Digitalt termometer

Jeg vil absolutt anbefale thermapen, har brukt det i 1 år og er superfornøyd. Da får du nøyaktig måling i løpet av 4-5 sekunder.
 
Har og Thermapen, og det er nøyaktig og svært raskt. Men jeg har har fått problemer med det - kan se ut som om det har kommet fukt inn i batterikammeret. Av og til nekter det å slå seg på. Hjalp da jeg lot det ligge åpent og tørke noen dager, og så sprayet med crc.

Ellers virker det til kr 99 på OBS (Weber??) veldig bra. Viser det samme som thermapennen og nesten like fort. Så om det holder noen år . . . .
 
Jeg har en tre slike fra Claes Ohlson. Alle tre viser nesten identisk temperatur, og 99,9 når det koker i mesken. Jeg har til og med boret små hull i silikonslanger for så å stikke denne "thermapen" inn i slangen. De tåler en vannsprut også. Stainless probe. Pris 2014: 139,-

http://www.clasohlson.com/no/Termometer/36-1833
 
Etter forslag her på forumet kjøpte jeg meg et steketermometer til rundt 90 kroner på "Den gule butikken", husker ikke hva den heter (ikke bunnpris) Coop noe? Og det viser såvidt jeg vet helt korrekt. Viser 99.5 grader ved kok (Bor 197 moh over havet og med mindre det er noen spesielle værfenomen den dagen så skal vannet koke ved 99.5) Kalibrerte PIDer etter dette, og de viser samme temperatur som termometeret også nede ved 40-ish grader.
 
Coop Prix, mener du vel :)

Er de små billige Weber-termometerene såpass bra altså? Da må jeg nesten forte meg innom en Coop og kjøpe en selv.
 
Coop Prix, mener du vel :)

Er de små billige Weber-termometerene såpass bra altså? Da må jeg nesten forte meg innom en Coop og kjøpe en selv.

Ja det stemmer. Eneste aberet er at proben er ganske kort, og man får ikke hvilt den på en kant. Men i følge det jeg har målt etter kalibrering i kokende vann viser den likt med to PID'er ved forskjellige temperaturer.
 
Klarer du å finne link til et bilde av den, så jeg ikke ender opp med feil termometer? Weber lager tydeligvis et titalls termometere :O
 
Skal man ha noe som trenger en ekstern probe ville jeg heller gått for noe som tar imot pt-100. K-sensorene er mindre presise.
 
Kjøpte tre slike og tro det eller ei (til den prisen) viste alle 100 ved kok og lik temp (<=0,3 grader avvik mellom dem) ved ulike kontrolltemperaturer. Til alt overmål viste de samme temperatur som et 5000-kroners kalibrert termometer vi fikk lånt!
Har du en link til disse?
 
Tilbake
Topp