter måneder med kjøleskapjakt, spekulering osv.



IMG_0367_zpshosgldng.jpg


 
Takker!

Jeg er bosatt i Tyskland og fant det brukt på Ebay i Hannover for 45€. Skal være et Neff K1515x6:

http://www.neff.de/Default.aspx?&5=K1515X6&page=51

Måtte kutte hyllene ut fra dørene, men det var meget lett gjort. Det er beregnet for innbygging og har ikke
fryseskuff. Nesten perfekt for to fat og gassflasker. Later også til at det ikke er kjølelinjer i toppen. Skar en
brukbar firkant uten å treffe noe.
 
My Keg.JPG
Red ale på fat!

Har gjort det "utrolig enkelt". Kjøleskap (Whirlpool ARC103 AP) er kjøpt på tilbud hos Komplett. Rommer 2x19, 1x12 og 1x9 - litt trangt. Kraner, gjennomføringer, gassflaske... er kjøpt hos Vestbrygg.

Bygget et lite "skap" som kjøleskapet står på, for oppbevaring av CO2 flaske. Skapet er et smalt kjøkkenskap fra IKEA, vendt 90 grader, montert på ekstra sideplate og dør foran.

Boret hull for gassledninger i topp på kjøleskap, og trukket ut på baksiden. Forsterket innside av dør for å kunne teite kran/gjennomføringen. Lite "hokus pokus".

Fungerer for meg :)

Imponert over alle stilige kegerator`s i tråden!
 
"Det enkleste er ofte det beste"
heter det i reklamen. :D
Pass bare på at dette ikke blir en icetapcooler ;)
 
Tilbake
Topp