Ute etter kjøleskap for gjæring

Kjøleskap til gjæring?

Hei der folkens. Jeg er på utkikk etter et kjøleskap som rommer typ 1 stk gjæringsbøtte (Bryggselv). Ser på en del forskjellige modeller, samt Finn.no. Er det noen som har god erfaring med modeller som passer?

Det er jo litt spesifikke krav til størrelse med typ interne mål på rundt
H:55
D:45
B:45

Jeg søkte rundt etter tråder som diskuterte temaet, men klarte ikke finne noe. Hvis det er noen eksisterende tråder så pek meg gjerne i riktig retning =)
 
Kjøleskap til gjæring?

Hei der folkens. Jeg er på utkikk etter et kjøleskap som rommer typ 1 stk gjæringsbøtte (Bryggselv). Ser på en del forskjellige modeller, samt Finn.no. Er det noen som har god erfaring med modeller som passer?

Det er jo litt spesifikke krav til størrelse med typ interne mål på rundt
H:55
D:45
B:45

Jeg søkte rundt etter tråder som diskuterte temaet, men klarte ikke finne noe. Hvis det er noen eksisterende tråder så pek meg gjerne i riktig retning =)
Et godt tips er å ta med en bøtte når du sjekker skapet. Dette tipset fikk jeg av en kar som kom hjem med et kjøleskap som var litt for trangt - vanskelig å selge igjen, så han har skaper ennå...
 
Det er vel egentlig bare å ta med seg et målebånd, og vite hva man er ute etter, i steden for å drasse med seg ei gjæringsbøtte..
 
Jøss, var ikke klar over at det var et problem? Har selv 2 x IKEA sitt integrerte (som ofte da er mindre), og har aldri tenkt tanken på at bøtta ikke går inn. Nå brukte jeg Europris sine bøtter, da.
 
Ta ei runde på baksiden av butikker som selger hvitevarer. Der har de returordning for bl.a. kjøleskap. Der finner du kanskje et ok gratis (kan avogtil være greit å spørre om ddt er greit). Så kjøper du Inkbird e.l. for å kontrollere temperaturen. Jeg gjør det selv, både skap til gjæring og skap til flasker og fat :D
 
Tilbake
Topp