BB30-v3: Dårlige ben på mesketønna.

glenn sørvaag

Norbrygg-medlem
Hepp! Er det flere som har problemer med beina på mesketønna? Fot 1 mistet forlengeren rundt brygg 10, og i dag på brygg 16 så løsnet også en fot til. Den røk helt inntil godset.

Har noen en smart løsning på hvordan vi kan fikse dette?
 
Har solgt det utstyret for flere år siden. Satte de ved siden av de eksisterende føttene, boret hull og skrudde de fast. Fungerte veldig bra.
 
IMG_20141201_163809~01.jpg

Dette ble da løsningen min. Måtte bygge opp med noen skiver for å få teitet det litt. Så blir ca 3mm høyere enn normalt.

Får bare håpe boltene jeg fant er rustfrie....
 
Vis vedlegget 15537

Dette ble da løsningen min. Måtte bygge opp med noen skiver for å få teitet det litt. Så blir ca 3mm høyere enn normalt.

Får bare håpe boltene jeg fant er rustfrie....

Har ikke akkurat samme modell som du valgte, men knotter fra akkurat samme serie. Og mine er fortsatt like fine etter rundt 35-45 brygg. Ingen tegn til misfarge eller korrosjon.
 
Har ikke akkurat samme modell som du valgte, men knotter fra akkurat samme serie. Og mine er fortsatt like fine etter rundt 35-45 brygg. Ingen tegn til misfarge eller korrosjon.

Tenker mer på skruene jeg valgte, de som fulgte med var jo beregnet for kjøkkenskap, og var ca 20mm for lange. Så jeg måtte innom mekanisk i dag og knabbe ett par som fungerte :)
 
Sist redigert:
Jeg kjøpte også føtter/knotter på Biltema, med kjøpte med andre skruer i rustfritt. Spørs vel om ikke de for kjøkkenskap korroderer
 
Til info. Om noen gjør samme modden, flytt knottene lengre inn!!! Vi hadde ett helsike her i dag når vi skulle skylle. Fikk ikke satt tønna på plass oppå ringen!

Så tenker jeg tar å kapper noen hakk i ringen før neste brygg.
 
Tilbake
Topp