Lite liv her altså!

Morten Jensen

Norbrygg-medlem
Skal innrømme at jeg savner et aktivt lokalforum for bryggere i nordområdene. Hadde vært veldig kjekt med litt aktivitet slik st man kan dele erfaringer, salg og kjøp av utstyr og lignende som kanskje passer seg bedre for lokalmiljøet enn hele vårt vidstrakte land.
 
Skal innrømme at jeg savner et aktivt lokalforum for bryggere i nordområdene. Hadde vært veldig kjekt med litt aktivitet slik st man kan dele erfaringer, salg og kjøp av utstyr og lignende som kanskje passer seg bedre for lokalmiljøet enn hele vårt vidstrakte land.
Enig! Trodde at aktiviteten var lagt til facebookgruppen, jeg. La inn et spørsmål der for noen uker siden, uten å ha fått noen tegn til liv. En utfordring her oppe er at jo at ferdselsveien mellom stedene er lengre og/eller langt dårligere enn "sørpå". Men bare å vite av hvor aktivt miljøet er opp i de forskjellige stedene i Troms hadde vært kjekt. Sikkert mange flere enn det er lett å se for seg.
 
Enig! Trodde at aktiviteten var lagt til facebookgruppen, jeg. La inn et spørsmål der for noen uker siden, uten å ha fått noen tegn til liv. En utfordring her oppe er at jo at ferdselsveien mellom stedene er lengre og/eller langt dårligere enn "sørpå". Men bare å vite av hvor aktivt miljøet er opp i de forskjellige stedene i Troms hadde vært kjekt. Sikkert mange flere enn det er lett å se for seg.

Jeg tenker det samme. Vi må vel bare få par ideer, evt starte en pratetråd så kanskje folk dukker opp etter hvert.
 
Hei. Har brygga hjemme på kjøkkenet/badet i et par år nå pga mangel på godt glutenfritt/redusert øl og at Brewers Clarex har dukka opp. Det gjør at man som hjemmebrygger kan drikke alt av egenprodusert øl. Hadde gjerne kommet i kontakt med flere bryggere i Tromsø for litt utvekslinger av erfaringer og kanskje dele litt øl :)
 
Hei. Har brygga hjemme på kjøkkenet/badet i et par år nå pga mangel på godt glutenfritt/redusert øl og at Brewers Clarex har dukka opp. Det gjør at man som hjemmebrygger kan drikke alt av egenprodusert øl. Hadde gjerne kommet i kontakt med flere bryggere i Tromsø for litt utvekslinger av erfaringer og kanskje dele litt øl :)
Må vel være mange nok fra Tromsø her, storby det! Troms ølbryggerlaug er vel stasjonert der også? Oppdater profilen din med hjemsted og synliggjør det :) Synes tendensen er at de sørpå er flinkere til å i forskjellige sammenhenger si presist hvor de faktisk holder til. Men bikker man forbi nordlige Trøndelagsgrensa nøyer folk seg med å si Nord-Norge. Det er jo én tredjedel av Norges areal! Nei, man får heller lære opp søringan i litt Norgesgeografien og få fram alle de flotte stedene folk brygger på i Nord-Norge!
 
Jeg har aldri brygget med Brewers Clarex før, så ingen av mine øl er glutenfrie, men jeg er åpen for å lage en for utveksling en gang.
 
Vi er så heldige å bo i en landsdel hvor det er perfekt vær til å brygge også i juni. Men hver dag blir mye.

At det er lite liv på forumet, behøver heldighvis ikke bety at det ikke brygges i de tusen hjem. Det kan også hende folk har et slags samkvem andre steder, her i Tromsø f.eks. har noen funnet hverandre på facebook. Og for de fleste er det vel tilstrekkelig med ett sosialt nettforum.
 
Tilbake
Topp