Hva fikk du i posten i dag?

b7a77607168734a2266392f7576c9908.jpg


Pakke frå @Ekornskurken og Exper..ehh POWER. Henholdsvis Gf Connect og kokeplate :) Begynn å bli komplett det nye oppsettet no [emoji16]
 
To magneter! Så ventes det bare på en bolle fra ikea i posten. Det jeg ikke tenkte på var polariteten, det ble feil men vi får se hvis det funker med litt omrokkering på de.
 
Pakke frå @Ekornskurken og Exper..ehh POWER. Henholdsvis Gf Connect og kokeplate :)
Ikke helt ulikt mitt oppsett. Svært fornøyd. Ser ut for at du har en tempmåler med gjenger. Anbefaler en løs føler du slenger rett i gryta. Mindre hull og særdeles enkel rengjøring. Dette er også eneste måte du får målt flere steder i mesken på.
Vil til slutt slå et slag for bøyde kobberrør med hull :) fra mitt oppsett.
Hjelp til kjøp av bryggeutstyr
 
Ikke helt ulikt mitt oppsett. Svært fornøyd. Ser ut for at du har en tempmåler med gjenger. Anbefaler en løs føler du slenger rett i gryta. Mindre hull og særdeles enkel rengjøring. Dette er også eneste måte du får målt flere steder i mesken på.
Vil til slutt slå et slag for bøyde kobberrør med hull :) fra mitt oppsett.
Hjelp til kjøp av bryggeutstyr
Eg er enig.
Det er en laus målar, den ligg bere laust inni ein termowell eg fikk med. Men er usikker på om den er vasstett. Veit heller ikkje kva målartype det er, men det går vel an å ohme seg fram til?
Prøver med resirkuleringmanifolden frå SS først :)
 
Det er høyst trolig en Thermokopler type K som er helt ok, eller en pt100
Har den to ledninger er det trolig en Type K. Har den tre, er det trolig en pt100.
 
Eg er enig.
Det er en laus målar, den ligg bere laust inni ein termowell eg fikk med. Men er usikker på om den er vasstett. Veit heller ikkje kva målartype det er, men det går vel an å ohme seg fram til?
Prøver med resirkuleringmanifolden frå SS først :)
Jeg brukte min temp måler i et t stykke der vørteren kom inn i kjelen øverst . Satte den rett nedi loddrett mens vørteren passerte. Connect boksen tok kvelden/temperaturen ble målt helt på vidda etter noen mndr.
Uvisst om det var temp måleren som fikk det. Fikk ny boks på garantien. Nå trer jeg en finger fra en latekshanske over før jeg stapper den nedi t stykket.
 
Jeg brukte min temp måler i et t stykke der vørteren kom inn i kjelen øverst . Satte den rett nedi loddrett mens vørteren passerte. Connect boksen tok kvelden/temperaturen ble målt helt på vidda etter noen mndr.
Uvisst om det var temp måleren som fikk det. Fikk ny boks på garantien. Nå trer jeg en finger fra en latekshanske over før jeg stapper den nedi t stykket.
Greit å vite, då tek eg ikkje sjangsen på å dynke den. Om nokon har link til en tempsensor som kan benyttast i meisken hadde det våre supert :)
 
Jeg benyttet den thermowellen du fikk med i posten. Måleren står i en thermowell i selve GF kokemaskinen, så jeg fikk det for meg at den ikke tålte å duppe i vørteren. Men kanskje med en latexfinger, det hørtes jo lurt ut.
 
Jeg benyttet den thermowellen du fikk med i posten. Måleren står i en thermowell i selve GF kokemaskinen, så jeg fikk det for meg at den ikke tålte å duppe i vørteren. Men kanskje med en latexfinger, det hørtes jo lurt ut.
Prøvde å la den ligge i en termowell som var festet i lokket, men la merke til at den reagerte mye senere enn når den fikk mere direkte kontakt med vørteren gjennom t stykket.
 
I går landet en liter Star San, en stor meskepose med håndtak, en manifold med 2 utganger og en 5L erlenmeyerkolbe på den lokale post-i-butikken. I dag kom en kollega med 6 kasser tomgods som de hadde til overs etter å ha godt over til fat. Flaks for meg [emoji56]


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Tilbake
Topp