• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Selger Ultimate Sparge Arm

Jeg ser den, er ganske mange billigere alternativer. Men er den bling faktoren da!


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Jeg ser den, er ganske mange billigere alternativer. Men er den bling faktoren da!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Ja. Konseptet synes jeg er veldig bra. Du får det spredt godt utover maltsengen. Men prisen fra USA var latterlig. Er bare ett rør med to plater og ei sveisa klemme egentlig.
 
Ja, har sett på konstruksjonen, relativ enkel. Må finne en som sveiser litt da.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Det er en på forumet her som har laget tilsvarende selv, men sveiset på en analog nivåsensor i tillegg.

Det er med nivåsensor en slik skyllearm virkelig blir genial.
 
Ja. De er med plast øverst. Passe godt brukte men ingenting er lekk og ikke klistremerke eller svineri. Italienske fat.

Jeg må se hvem andre som ville ha de for å gjøre de obs.. mye jeg ikke har svart på her..
 
Dette var kjipe greier. Men det er godt å høre at du ikke akter å gi opp bryggingen likevel:).

Jeg er interessert i fermenteringskjøleskapene, og gir som sagt 750 kr. stykket for dem.
 
På tross av alt dritet og "chattingen" jeg har skrevet her. Tror jeg har sånn ca mest innlegg her hvor ikke store prosentandelen er verdt å ta med videre.

Prøver å veie opp litt med et tips her og der iallefall.
 
Hei. Jeg tar to av de intakte fatene til 500 kroner, dersom de er hele og i orden, og de ikke er solgt. Er de med plast øverst?

Henter etter avtale.

De er dine. Overlevering skjer helst på nyåret da jeg har evakuert premissene hvor alt står, hvis det er ok?
 
Hva tenker du deg for dette samlet ink frakt til 3731 skien ?

Godt modifisert 50l HLT med to små kinapumper, en til intern resirkulering og en til skylling. Temp leses av idag med pid på intern sløyfe.
Er det montert varme element på denne ?

Mottrykksfyller fra ali express (fungerer utmerket). Kappet minimalt til å ta bjørnunger.

Et litt dyrere (bare med en hundrelapp eller to) refraktometer fra aliexpress. Viser riktig mm det er mye humleoljer. Ikke alle viser riktig.

Jeg har oppdatert meningene mine litt så det jeg har igjen av det du spør om er bare hlt-en. Men virket som at du trenger med element?

Har skrevet 850 for HLTen, men dette kan diskuteres. Kjelen er veldig god til induksjon (liten konkav i bunn) men induksjon og HLT er litt irrelevant samt at den er laget for å tilfredstiller mine behov I mitt bryggeri, så kom med bud. Men hvis man er enig i min tankegang så er den absolutt verdt 850.
 
Jeg har to fermentskap igjen. Det er en annen som er interessert og. De begynner på 500 pr stk, har fått bud på 750 men det var på PM så starter på 500 her i tråden.

At ikke enda flere har meldt sin interesse for disse er nesten mystisk. Går akkurat et 30L spann i de og stc1000+ sitter i døra. Selvmekk men har aldri begynt å brenne. Hoho. Alt er med wago og skapene er ryddige. Eneste kablene som henger er de til varmebelte og sensor. Resten går via femleder + 1 på innsiden av døra
Gir deg 900 /stk Miguel. Som sagt bor på Dal og kan hente på kort varsel.
 
Utrolig kjipt å høre om situasjonen din. :(

Hva er status på trykktesting på co2-flaska? Er interessert om den har en liten stund igjen :)

Enig med alle over at det er godt å høre du ikke gir deg helt, Miguel!

Fant du ut av noe om den CO2-flaska? Og hvor mye skal du ha for den uten regulatoren (som du vel skulle beholde)?
 
Så for meg 1000 kr. De går vel for 1400 tror jeg og har egentlig ikke noe verditap med mindre de går i stykker.

Edit mens jeg skriver.. 1400 er vel full flaske. 800?
 
Tilbake
Topp