Prosjekt ny kokekjele (igjen)

@LarsUlv

Var det sånn at du hadde en 74L infussion? Kanskje jeg tar feil, men hvis du har det (eller noen andre som leser dette), kan dere måle ID på kjelen for meg? Lurer på hva faktisk kapasitet blir etter en gjennomføring for resirk blir.
 
@LarsUlv

Var det sånn at du hadde en 74L infussion? Kanskje jeg tar feil, men hvis du har det (eller noen andre som leser dette), kan dere måle ID på kjelen for meg? Lurer på hva faktisk kapasitet blir etter en gjennomføring for resirk blir.
Dessverre. Jeg har ikke en slik.
 
Det med tig svesing kan bli dyrt vis du ikke kan gjøre det selv eller få en venn til å ta jobben da det er ikke lett jobb på tynt metal men sølvlodding er mer lett å gjøre da en varmer opp runt på veggen på kjelen og ikke så lett å brenne hull som det er med tig
 
Jeg fant også disse @Miguel, bør ha kortere reisetid til deg, samt at jeg kjenner det er jo stas med norsk nettbutikk. De selger forøvrig andre flotte bryggeting også... Triclamp Kjele sensor (120mm)
ser at jeg gjerne skulle hatt litt lenger probe i mine kjeler da jeg har kortere, men det funker jo nå også..
 
Jeg fant også disse @Miguel, bør ha kortere reisetid til deg, samt at jeg kjenner det er jo stas med norsk nettbutikk. De selger forøvrig andre flotte bryggeting også... Triclamp Kjele sensor (120mm)
ser at jeg gjerne skulle hatt litt lenger probe i mine kjeler da jeg har kortere, men det funker jo nå også..

Det er en K-Type sensor, det vil jeg ikke ha. Går for RTD, og jeg vil ha kort probe da jeg bruker dyppkjøler.
 


Er ikke denne som er linket til her 2" triclamp (50,5 mm) ?
Er det ikke 1,5" triclamp du legger opp til @Miguel ?

Sitter og bestiller opp til triclamp for kjelene mine jeg også, derfor jeg lurer.

Har du funnet noen god løsning på whirlpool porten @Miguel ?
 
Er ikke denne som er linket til her 2" triclamp (50,5 mm) ?
Er det ikke 1,5" triclamp du legger opp til @Miguel ?

Sitter og bestiller opp til triclamp for kjelene mine jeg også, derfor jeg lurer.

Har du funnet noen god løsning på whirlpool porten @Miguel ?

50.5mm er 1.5 i TC-verdenen. Jeg har mistet laderen til pcen min så har ikke linkene her nå,men jeg mener jeg fant et passe kort rør med bend som gjør at wp armen ikke stikker så langt inn i kjelen.
 
50.5mm er 1.5 i TC-verdenen. Jeg har mistet laderen til pcen min så har ikke linkene her nå,men jeg mener jeg fant et passe kort rør med bend som gjør at wp armen ikke stikker så langt inn i kjelen.
Ah! Ja, nå så jeg det på en figur her (der, på ali).

Så du tenker å bruke et tilsvarende bend som whirlpool også? Det bør vel ha litt smalere utgang for å få litt fart på vørteren?
 
Bilder av herligheten?
For en n00b, så er det interessant lesning, men med alle uttrykk og begrep, så er det lettere å se ferdig produkt :)
 
Bilder av herligheten?
For en n00b, så er det interessant lesning, men med alle uttrykk og begrep, så er det lettere å se ferdig produkt :)
Det er vel ikke så mye bilder enda, mest bestilling av deler og så venting på at alt skal komme frem.
Så kan man begynne å sette sammen og vise bilder.
 
Denne kranen med uttagbar diptube er jo interresant: US $20.54 |3pc 3/4
Egentlig trenger man bare selve diptuben som da kan settes fast inn i en tri clamp dersom den passer i gjennomføringen.
F.eks i en slik: US $15.05 |3/4
Jeg har en slik på stålkona. Meningen er et den vender ned under gjæring for å hindre at sedimenter synker ned i røret. Ved tapping løsner du TC og vrir den 180grader slik et du tapper ovenfra, og ikke drar sedimenter nedenfra.
Du trenger et endestykke som er laget for dette. Den vil trolig ikke passe i TC lenke nr2
 
Jeg har en slik på stålkona. Meningen er et den vender ned under gjæring for å hindre at sedimenter synker ned i røret. Ved tapping løsner du TC og vrir den 180grader slik et du tapper ovenfra, og ikke drar sedimenter nedenfra.
Du trenger et endestykke som er laget for dette. Den vil trolig ikke passe i TC lenke nr2
Ja, jeg vet at de to delene fra linkene jeg listet sannsynligvis ikke passer sammen.
Men konseptet med en diptube som festes i en gjennomføring ved hjelp av to o-ringer og friksjon ver det jeg ville foreslå.
Så får tiden vise om jeg finner deler som passer sammen.
Kan jo bare bruke kranen som kommer med diptuben, men den er ikke så enkelt renhold på.
 
Ja, jeg vet at de to delene fra linkene jeg listet sannsynligvis ikke passer sammen.
Men konseptet med en diptube som festes i en gjennomføring ved hjelp av to o-ringer og friksjon ver det jeg ville foreslå.
Så får tiden vise om jeg finner deler som passer sammen.
Kan jo bare bruke kranen som kommer med diptuben, men den er ikke så enkelt renhold på.

Det som kan være risky er at ID er ikke alltid lik på alle de forskjellige produsentenes greie, så det kan bli gambling mm specs er oppgitt. Det spørs på godset de forskjellige fabrikkene/produsentene bruker. Evt, og som en dyrere løsning så kan kan kanskje kjøpe en diptube, og en ferrule med passe dim, og få noen til å sveise. Men det lukter penger av det. Jeg skal iallefal lete litt til. For man vil jo helst ha høyt nok trykk ut av WP-armen. Mine dingser jeg allerede har varierer mellom 16.x til 19mm ID, samt at slangene er 1/2" ID og et 1" rør i WP vil gjøre at trykket blir betraktelig, men kanskje ikke kjipt nok? -senket ut av WP. Jeg bruker en march. og med 3/8" WP rør som jeg har brukt frem til nå så kan det nesten brukes som en kilde for fremdrift.
 
@LarsUlv

Har du forsket noe mer? Har du evt en midlertidig handleliste?

Her er min iallefall. Jeg skal ha tre porter, en for kran, en for RTD, og en for WP:

US $2.12 |1.5
US $16.99 |1 1/2
Pickup for exit: US $12.0 |1.5 in. Tri Clamp Pickup Tube Home Brew Fitting Clamped Racking Arm Stainless Steel SS304-in Pipe Fittings from Home Improvement on Aliexpress.com | Alibaba Group
WP: US $10.44 5% OFF|1
RTD: Tri-Clamp Waterproof RTD PT100 Temp Sensors w Telfon Cable &Detachable Connector | eBay
Mange forskjellige dimmer og standarder for RTD plugg, men dette kan lett bygges om i TC-enden for å motta ønsket plugg som er kablet til skapet hvis man har bitene.
 
@LarsUlv

Har du forsket noe mer? Har du evt en midlertidig handleliste?

Her er min iallefall. Jeg skal ha tre porter, en for kran, en for RTD, og en for WP:

US $2.12 |1.5
US $16.99 |1 1/2
Pickup for exit: US $12.0 |1.5 in. Tri Clamp Pickup Tube Home Brew Fitting Clamped Racking Arm Stainless Steel SS304-in Pipe Fittings from Home Improvement on Aliexpress.com | Alibaba Group
WP: US $10.44 5% OFF|1
RTD: Tri-Clamp Waterproof RTD PT100 Temp Sensors w Telfon Cable &Detachable Connector | eBay
Mange forskjellige dimmer og standarder for RTD plugg, men dette kan lett bygges om i TC-enden for å motta ønsket plugg som er kablet til skapet hvis man har bitene.
Jeg har tre kjeler og skal bytte port på i alle fall 3 porter, kanskje opptil 6 porter.
Kokekjele: kran og WP.
Meskekjele: kran + kanskje porten der flysparge er montert.
Varmtvannskjele: Kanskje kran + et inntak øverst på kjelen.

Har bestilt litt som allerede er kommet i hus:
3 stk weldless gjennomføringer, US $8.99 |Weldless Bulkehad 1.5
3 stk kraner, 2 X US $27.72 24% OFF|1 PC 1 1/2 og 1 stk US $16.99 |1 1/2
1 stk TriClamp X 1/2" BSP Adapter, US $7.99 |1.5
1 stk 1.5"TC x 1/4"MFL 0.5/2 Micron Homebrew Diffusion Stone, US $9.99 |1.5
4 stk 1.5" TC x 1/2" Barb, US $6.3 |1.5
10 stk 1.5" Tri-Clover Fittings Connectors, US $1.2 |1.5
2019-07-19 15.21.25.jpg

Lurer litt på disse slange festene:
2019-07-19 15.07.41.jpg

Det er jo veldig liten gjennomstrømming i disse 1/2" i forhold til åpningene i kranene. Er det optimalt?

Jeg har ikke bestilt pakninger enda. Noen anbefalinger?
Og så har jeg heller ikke landet på WP gjennomføring.

Ellers har jeg diverse på veg fra østen:
Samme pickup som deg: US $15.0 |1in.(50.5DO) Tri Clamp x 1in. (50.5OD) Tri Clover Compatible Pickup Tube Home Brew Fitting Racking Arm Stainless Steel SS304-in Pipe Fittings from Home Improvement on Aliexpress.com | Alibaba Group
5 flere connectors: US $3.39 |1.5
3 til weldless gjennomføringer: US $8.99 |Weldless Bulkehad 1.5
Diverse overganger for tilkobling på pumpene: US $7.5 |1.5, US $7.8 |1.5, US $6.2 |1.5
2 til slangefester: US $6.3 |1.5
1 Tri Clamp ball kran: US $15.05 |3/4
 
Tilbake
Topp