Volum Måling

aholgersen skrev:
Nå har eg fått prøvd Digiflow 6710M, å den fungerer som bare juling. Kan måle total mengde og Liter/Min. Kostet 36$ hos www.futurlec.com
Brukte den til å overføre skyllevann til mesketanken

Har du målt nøyaktigheten av den? Og har den mulighet for andre grensesnitt enn det medfølgende displayet?

Har sjekket nøyaktigheten, å den var veldi god. Sjekket ved å øverføre 10 liter til et målespann, var i rute under hele overføringen.
Ander grensesnitt vet eg ikke

katla skrev:
  Ei lita utfordring er det vel at varmt vatn har anna volum enn kaldt vatn så eksakt vitskap er det ikkje.
Mine målingar blir nøye nok med meterstokk, i alle fall til eg klarar betre repeterbarheit på andre deler av prosessen. Fann ein kalkulator på Engineeringtoolbox.com. Her ser det ut til at 27 liter vatn på 100 grader minkar med mindre enn ein halvliter når det blir kjølt ned til 20 grader. Eg hadde trudd forskjellen var større, i alle fall med vørter. Er det nokon som kan synsa litt meir kvalifisert om dette?

Uten at det spiller noen stor rolle med små forskjeller man lærer seg etterhvert.
Jeg bruker vekt. Da spiller temperaturen ingen rolle :) 1 kg vann er 1 kg vann uansett temperatur.... (volumet vil selvfølgelig variere, etter temperatur)
Men igjen. Dette er ølbrygging, ikke rakettforsking. ;)

Tilbake
Topp